Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utilsiktet åpning av bakluke

Startet av Carkub, lørdag 01. juni 2019, klokken 12:37

« forrige - neste »

Carkub

Hei, har hatt flere tilfeller nå hvor bakluken har stått åpen når jeg kommer til bilen. Det må ha skjedd som følge av at jeg har hatt nøkkelen i lomma, og selv på ganske lang avstand virker nøkkelen om man skulle være uheldig at knappene trykkes på.

Noen som vet om det går an å endre nøkkelens funksjoner? Evt må jeg kjøpe meg et par liknende denne: https://www.amazon.com/Keyfob-RFID-Signal-Blocking-Bag/dp/B00Y3FLYWG

Noen som har tips/erfaringer?

Skal selvfølgelig også unngå å ha nøkkelen i lomma, men den ene gangen skjedde det da vi var inne på IKEA - tok litt tid å komme ut til bilen og lukke bakluka i regnet, flaks det var vindu så vi faktisk så bilen fra varehuset..
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

Ingeniøren

Har hengt nøkkelen i en snor rundt halsen. Flere biler som har liknende problemer og det løser saken....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

4Matic Fanatic

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 01. juni 2019, klokken 13:54
Har hengt nøkkelen i en snor rundt halsen.
Gudbedre... det må du venne deg av med før du får I-Pace, nøkkelen veier et halvt kilo.. ;D

Ingeniøren

Har oksenakke etter 4 år med BMW nøkkel i en snor. Resten av knippet går i lomma.  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

PF

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 01. juni 2019, klokken 18:16
Har oksenakke etter 4 år med BMW nøkkel i en snor. Resten av knippet går i lomma.  :)

Den nye touchscreen nøkkelen til bmw blir vel omtrent som å ha et skikkelig stort gullkjede rundt halsen. Sikkert like kult også i it-gjengen

Kim Morten

Jeg tror du kan lukke den igjen ved å holde inne knappen på nøkkelen. Ikke at det løser problemet med utilsiktet åpning.. :P
Sort E-Golf
Oslo

OhmPaPa

Sitat fra: Carkub på lørdag 01. juni 2019, klokken 12:37
Noen som har tips/erfaringer?

Google dette "ebay keyfob pouch" og se på bildene - det er mange måter å kle inn fobben på. Jeg antar den da er litt bedre beskyttet mot å bli påvirket i lommen. F.eks:

https://duckduckgo.com/?q=ebay+keyfob+pouch&t=ffab&iax=images&ia=images

som ga meg bla:


Carkub

Takk for svar!

bestilte meg «pouch» med RFID blocker, skal rapportere erfaringer når jeg får den.
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA