Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sideforskyvning av barnesete?

Startet av xref, lørdag 01. juni 2019, klokken 08:48

« forrige - neste »

xref

I-Pacen har eksponerte Isofix-fester bak plastdeksler og det blir en lek å sette inn barnesete. Samtidig merker jeg at det da er mulig å skyve barnesetet litt sidelengs langs den eksponerte delen av Isofix-stangen.

Er dette normalt? Samboeren er bekymret :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Eyvind Bernhardsen

Sitat fra: xref på lørdag 01. juni 2019, klokken 08:48
I-Pacen har eksponerte Isofix-fester bak plastdeksler og det blir en lek å sette inn barnesete. Samtidig merker jeg at det da er mulig å skyve barnesetet litt sidelengs langs den eksponerte delen av Isofix-stangen.

Er dette normalt? Samboeren er bekymret :)

Jeg vet ikke om det er normalt, men det har vært sånn på alle isofixfestene jeg har brukt (riktignok bare i to biler, begge BMW).

daktari

Ja, du kan alltid skyve barneseter på isofixen litt i begge veier. Gripekloa er 4-5 mm bred og festet ca 20-30 mm.

Viktigste er å dobbeltsjekke at setet låste korrekt, dvs grønne indikatorer!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

bmw2002


nilsen_79

Vært slik på begge siste BMWer jeg har hatt. Helt uproblematisk. Siste Tesla Model S jeg hadde var det ikke slik, men det var også veldig vanskelig å feste setet til isofixen. Flere som har ødelagt skinnet i forsøket.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA