Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ulyd under sving

Startet av sukkerspinn, torsdag 30. mai 2019, klokken 14:35

« forrige - neste »

sukkerspinn

Hei. Kjøpte en brukt 2014 e-golf i Januar som jeg hadde både på NAF-test og kontroll hos VW som sa den var i veldig god stand. De siste mnd har jeg begynt å merke en veldig irriterende ulyd når jeg dreier rattet (begge veier). Har vært innom Møller to ganger, og de sa det var vanlig og at det ikke var noe å gjøre for å fikse. Synes det er veldig rart da jeg aldri har opplevd det på andre biler, heller ikke el-biler. Noen som har erfart det samme og vet hva man kan gjøre? Merker det selv med høy musikk og skulle helst sluppet :)


Lars_4012

Høres det ut som gummi som skraper mot gummi?
Da kan det komme fra drivakselmansjettene. De kan smøres med fett, hjelper i alle fall en stund. I verste fall er de sprukket og må byttes.

Snowjoggs


Svg1974

Tror snowjoggs har rett. Dette er eventuelt en garantisak, så greit å få det gjort før du bikker fem år. Jeg "kjørte tur" med en tekniker, og han sa det samme som snowjoggs fikk beskjed om.


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA