Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Appen vil ikke oppdatere

Startet av Theotokos, lørdag 01. juni 2019, klokken 11:19

« forrige - neste »

daktari

De gode nyhetene er at noen tjenester i appen har oppdatert seg etter lang kjøretur, selv om det var nedetid i morges. De dårlige nyheten er at jeg ikke får startet opp forvarming.

Fra digitalsupport ble jeg bedt om mange detaljer på siste rapport, og det er vel et tegn på grundigere analyser. Synd de ikke startet med det tidligere... Spørsmålene under tyder også på at de ikke tror dette er sentralt problem, men ligger i bil/mobil.

"Vennligst svar på e-posten med følgende informasjon:

* MyAudi brukernavn (email)
* Tidspunktet på når den siste skjermbildet ble tatt
* Adresse bilen befinner seg (By og gatenavn)
* Vi trenger også:
- Hvilken mobil du bruker (f.eks Samsung)
- Modellen på mobilen (f.eks S9)
- OS versjon (ex. 9)
- myAudi app versjon"
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

elektro

Sitat fra: Kølis på lørdag 16. november 2019, klokken 10:08
Dette evne hadde jeg virkelig ikke trodd eksisterte!
Har en A6 (2017) med fjernkontroller - som man kan mene er gammeldags. Men dæven for en rekkevidde, og hvis man lærer seg bruken er den også grei til å forhåndsinnstilte ønsket tidspunkt opptil én uke frem (enklere enn via MMI).
Skal nå bytte vår nummer to batteri-Golf til e-tron (venter på typegodkjenning). APPen til VW har vært kun til irritasjon. Den er så dårlig at men må bare glemme at den eksisterer. Derfor har vi et godt forhold til dingsen (fjernkontrolleren) vi henger sammen med nøkkelen til A6'n vinterstid.
Nå som jeg har lest mange av innleggende her.., i kombinasjon med ferdig bil som står lagret pga. den ikke er typegodkjent..; ikke denne følelsen man skal ha når man venter på ny bil. 😏

Skulle gjerne hatt en tradisjonell fjernkontroll for forvarming. Savnet det på Teslaen også, faktisk. De gangene jeg var på fjellet på hytte uten mobildekning. Du har i alle fall tidsstyring da, og jeg har faktisk tro på T appen vil bli bedre. Når det gjelder bilen forøvrig, er det veldig mye å glede seg til! :)

Ville nesten anbefale å ikke være med på Facebook forumet, det kan fort ta bort gleden fra ethvert bilhold. Meldte meg tidlig ut av TOCN også.. her inne er det i alle fall ganske seriøst og noen som har veldig mye kunnskap. Men ikke alle her som har bilen eller har planer om å kjøpe den (ikke nødvendigvis noe galt i det), og det er jo stort sett de få problemene som finnes som diskuteres.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

elektro

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 16. november 2019, klokken 11:59
Fordommer er i hvert fall det siste jeg lar styre mitt bilvalg. Må jeg settes i en bås gjør det meg fint lite at det er båsen med ekstremt fornøyde eiere. Det skrives utrolig mye negativt om bil og merke av folk som plukker selektivt info istedenfor å se balansert.

Så får jeg heller være en av eierne som kjører hensynsfult og er tilbakeholden med å nevne merke eller snakke om kvaliteter, uten at jeg unnlater å påpeke hva jeg liker eller korrigere faktafeil. I vennegjengen er det mange med Tesla og vi diskuterer og harsellerer med bra og dårlige sider ved bil og merke. Akkurat slik det bør være. Når naboen vurderte X og E-tron fikk de prøvekjøre og teste ting. De lyttet til gode og dårlige sider ved bil og merke. Konklusjon ble at de foretrakk E-tron mtp design, garasje hvor bakdørene ikke går helt opp og de har alltid kjørt Audi. For dem ble min vurdering at E-tron passet dem best, og det var deres vurdering også.
Fordommer var derimot aldri et tema.

Vi er nok ganske enige. :) Det var bare en refleksjon rundt at e-tron er den bilen jeg helst ønsker, og den som best dekker familiens behov. Derfor er ikke heving av kjøp egentlig et alternativ.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

elektro

Sitat fra: daktari på søndag 17. november 2019, klokken 00:01
De gode nyhetene er at noen tjenester i appen har oppdatert seg etter lang kjøretur, selv om det var nedetid i morges. De dårlige nyheten er at jeg ikke får startet opp forvarming.

Fra digitalsupport ble jeg bedt om mange detaljer på siste rapport, og det er vel et tegn på grundigere analyser. Synd de ikke startet med det tidligere... Spørsmålene under tyder også på at de ikke tror dette er sentralt problem, men ligger i bil/mobil.

"Vennligst svar på e-posten med følgende informasjon:

* MyAudi brukernavn (email)
* Tidspunktet på når den siste skjermbildet ble tatt
* Adresse bilen befinner seg (By og gatenavn)
* Vi trenger også:
- Hvilken mobil du bruker (f.eks Samsung)
- Modellen på mobilen (f.eks S9)
- OS versjon (ex. 9)
- myAudi app versjon"

Kunne vi festet denne informasjonen i en egen post? Og kan noen gjøre det samme på Facebook? Mailen skal altså sendes til digitalsupport.no@audi.de helst hver gang, selv om det blir mye jobb..

PS! Bilen min oppdaterte status da jeg startet appen kl. 09 dag. :+1: Endret tidspunkt for sist bilkontakt fra «I går 14:34» til «Nettopp». Da har bilen ikke vært tilkoblet strøm i mellomtiden og jeg har ikke åpnet appen. Batteriprosent er for øvrig fremdeles på 64% som i går, selv om bilen står nedsnødd..
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Orbit

Ny versjon av app for iOS  (3.15.0) ute i dag. En del ny funksjonalitet (feks fire valgbare hurtigvalg som start av klimatisering direkte uten å åpne appen i fullskjerm).

Det er også lagt til at en manuelt kan be om oppdatert status, så får vi se om det hjelper på å holde kontakt med bilen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

elektro

Sitat fra: Orbit på tirsdag 26. november 2019, klokken 23:47
Ny versjon av app for iOS  (3.15.0) ute i dag. En del ny funksjonalitet (feks fire valgbare hurtigvalg som start av klimatisering direkte uten å åpne appen i fullskjerm).

Det er også lagt til at en manuelt kan be om oppdatert status, så får vi se om det hjelper på å holde kontakt med bilen.

Spennende, takk. Oppdaterte nå. Fremdeles ingen mulighet for å endre ladegrense på 2019 modell, men men.. Må for øvrig si at appen har fungert tilfredsstillende den siste uken. Uten at den imponerer på noe vis. :)
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Orbit

App'en er mer stabil nå, men langt fra 100%. Det er fremdeles en grense på hvor mange ganger en kan kontakte bilen. Jeg traff denne når jeg ville justere avreisetid for tredje gang, mens bilen står til lading! Men det gis i alle fall en noenlunde forståelig feilmelding. ("Denne aksjonen er ikke tilgjengelig for øyeblikket, for å beskytte batteriet")
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

elektro

Siste bilkontakt 02:32 i natt her, etter at den ble parkert i går ettermiddag. På det tidspunktet sov jeg, og iPhone appen har vært lukket. Jeg brukte appen i går ettermiddag til å låse bilen, og oppdaterte et par ganger i den forbindelse. Kan dette ha vært nok til å bidra til bruke opp «kontaktforsøkene»? Bilen er koblet til laderen, men ladingen skal ikke ha startet enda på det tidspunktet jeg mistet kontakt.

Frustrerende saker.. er det noen håp om at løsningen kan redesignes sånn at den ikke bruker 12V batteriet til kommunikasjon, hvis det er det som er problemet? Hvordan skiller dette seg fra f.eks. Tesla? Er det bare tyskerne som er mer forsiktige?

Husker jeg fikk melding om at jeg ikke kunne starte klimaregulering første gang jeg brukte Audi appen, etter å ha kjørt klima på LO om lag ti ganger, for å bringe SoC ned fra 100% til et mer fornuftig nivå mens jeg ventet på utlevering og bilen stod innendørs hos Møller.. Da stod det spesifikt i appen at det var for å beskytte 12V batteriet. Som gir mening, ettersom viftene var i bruk. Sånn er det vel også på Tesla, men der er der vel ingen grense, før spenningen på 12V batteriet faktisk blir kritisk lav og viser varsellampe også i bilen? Da fungerer vel ikke klimaregulering, men man kan vel fortsatt kommunisere med bilen via appen? Erfarte aldri dette på vår Model S.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

turfsurf

Sitat fra: elektro på lørdag 30. november 2019, klokken 11:08
Sånn er det vel også på Tesla, men der er der vel ingen grense, før spenningen på 12V batteriet faktisk blir kritisk lav og viser varsellampe også i bilen? Da fungerer vel ikke klimaregulering, men man kan vel fortsatt kommunisere med bilen via appen? Erfarte aldri dette på vår Model S.
Tesla lader 12v batteriet fra HV batteriet frem til det er 5% igjen på HV batteriet. Man får ikke startet klima hvis det er mindre enn 20% igjen på HV batteriet.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

stefse

Kanskje det er samme som på eGolf, at 12V anlegget ser på elbil-delen av bilen som en forbrenningsmotor som bare er i stand til å gi ladestrøm når den er på.

Jeg klarte det smått ironiske å tømme 12V batteriet for strøm med en kjøleboks, mens bilen stod på lading over natta. Heldigvis fikk jeg kommet meg inn i bilen og vridd om tenningsnøkkelen, og da ble det ok etterhvert. Har lekt med tanken på å montere en 12V lader i paralell med 220V inntaket på ladeporten for å unngå slike problemer.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

janbanan

Sitat fra: stefse på lørdag 30. november 2019, klokken 12:33
Har lekt med tanken på å montere en 12V lader i paralell med 220V inntaket på ladeporten for å unngå slike problemer.

På side 257 I instruksjonsboken står det om lading av 12v batteriet.
SitatBilbatteriet skal ikke under noen omstendigheter lades
Jeg ville ha sjekket med Møller, og om det finnes en type lade som kan brukes til 12v batteriet.
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

Carkub

#86
Sitat fra: stefse på lørdag 30. november 2019, klokken 12:33
Kanskje det er samme som på eGolf, at 12V anlegget ser på elbil-delen av bilen som en forbrenningsmotor som bare er i stand til å gi ladestrøm når den er på.

Her tror jeg du er ved kjernen av problemet; en produsent som har tenk forbrenningsmotor i årtier.

Slik appen er nå er rimelig langt fra markedsføringen «du kan når som helst sjekke sanntidsinformasjon om bilen..». Appen burde slik det er nå vært skrelt for innhold. Helt misvisende å vise status på dører og vinduer når dette (nesten) aldri stemmer pga struping av forbindelse mellom bil og app. (PS: bil var både låst og bakluken lukket selv om appen viste noe annet da jeg satt på parkeringsvarmeren - som faktisk virket)

Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

daktari

Jeg ladet i natt, men appen fyrte opp på første forsøk i dag. Android v3.15. Så jeg tror det heller er noe server-problem de har.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Orbit

Ikke direkte app-problemer, men nå har Audi også glemt å fornye sertifikatet for ladetjenesten sin. Rimelig amatørmessig dette...... Fikk ladet likevel med Audi-kortet, men ikke sjekket saldo etterpå.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

hemi

Som datanerd var det der veldig lol.

Vi kjører gutta ganske hardt på sånne basic ting da det oppleves flaut ut mot kunder.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA