Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Appen vil ikke oppdatere

Startet av Theotokos, lørdag 01. juni 2019, klokken 11:19

« forrige - neste »

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Amatøren

Når appen ikke virker, oppdaterer dere ofte status eller utfører mange endringer med app?


Denne er hentet fra Facebook:

Sitat fra: Audi e-tron Owners NorwayHei! Nytt innlegg om appen. Var ikke spesielt interessert i å starte en ny tråd om akkurat dette, men jeg syns svaret jeg fikk fra Audi (under) er en så ufattelig dårlig løsning at jeg må. Det vil i praksis si at om en lader bilen om natten så har appen selv sørget for å makse ut "kontaktgrensen" med bilen, og derfor er den ikke mulig å bruke dagen etter. For meg stemmer det i praksis, for jeg får aldri kontakt med bilen på morgenen etter en lading. Anbefaler alle som har samme problem om å legge trykk på dette for å få en akseptabel løsning.

Fra Audi:

"Det er begrenset til 15 oppringerer på myAudi appen og nettsiden. Går du over grensen kan det hende at du får feilmeldinger. (NB! Funksjoner som oppvarming av bil er også innen dette)

For hver gang man sender ut en "beskjed" til bilen eller mottar oppdatering i myAudi appen, så våkner bilen og vil bruke batteriet. Derfor har Audi satt en begrensing på dette for å spare på batteriet.

Det hender av og til at selve mobilen eller serveren oppdaterer av seg selv som ender opp med å bruke opp dine oppringerer. Så det er ikke bare "du" som kan bruke opp dette.

Foreksempel hvis du har myAudi appen i bakgrunnen av din mobil, så kan det hende at den oppdatterer av seg selv uten at du trykker på noe.

Du kan tilbakestille dette til "0" igjen ved å kjøre en liten tur med bilen.

Under ladeprossesen også, du vil kun motta nye oppdateringer hver 5% økning. For eksempel: Hvis den er ladet fra 20 til 23, så vil du ikke motta, på grunn av det har kun økt 3%, men hvis den går fra 20 til 25, så kan du oppdatere appen og skal få en ny oppdatering på grunn av det har økt 5%.

Slik som du sier det så fungerte det fint igjen etter en kjøretur, da kan det ha hendt at oppringeren har gått over grensen og har blitt tilbakestillt etter en kjøretur."
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

daktari

Jeg for min del har ikke gjort noe spesielt. Satte bilen til lading lørdag kveld, ferdigladet på natten en gang. På mandag kveld ble bilen brukt av kona en kort tur (snittforbruk 8,2 kWh/mil, trenger range mode!), men onsdag ettermiddag fikk jeg ikke kontakt for forvarming, ei heller i dag.

Det er noen folk som prøver å bagatellisere dette problemet, men finnes det noen som bruker appen minst 1 gang i uka som ALDRI har hatt problemer? At de som ikke bruker appen og lever i forrige århundre ikke opplever problem kan jeg jo skjønne.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Orbit

Jeg har i alle fall begynt å logge all bruk av app, og om det fungerer eller ikke. Så langt ligger jeg på en feilrate på >50%, selv med kundesupport sin anbefaling om å avslutte app'en hver gang den er brukt (som hjelper noe, men langt fra nok). Vi er også flere brukere av bilen, og har også flere enheter med app; noe som er et scenario som Audi sitt system legger opp til i markedsføringen - men som svikter totalt med begrensningen på max 15 handshake med bilen mellom hver kjøretur.

Ironisk nok ber app om tilgang til kalender på mobilen, for at den skal kunne gi varsler i forhold til reisetid og desitnasjon for det man har av avtaler. Denne funksjonaliteten fungerer selvfølgelig ikke når app'en ikke kan kjøre i bakgrunnen.

Dersom jeg har tolket info fra Audi korrekt, så brukes en handshake til å sende oppdatering fra bilen for hver 5% bilen lades. Så f.eks å lade 20-80%, bruker 12 av kvoten på 15, og sjekker du i tillegg ladestatus et par ganger fra app underveis, så er bilen etterpå utilgjengelig frem til neste kjøretur.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Hårek

Sitat fra: Orbit på torsdag 14. november 2019, klokken 11:48
Dersom jeg har tolket info fra Audi korrekt, så brukes en handshake til å sende oppdatering fra bilen for hver 5% bilen lades. Så f.eks å lade 20-80%, bruker 12 av kvoten på 15, og sjekker du i tillegg ladestatus et par ganger fra app underveis, så er bilen etterpå utilgjengelig frem til neste kjøretur.
Har forstått det slik at 12V batteriet også lades under lading, så da bør vel kvoten på 15 starte når ladingen avsluttes?
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Orbit

Det bør ikke være en kvote basert på antall, men heller på status på 12V-batteriet. Ut fra størrelsen vil jeg tippe dette er et 60Ah-batteri. Selv i3 med 20Ah 12V-batteri har ingen problemer med å levere telematikk ut fra bilen "uendelig" lenge.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Hårek

Noen har undersøkt og funnet at det er 68 Ah.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

daktari

Sitat fra: Orbit på torsdag 14. november 2019, klokken 16:12
Det bør ikke være en kvote basert på antall, men heller på status på 12V-batteriet. Ut fra størrelsen vil jeg tippe dette er et 60Ah-batteri. Selv i3 med 20Ah 12V-batteri har ingen problemer med å levere telematikk ut fra bilen "uendelig" lenge.
helt enig!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

helge78

Hei
Hos meg oppdaterer den seg over hodet ikke. Fikk bilen 19.10, app og bil snakket sammen 20.10 under lading, og det står den på fortsatt. Noen som opplever det samme, eller er det bare jeg som kløner? Svar fra audi er de takker for tålmodigheten.

Orbit

Og nå er det ikke bare app som har problemer, de klarer tydeligvis ikke å ta unna alle feilmeldingene heller!!  >:(>:(>:(>:(
SitatAudi Connect NO (digitalsupport.no@audi.de)
Mottakerens postboks er full og kan ikke motta meldinger nå. Prøv å sende denne meldingen på nytt senere, eller kontakt mottakeren direkte.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

daktari

Sitat fra: Orbit på fredag 15. november 2019, klokken 08:56
Og nå er det ikke bare app som har problemer, de klarer tydeligvis ikke å ta unna alle feilmeldingene heller!!  >:(>:(>:(>:(
SitatAudi Connect NO (digitalsupport.no@audi.de)
Mottakerens postboks er full og kan ikke motta meldinger nå. Prøv å sende denne meldingen på nytt senere, eller kontakt mottakeren direkte.
Farsen er komplett... Hvem tar kontakt med tek.no igjen? Møller har levert e-trons for la oss tippe oppunder 800k i snitt, altså hele 4 milliarder i år. Profitten er kanskje 20%, så for det overskuddet alene kunne de jo nesten kjøpt Accenture Norge for å fikse dette.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

AudiTron

Veldig merkelig at alle sliter med Audi appen. Vi har 2 audier med hybrid og har lite/ingen problemer med appen.
Bruker den 2 ganger om dagen pr.bil i snitt. Mulig ett e-tron spesifikt problem?

stefse

Volkswagen appen som jeg antar kommer fra samme SW-hus, som Audi sin, har jeg gitt opp. Funker kanskje halvparten av gangene.
VAG lager gode biler, men noe  softwareselskap er de definitivt ikke.
Når jeg sammenligner de 2 merkene jeg har, blir det nesten latterlig når jeg våkner opp og setter meg i sommervarm bil med 5% mer hestekrefter i enn jeg hadde i går.

Det første de burde gjort er å innse at elbilene idag skal være online, og ikke drevet sparetiltak på nett-tilkoblingen. En WiFi antenne kunne også avhjulpet dersom de insisterer på førstnevnte. Da kunne man iallefall forventet kontinuerlig og gratis oppkobling i nærheten av hjemmet.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Orbit

Sitat fra: AudiTron på fredag 15. november 2019, klokken 10:38
Veldig merkelig at alle sliter med Audi appen. Vi har 2 audier med hybrid og har lite/ingen problemer med appen.
Bruker den 2 ganger om dagen pr.bil i snitt. Mulig ett e-tron spesifikt problem?
Lader du de bilene ofte? Arbeidshypotesen for feilen er at e-tron bruker opp "kvoten" på antall statussjekker som tillates (15) mellom hver kjøretur; delvis pga at bilene selv sender mange oppdateringer ved lading, og delvis fordi brukerne bruker app mer enn "vanlig" til parkeringsklimatisering og generelt følge med på lading etc. I tillegg kommer at app også gjør statussjekker av seg selv når den kjører i bakgrunnen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

hemi


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA