Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

lese data fra OBD-port

Startet av mkaut, lørdag 08. juni 2019, klokken 13:15

« forrige - neste »

mkaut

Hei,
finnes det en Android app som kan lese batteri-status fra en e-Golf via OBD-port, med en vanlig OBD2-adapter?
Jeg har "OBDLink LX" og har testet felgende apper: OBDLink, "Car Scanner ELM OBD2" og "Torque Lite (OBD2 & Car)"; de får alle kontakt med bilen, med klarer ikke å lese noen elbil-relevante data.
Har også sett på EVNotify, som er ment for elbiler, men den har ikke e-Golf på lista over biler som støttes.
VW e-Golf 2017

geear

OBDII-standarden dekker vel egentlig kun motorstyring og sikkerhetsfunksjoner? Resten er merkespesifikt. Du får for eksempel OBDeleven som kan kode og gjøre en del mer på VW, men kom aldri så langt at jeg testet noe ifm batteriet.

mkaut

Men det funker jo med andre merker - har selv brukt dongelen i C-Zero (med Canon) og så vidt jeg vet trenger man heller ikke noe spesiell dongel for Leafspy.
Er det bare SW som mangler for å lese mer data fra e-Golf, eller trengs det virkelig en dongel som er fysisk forskjellig?
VW e-Golf 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA