Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Manuell frikobling av motorlåsen

Startet av Figgen, onsdag 29. mai 2019, klokken 23:01

« forrige - neste »

Figgen

Eg har ein "død" Think som skal flyttast, men motorlåsen står inne og låser dermed framhjula.  Det skal visstnok gå an å manuelt kortslutte noen el-koplingar så låsen går i fri.  Er det noen som kan "oppskrifta" på dette?
2 x Think 2002, begge returnert frå California, kjørt 140.000 km mellom Figgjo og Stavanger.  Har tatt i bruk Kalkhoff el-sykkel som gir fine treningsøkter uansett vær og vind (nesten..)
Nissan Leaf 2017-modell, 23.000 km på 12 mnd.

Caspar

Ut av girlåsen kommer det 2 ledninger med Supersealkontakter. Den ene er 2 polet og den andre er 4 polet. Koble ifra den 2 polede og kjør strøm inn på den. Hvis det ikke skjer noe så bytter du pluss/minus. Når du har frikjørt girlåsen så kobler du ikke sammen den 2 polede igjen.

Er det biler som skal til hugging?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Figgen

Takk for svar, det skulle vere presist nok til at eg skal få det til  ;).  Bilen skal skifte eigar, saman med resten av Thinkbil- og deleparken min.  13 år med Think C er over for meg. 
2 x Think 2002, begge returnert frå California, kjørt 140.000 km mellom Figgjo og Stavanger.  Har tatt i bruk Kalkhoff el-sykkel som gir fine treningsøkter uansett vær og vind (nesten..)
Nissan Leaf 2017-modell, 23.000 km på 12 mnd.

Caspar

Får vi en ny og toppmotivert Classiceier inn på banen?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Figgen

Ein ung mann som ønsker å få bilen/ bilene til å rulle på vegen igjen. Eg vil introdusere han til dette gode forumet, for han vil nok trenge noen råd undervegs.  Håper derfor at de som holder stand her på forumet, vil ta vel vare på både han og andre nykommingar som kan halde liv i denne kule bilen :) .
2 x Think 2002, begge returnert frå California, kjørt 140.000 km mellom Figgjo og Stavanger.  Har tatt i bruk Kalkhoff el-sykkel som gir fine treningsøkter uansett vær og vind (nesten..)
Nissan Leaf 2017-modell, 23.000 km på 12 mnd.

elektrolux

Den enkle måten er å koble til et 12V startbatteri, starte bilen og ta vekk startbatteriet slik at låsen ikke får engasjert seg igjen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA