Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Appen vil ikke oppdatere

Startet av Theotokos, lørdag 01. juni 2019, klokken 11:19

« forrige - neste »

AudiTron

Bilene lades daglig og står innstilt på at de skal sende varsling når de er ferdig ladet i tillegg. Men ja er nok langt til 15ganger om dagen alikevel. Uansett svært sjenerende at så mange e-tron eiere opplever dette problemet. Det er veldig deilig når oppvarming fungerer via app 👌

hemi

Dette ligner mystisk på det jeg opplevde som e-golf eier i sin tid, vinter og kaldt, alle vil forvarme og sjekke ladinga = ingenting virker.

Har noen sjekket kall mot servere/iper og hvordan den fungerer? er det ny innpakning på basic VAG elbil systemet (som fungerte dårlig) eller all new?

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

chiller

Sitat fra: Orbit på fredag 15. november 2019, klokken 08:56
Og nå er det ikke bare app som har problemer, de klarer tydeligvis ikke å ta unna alle feilmeldingene heller!!  >:(>:(>:(>:(
SitatAudi Connect NO (digitalsupport.no@audi.de)
Mottakerens postboks er full og kan ikke motta meldinger nå. Prøv å sende denne meldingen på nytt senere, eller kontakt mottakeren direkte.

Den adressen kan motta maks 15 e-poster per arbeidsdag.


Machina

Ingen problem med appen her, men den har store forsinkelser mellom bil - server - telefon og andre veien. Kan være opptil 1-2 min. Frenetisk trykking i denne perioden kan føre til feilmeldinger.

elektro

Sitat fra: opheim på torsdag 07. november 2019, klokken 11:51
Sitat fra: daktari på torsdag 07. november 2019, klokken 08:24Det jeg ikke forstår er hvorfor folk ikke reklamerer? En funksjon som ikke fungerer stabilt over lengre perioder kvalifiserer til enten prisavslag, omlevering eller heving.

Skal ikke snakke for alle, men grunnen for at jeg ikke har gått inn i en formell reklamasjonsprosess er at jeg ikke ønsker noen av de nødvendige utfallene derfra.

Et prisavslag er nok "enkelt" å få gjennom her, og uten at jeg skal garantere det vil jeg anslå at man relativt lett kunne argumentert for at det burde ligge på rundt 30-40k, som tilsvarer verdien av et komplett, fjernstyrt webastoanlegg på en tilsvarende fossilbil. MEN: Ved å akseptere en slik løsning har du egentlig også avskrevet en fiks av feilen, ved at du har akseptert at mangelen ikke leveres og har fått "betalt" for det. Med andre ord kan du da heller ikke forvente at det noen gang skal fungere.

Det neste er omlevering. Joda, man kunne nok med litt innsats kanskje fått det også, med tilhørende ventetid osv. Men mest sannsynlig ville du fått "avslag" på dette rent rettslig, simpelthen fordi feilen ikke er knyttet til akkurat din bil - og vil derfor etter alle solemerker ikke utbedres av en omlevering i seg selv.

Og til sist er det heving. Dette kunne man nok også i ytterste konsekvens fått til, siden fjernstyring av varme, lading osv er en vesentlig del av en elbil, og dette har vært og er en del av markedsføringen fra Audi. Altså er mangelen tilstede, og den er ikke uvesentlig. Problemet med dette er at man da får tilbake pengene og må levere fra seg bilen. Hva gjør man da? For min egen del er det ingen andre tilsvarende biler som frister, jeg har testet de fleste av dem og vil ikke ha verken Tesla S, X eller Jaguaren. Altså er heving et ganske dårlig alternativ for min del - selv om det for andre kanskje vil være mer fristende. Det betyr ikke at jeg totalt avskriver alternativet, men jeg er ikke der ennå.

Den eneste reelle løsningen er at Audi faktisk tar seg sammen og fikser problemet en gang for alle. Jeg mistenker at dette vil kreve en total omprogrammering av systemet, eller aller helst å "starte helt på nytt". En vesentlig risiko da er selvsagt at det ikke vil ha tilbakevirkende kraft - altså at det ikke vil få effekt på 2019, 2020 og kanskje 2021 modeller, men først leveres på 2022 og framover (hypotetisk). Dersom det skjer vil jeg definitivt reklamere og gå for heving. Audi er ikke "moderne" nok i sin tankegang rundt dette med oppdatering av funksjonalitet for eksisterende kunder, foreløpig bevist gjennom at 2019-modellene ikke kan stille lademål i app, og heller ikke har trådløs carplay - selv om dette er tilgjengelig på 2020-modellene med (antatt) samme hardware.

Jeg har størst tro på at Audi har evne til å få skikk på problemet, men det forutsetter at noen høyt nok oppe i systemet konkluderer at kostnaden ved å ikke gjøre noe med det er større enn å gjøre noe med det, og dermed kaster tilstrekkelig penger og instruks på problemet til at det blir fikset. Det beste vi kan gjøre for å legge press på akkurat det er å opprettholde trykket mot både Møller (mase på selgere og andre) og Audi (digitalsupport pr telefon og mail). Enn så lenge. Jeg tipper jo at det vil dukke opp et eller flere krav om heving av kjøp i løpet av relativt kort tid nå, fra kunder som er villige til å kjøpe andre biler i stedet. Da kan dette fort begynne å bli både dyrt og litt ubehagelig for Møller, og kanskje også Audi.

Dette er så utrolig godt skrevet!

Hverken Model X, I-Pace eller ECQ tilfredsstiller familiens behov her. Fossil er uaktuelt. Andre store elbiler er for langt frem i tid.

Må si appen til Model X frister, samt Spotify mm, men ikke den opplevde kvaliteten, vingedørene, manglende løsninger for ski, bagasje- og lastsikring, lys viskere mm.. kort fortalt den beste elbilen men den dårligste bilen av disse tre. Tesla, eller snarere eierne, har også et imageproblem i mine øyne. Ønsker ikke å være medlem av en menighet.

I-Pace blir et knepp for liten, lader litt for sakte og har for treg og knotete infotainment. Det er grunner til at vi ventet på e-tron, selv om vi trengte bil før. Ellers en fin bil på mange måter, hvordan er appen?

ECQ har jeg ikke kjørt, men den er vel ikke mye større enn I-Pace, har for lite bakkeklaring, og lader også litt sakte. Videre synes jeg den er litt «femi», hvis det er lov å si i 2019. ;D Tenker bare på pianolakk og runde former.. bilen virker ellers knall, er appen ok?

Løsningen må være å holde trykket oppe på Møller/Audi. Men etter snart fem år med e-Golf må jeg si jeg har lite tro på at det finnes vilje til å gjøre den store endringen som trengs. Tipper det kommer ifbm. bilene på MEB plattformen, men lite trolig at det gjøres noe med eksisterende e-tron. VAG forbedrer vel aldri software i eksisterende biler?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

turfsurf

Sitat fra: elektro på lørdag 16. november 2019, klokken 08:46
Tesla, eller snarere eierne, har også et imageproblem i mine øyne. Ønsker ikke å være medlem av en menighet.
Og det har ikke Audi eierne? Image problem kommer an på øynene som ser. Audi, BMW, Tesla,vw, Volvo, Toyota osv er alle uglesett av andre...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Denne videoen var jo ganske så morsom, man vet det er et problem når noen setter seg ned og lager en.
https://captiongenerator.com/1577252/Audi-E-Tron-klubben-og-myAudi-Appen
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Kølis

Dette evne hadde jeg virkelig ikke trodd eksisterte!
Har en A6 (2017) med fjernkontroller - som man kan mene er gammeldags. Men dæven for en rekkevidde, og hvis man lærer seg bruken er den også grei til å forhåndsinnstilte ønsket tidspunkt opptil én uke frem (enklere enn via MMI).
Skal nå bytte vår nummer to batteri-Golf til e-tron (venter på typegodkjenning). APPen til VW har vært kun til irritasjon. Den er så dårlig at men må bare glemme at den eksisterer. Derfor har vi et godt forhold til dingsen (fjernkontrolleren) vi henger sammen med nøkkelen til A6'n vinterstid.
Nå som jeg har lest mange av innleggende her.., i kombinasjon med ferdig bil som står lagret pga. den ikke er typegodkjent..; ikke denne følelsen man skal ha når man venter på ny bil. 😏
2021 Audi e-tron SB 55
2020 Audi e-tron SUV 50, solgt
2017 VW e-Golf («300»), solgt
2015 VW e-Golf, («190»), solgt


elektro

Sitat fra: turfsurf på lørdag 16. november 2019, klokken 09:26
Sitat fra: elektro på lørdag 16. november 2019, klokken 08:46
Tesla, eller snarere eierne, har også et imageproblem i mine øyne. Ønsker ikke å være medlem av en menighet.
Og det har ikke Audi eierne? Image problem kommer an på øynene som ser. Audi, BMW, Tesla,vw, Volvo, Toyota osv er alle uglesett av andre...

Vel, alle bilmerker har vel sine stereotype kjøpere, men kun et fåtall er tradisjonelt entusiaster. Audi og BMW har kanskje vært kjent for å kjøre fort og hensynsløst, mens alle store/dyre/raske biler vekker en viss harme blant den gjengse nordmann. Utfordringen med Tesla er kanskje at de ikke har kontroll på egen markedsføring, den utføres i stor grad av websider, youtubere og forumbrukere som er på grensen til fanatiske. Det er videre en voldsom fokus på ytelsestall, mens andre merker selger historier, drømmer og følelser. Og- jeg opplever en veldig «oss mot røkla» mentalitet og tro på egen fortreffelighet. Ledet av en særdeles lite ydmyk sjef på twitter. Det er det jeg mener med menighet. Opplever ikke at eierne av noen av de ande merkene du nevner konsekvent mener at sin bil er best på alt.

Angrer litt på at jeg i det hele tatt skrev dette, en avsporing, men det er likefullt en viktig grunn til at Model X ikke er noe alternativ for meg. Det er rett og slett litt slitsomt å være en som har Teschla. Jeg har prøvd. De andre to merkene har jeg ingen problemer med å se meg selv i. Det viktigste er likevel at jeg primært er på jakt etter den beste, store, høyreiste bilen med elektrisk drivlinje. Ikke den beste elbilen.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Øyvind.h

Fordommer er i hvert fall det siste jeg lar styre mitt bilvalg. Må jeg settes i en bås gjør det meg fint lite at det er båsen med ekstremt fornøyde eiere. Det skrives utrolig mye negativt om bil og merke av folk som plukker selektivt info istedenfor å se balansert.

Så får jeg heller være en av eierne som kjører hensynsfult og er tilbakeholden med å nevne merke eller snakke om kvaliteter, uten at jeg unnlater å påpeke hva jeg liker eller korrigere faktafeil. I vennegjengen er det mange med Tesla og vi diskuterer og harsellerer med bra og dårlige sider ved bil og merke. Akkurat slik det bør være. Når naboen vurderte X og E-tron fikk de prøvekjøre og teste ting. De lyttet til gode og dårlige sider ved bil og merke. Konklusjon ble at de foretrakk E-tron mtp design, garasje hvor bakdørene ikke går helt opp og de har alltid kjørt Audi. For dem ble min vurdering at E-tron passet dem best, og det var deres vurdering også.
Fordommer var derimot aldri et tema.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Maxwell_400

Har hatt appen siden 2015, har blitt bedre med årene men fremdeles langt igjen, virket i dag.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

stefse

Er kanskje over gjennomsnittet opptatt av SW, men det var nettopp slikt som dette som gjorde at jeg styrte unna Audi denne gangen. Og jeg har hatt 4-5 Audier tidligere. De er rett og slett ikke helt på banen her.
Langt fra Silicon valley til tradisjonell presisjonsindustri i Ingolstad. Kunsten ville vært å forene de 2.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA