Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Appen vil ikke oppdatere

Startet av Theotokos, lørdag 01. juni 2019, klokken 11:19

« forrige - neste »

Orbit

Også merkelig/flaut at de ikke hadde selv oppdaget problemet og rullet ut nytt sertifikat (som normalt skal ta et par minutter) - selv fem dager etter det utløp.

Ellers ser det ut som de i alle fall jobber aktivt med app/backend (trøbbelt igjen senest i går ettermiddag, 8/12). Fikk denne fra support:
SitatDenne uken har våre eksperter fra Tyskland reist til Norge for å utføre grundig feilsøking og testing i Norsk klima, ettersom Norge er det største markedet i Europa når det kommer til el-biler.

I tillegg foregår det planlagt arbeid i våres servere og systemer. Dette vil
medføre at alle myAudi brukere vil kunne oppleve sporadiske ustabiliteter
frem til mandag 9.desember.

Vi håper at når oppdateringene er fullført, at vi kan tilby en bedre opplevelse av våre tjenester. Vi ber deg derfor om litt ttålmodighet, og vi beklager ulempene dette medfører.

Om du fortsatt opplever problemer etter denne perioden, ber vi deg vennligst kontakte oss igjen med følgende informasjon slik at vi kan undersøke din sak nærmere:
•   Skjermbilde av feilmeldingen du får med tidspunkt
•   Vi trenger også:
    o   OS versjon (ex. 9)
    o   myAudi app versjon (Ny versjon kom 2.Desember)
Når det kommer til myAudi Appen og nettsiden, vil vi informere deg at fjernfunksjonene(remote functions) kun kan brukes 15 ganger. Det vil si, om du oppdaterer eller bruker funksjonene flere ganger enn 15, vil funksjonene bli sperret. Noe som kan føre til at en feilmelding kan vedkomme.

Dette tiltaket ble gjort for å sikre at myAudi Appen ikke tar for mye batteri fra bilen din. Hvis du overskrider denne grensen, må du ta bilen på en liten kjøretur før du kan benytte deg av funksjonene igjen.

På grunnlag av dette, har vi noen anbefalinger til deg ved bruken av myAudi appen.
•   Ikke ha appen på i bakgrunnenn,
•   Pass på å ikke oppdatere(refresh) appen for mye
•   Om myAudi Appen ikke funger, prøv å ta en liten kjøretur med bilen. Da vil funksjonene nullstilles igjen, og du kan bruke den som før.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

1000kwh

Hvis du ikke får forvarmet bilen via appen så er det bare å ta en kjøretur så kanskje det funker  :+1: :D

VAG hadde stått seg bedre med å ikke tilby app/tilkobling for dette er jo komisk elendig!

daktari

Jeg har fått beskjed fra "digitalsupport" (= bortforklaringsgjengen) at begrensning til de 15 gangene skyldes at 12V batteriet kan gå tomt for strøm. 12V lades kun når bilen lader "høyspentbatteriet" iflg svaret jeg fikk. Jeg synes det høres smått utrolig ut at 12V ikke vedlikeholdes når bilen ikke lades, ei heller lades under kjøring. Samtidig er jo noe alvorlig rart med at bilens 15 oppkoblinger brukes opp når bilen faktisk lades! Det er jo da man har strøm til å lade 12V...
Det siste jeg stusser på er dette med 15 ganger. Hvor kommer tallet fra, og hvordan utveksles data? Eller er det bare en forenkling av xx antall kB/døgn begrensning, som i snitt gir ca 15 statusoppdateringer, men kanskje 5 oppstart av klima?


Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hemi

Tviler på at det er sant, er det sant er det rimelig fjernt, grunnlag for heving av kjøp fjernt da de ikke har informert om det.

Carkub

Fra markedsføringen «Du kan når som helst sjekke sanntidsinformasjon om bilen og har alltid oversikt...» gjelder i praksis maks 15 tilkoblinger, der tilkoblinger som bilen automatisk sender også telles med.

Rimelig langt mellom markedsføring og realitet her, det skal være sikkert!

https://www.audi.no/no/web/no/audi-connect/layer/myaudi-app.html
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

elektro

Gruppesøksmål da, gå for 10 prosent avslag på bilen?

Eller de kan få ta den i retur og la meg specc'e opp en ny 2020 modell til samme pris med alle fobedringene som har kommet i ettertid, inkl. rekkevidde/effektivitet. Da vet jeg at jeg får en bil med rævva app og skal ikke klage. Ofte lettere å ta dette av egen margin mens man får solgt en ekstra bil, enn å betale ut penger.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

hemi

Om dere ikke sørger for å klage jevnlig, blir det ikke fikset, appen har vært like dårlig fra 1 gen e-golf til nå.

elektro

Sitat fra: hemi på tirsdag 10. desember 2019, klokken 10:03
Om dere ikke sørger for å klage jevnlig, blir det ikke fikset, appen har vært like dårlig fra 1 gen e-golf til nå.

Vet ikke om det hjelper jeg.. bedre å bruke advokat, eller media og kreve et svar fra ledelsen i Audi. OG IKKE ET SVADA SVAR OM AT MAN JOBBER MED Å BEDRE STABILITETEN PÅ NOEN SERVERE I TYSKLAND. Har hatt e-Golf i snart fem år og har ingen tro på endring ved å ta dette «tjenestevei». Har sendt et titalls mailer dit.

Hadde jeg visst at denne appen var like ustabil som på e-Golf, pluss at jeg ikke ville få justert ladegrense fra appen (2019 mod), at jeg ikke ville få trådløs CarPlay (2019 mod), at jeg ikke vil få noen oppdateringer som gjør bilen bedre, at Navi ikke viser trafikkinfo som man kan stole på, samt at at e-tron ruteplanlegger ikke klarer å lage en fornuftig rute med lynladere, hadde jeg ikke kjøpt bilen.

Synd man skal ha en slik følelse egentlig, for bilen i seg selv er i mine øyne knallbra ellers! :+1: Alt som er feil bør kunne fikses med software.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

hemi

Relativt enkle grep fra audi for å holde kundene fornøyde, jeg hadde også følt det som deg.

spm er om de gjør det.

Bruke media er vel mest effektive om dagen, de ELSKER jo sånne clickbait ting. "audi løy for kundene, likevel ikke fikset app"

Evnt "audi lar deg bare varme bilen 1 gang om dagen"

elektro

Er jo litt dumt å snakke ned sin egen investering, men i nøden spiser fanden fluer. Har ellers inntrykk av at Møller bryr seg mer og har mer å si enn de som svarer på digital support. Med ca. 6000 biler levert bør de ha noe å si..
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

hemi

Bedre enn å være blind fanboi.

Jeg har pragmatisk tilnærming til ting og er lite fanboi, har 4 forskjellige land i garasjene, kul bil er kul bil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA