Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tidsnød

Startet av jokke, torsdag 30. mai 2019, klokken 10:30

« forrige - neste »

jokke

Rekker nesten ikke å spise en Big Mac

Thomas Parsli

Vår 100D kom opp i 125kW etter noen minutter, startet på 30kW.

Forhåpentligvis resulterer dette i kortere ventetider på de travleste stedene, f.eks Lier :)
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

sjokomelk

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 30. mai 2019, klokken 10:46
Vår 100D kom opp i 125kW etter noen minutter, startet på 30kW.

Forhåpentligvis resulterer dette i kortere ventetider på de travleste stedene, f.eks Lier :)
Så høy effekt krever at du er helt alene på racket... Og det er du ikke når det er fullt på stasjonen. :(
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Thomas Parsli

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 30. mai 2019, klokken 22:14

Så høy effekt krever at du er helt alene på racket... Og det er du ikke når det er fullt på stasjonen. :(

Men skal de ikke oppgraderes til V3?
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

sjokomelk

Når det gjelder Lier tror jeg ikke vi skal holde pusten. Spesielt siden de ikke kommer til å få Combo-plugger der. Mistenker Tesla er lei av folk med klassisk Model S som bruker den istedenfor å lade hjemme.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Joachim@sancon.no

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 30. mai 2019, klokken 23:02
Når det gjelder Lier tror jeg ikke vi skal holde pusten. Spesielt siden de ikke kommer til å få Combo-plugger der. Mistenker Tesla er lei av folk med klassisk Model S som bruker den istedenfor å lade hjemme.

Er Tesla lur så setter de betaling på alle V3 når den kommer. De som ikke har CCS adapter og gratis SUC lading vil benytte de gamle. De som ikke har inkludert SUC vil kanskje benytte de nye om de har adapter. V3 burde vel kommet med kun CCS er min mening.

Det står vel ingenting i gratis SUC spesifikasjonen at det gjelder alle ladere. På den måten er nye Tesla eiere som betaler for lading skånet for de som benytter SUC som hjemmeladere.

TeslaModelX

Vurderer å kjøre sørover (Tromsø - Lillehammer) til sommeren med en 75D. Har ingen erfaring med superladere. Hvor lang tid pleier man å måtte stå for å lade opp til 80% dersom man starter på rundt 10% - 20%?

DagfinnN

Sitat fra: ModelS på lørdag 01. juni 2019, klokken 10:08
Vurderer å kjøre sørover (Tromsø - Lillehammer) til sommeren med en 75D. Har ingen erfaring med superladere. Hvor lang tid pleier man å måtte stå for å lade opp til 80% dersom man starter på rundt 10% - 20%?
Ingen erfaring med x men neppe så stor forskjell til S. Ca 30 minutter vil jeg si holder...
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

turfsurf

Sitat fra: DagfinnN på lørdag 01. juni 2019, klokken 11:08
Ingen erfaring med x men neppe så stor forskjell til S. Ca 30 minutter vil jeg si holder...
Vi nådde akkurat en kjapp middag fra 10-75% med lånebilen her om dagen. Det tok vel nærmere 45 minutt, men startet da med delt lader. 30 minutt med optimale forhold er nok ikke langt fra sannheten.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

#9
Er det ikke 0-80% på 30 min som er oppgitt fra Tesla? Mener det stod noe slikt da jeg kjøpte bil.

Edit: hmm nei, det kan det umulig ha vært, iallfall ikke med gammel ladefart, snittet ville vel da vært over 100kW.. mulig det var 40. Det gir snitt på 81kW.

Stig-Arne

Sitat fra: ModelS på lørdag 01. juni 2019, klokken 10:08
Vurderer å kjøre sørover (Tromsø - Lillehammer) til sommeren med en 75D. Har ingen erfaring med superladere. Hvor lang tid pleier man å måtte stå for å lade opp til 80% dersom man starter på rundt 10% - 20%?
Kjørte fra Tromsø igår og ned til Harstad. Ankom Setermoen med 18 %, stod nøyaktig 30 min til jeg fikk 79%
Dette med innkobling og utkobling av lader. Høyeste hastighet var 102 kW ifra 23 % til 33 %

TeslaModelX

Sitat fra: Stig-Arne på søndag 02. juni 2019, klokken 09:02
Sitat fra: ModelS på lørdag 01. juni 2019, klokken 10:08
Vurderer å kjøre sørover (Tromsø - Lillehammer) til sommeren med en 75D. Har ingen erfaring med superladere. Hvor lang tid pleier man å måtte stå for å lade opp til 80% dersom man starter på rundt 10% - 20%?
Kjørte fra Tromsø igår og ned til Harstad. Ankom Setermoen med 18 %, stod nøyaktig 30 min til jeg fikk 79%
Dette med innkobling og utkobling av lader. Høyeste hastighet var 102 kW ifra 23 % til 33 %

Takk for info. Startet du med 80% eller 100% fra Tromsø?

Stig-Arne

Sitat fra: ModelS på søndag 02. juni 2019, klokken 10:20
Sitat fra: Stig-Arne på søndag 02. juni 2019, klokken 09:02
Sitat fra: ModelS på lørdag 01. juni 2019, klokken 10:08
Vurderer å kjøre sørover (Tromsø - Lillehammer) til sommeren med en 75D. Har ingen erfaring med superladere. Hvor lang tid pleier man å måtte stå for å lade opp til 80% dersom man starter på rundt 10% - 20%?
Kjørte fra Tromsø igår og ned til Harstad. Ankom Setermoen med 18 %, stod nøyaktig 30 min til jeg fikk 79%
Dette med innkobling og utkobling av lader. Høyeste hastighet var 102 kW ifra 23 % til 33 %

Takk for info. Startet du med 80% eller 100% fra Tromsø?

Startet med 77%.
Har plutselig oppdaget at Sentry Mode holder igang 12 V uttakene i bilen, så kjøleboksen stod på hele natten :) Så skulle ha startet høyere.

OhmPaPa

Sitat fra: Stig-Arne på søndag 02. juni 2019, klokken 10:22
Har plutselig oppdaget at Sentry Mode holder igang 12 V uttakene i bilen, så kjøleboksen stod på hele natten :)

Det var nyttig! Takk for infoen!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA