Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon Skoda Vision iV

Startet av batterimannen, onsdag 29. mai 2019, klokken 22:30

« forrige - neste »

batterimannen

Den svarte bilen på spionbildene var kraftig kamuflert med falske paneler utenfor selve bilen. Kan ikke dømme for mye etter de bildene.

For meg har det mest si om den kommer i 7-seter og hva prisen på 7-seter (største batteri og 4wd) blir i forhold til Tesla Model Y.

For begge bilene har det også mye å si hvordan nok klarer seg i forhold til euro/usd. Hvis begge bilene blir for dyre så må vi holde oss til dagens kjerre.  :-\
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Bigdrago

Er lov å håpe at fabrikkene sliter og folk sliter økonomisk i disse dager at denne må selges billig...
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

lirekassa

Da tror jeg krona må styrkes betraktelig. Tror heller Møller vil prøve å skvise ut så mye de kan av denne sitronen, men alt avhenger av når den kommer på banen - og hvor mange rivaler det er.

Ledam

Sitat fra: tornaldo på tirsdag 24. mars 2020, klokken 18:53
Den sorte på spionbildene er kraftig kamuflert. Og å si at e-tron sportback og Enyaq er i samme prisklasse, er jo totalt skivebom.
Uenig. Har sett om prisantydning på Enyaq at den kommer under 500 tusen. Der starter også etron.  Man kan selvføgelig argumentere om forskjellig rekkevidde og utstyr for de to bilene, men for begge kan sluttprisen bli  mellom 500 og 550 tusen og da er de i samme prisklasse. At det er mulig å kjøpe en mye dyrere etron betyr ingenting her.   

turfsurf

Sitat fra: Ledam på onsdag 25. mars 2020, klokken 18:30

Uenig. Har sett om prisantydning på Enyaq at den kommer under 500 tusen. Der starter også etron.  Man kan selvføgelig argumentere om forskjellig rekkevidde og utstyr for de to bilene, men for begge kan sluttprisen bli  mellom 500 og 550 tusen og da er de i samme prisklasse. At det er mulig å kjøpe en mye dyrere etron betyr ingenting her.
Det blir som å si at Passat og A6 er i samme prisklasse. Det har de aldri vært.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

tornaldo

Sitat fra: Ledam på onsdag 25. mars 2020, klokken 18:30
Sitat fra: tornaldo på tirsdag 24. mars 2020, klokken 18:53
Den sorte på spionbildene er kraftig kamuflert. Og å si at e-tron sportback og Enyaq er i samme prisklasse, er jo totalt skivebom.
Uenig. Har sett om prisantydning på Enyaq at den kommer under 500 tusen. Der starter også etron.  Man kan selvføgelig argumentere om forskjellig rekkevidde og utstyr for de to bilene, men for begge kan sluttprisen bli  mellom 500 og 550 tusen og da er de i samme prisklasse. At det er mulig å kjøpe en mye dyrere etron betyr ingenting her.

Jeg skjønner du ønsker å hente deg litt inn, når du har kansellert på bakgrunn av spionbildene av den sorte billignende saken du så og trodde var lik den som Skoda leverer.

Hvis man verken tar hensyn til batterikapasitet eller utstyr når man regner «prisklasse», så legger man inn merkelige forutsetninger. Men siden kun karosseriet er det som opptar deg, så kan jeg nevne at Skoda kommer med en utgave med 2wd først, og den kommer trolig til å koste minst 100000 kr mindre enn en ribbet Audi e-tron sportback. Uansett hvordan du snur og vender på det, Skoda og Audi er ikke i samme prisklasse, naturlig nok! I tillegg er det jo et merke som er definert i mellom disse i eget  konsern, og det er WV,   som også skal selge sin bil som et dyrere alternativ til Skoda.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

sveander

Jeg venter og tar gjerne en 2wd. Jeg kan ikke huske sist jeg trengte en 4wd.

Jeg har også bedt om å få pengene og det er en fin gest når BOS har minst 40 mill i banken som er våre.

Jeg hadde en rar drøm i helgen. Jeg hadde ikke lest det med liten skrift og ved å be om penger sa jeg fra meg levering de første 2 årene. Jeg måtte logge på når jeg våknet for å sjekke, heldigvis var det bare en drøm.

Det jeg venter mest på er ikke utseende, men plass til et hundebur bak. Og om det er nivåforskjell når baksetet legges ned slik det feks er på E-niro
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

lirekassa

Ba også om refusjon, og sitter på gjerdet fram til flere detaljer foreligger. Men VAG må virkelig opp flere hakk om jeg skal velge de over TMY slik det ser ut nå.

sveander

Jeg sendte mail til Skoda i går for å få en oversikt over ventelisten. Den er de veldig hemmelig om. Det liker jeg ikke. Jeg spurte om de har ryddet i køen og om vi kan få vite reell køplass

Her er svaret;

"Vi har dessverre ikke anledning til å gå inn i detalj over hvor mange som har forhåndsbestilt, men vi kan si at kønummeret ikke nødvendigvis gjenspeiler når en får levert bilen ettersom kønummeret kun sier noe om når en får bestilt bilen. Så avhengig av hvilket utstyr man velger så kan en med kønummer 2000 få sin bil før kønummer 1, dersom nummer 1 bestiller en mer utstyrt bil."

Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

batterimannen

Mer utstyrt er f.eks. 4wd istedenfor 2wd  ::)
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Stikkkontakt

Det ryktes at Enyaq starter på 38.000 Euro. Det høres kanskje litt mye ut når ID3 med samme drivlinje starter under 30.000. Uansett indikerer det en startpris i Norge på 350.000 +/- 10.000. (Skoda har historisk sett priset seg svært aggressivt i Norge)
Hva forskjellen blir opp til største batteripakke er vanskelig å si ,men i Danmark er ID3 med 77kwh nettokapasitet 65.000dkk dyrere enn den med minste batteri(Som er mindre enn minste batteri i Enyaq og det er MYE mer utstyr på 77kwh)
Jeg tipper:
iV 50 350.000 Lite utstyr
iV 60 375.000 Lite utstyr
iV 80 410.000 Lite utstyr
iV 80 X 460.000 Mer utstyr
iV 80 RS 500.000 Mye utstyr


lirekassa

Sitat fra: batterimannen på fredag 08. mai 2020, klokken 16:13
Mer utstyrt er f.eks. 4wd istedenfor 2wd  ::)

Tror heller motsatt om ryktene om kun 2WD fra begynnelsen stemmer...

Øyvind.h

Sitat fra: lirekassa på fredag 08. mai 2020, klokken 19:57
Sitat fra: batterimannen på fredag 08. mai 2020, klokken 16:13
Mer utstyrt er f.eks. 4wd istedenfor 2wd  ::)

Tror heller motsatt om ryktene om kun 2WD fra begynnelsen stemmer...
Nei det blir riktig det. Om kønummer 1 bestiller mer utstyr, altså 4wd, vil vedkommende risikere å få bilen senere enn kønummer 2000 som bestiller mindre utstyr (2wd).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

lirekassa

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 08. mai 2020, klokken 20:00
Sitat fra: lirekassa på fredag 08. mai 2020, klokken 19:57
Sitat fra: batterimannen på fredag 08. mai 2020, klokken 16:13
Mer utstyrt er f.eks. 4wd istedenfor 2wd  ::)

Tror heller motsatt om ryktene om kun 2WD fra begynnelsen stemmer...
Nei det blir riktig det. Om kønummer 1 bestiller mer utstyr, altså 4wd, vil vedkommende risikere å få bilen senere enn kønummer 2000 som bestiller mindre utstyr (2wd).

Ja, ser der den nå. Sløvt.

De skal levere på pris om jeg velger denne framfor Y. Synes Enyaq ser veldig bra ut på mange områder, men man må regne med 10% påslag på antatt pris grunnet valutasmell. Blir uansett spennende å følge med framover, jeg utelukker ingenting på nåværende tidspunkt.

Electric cars in Norway

#224
Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 08. mai 2020, klokken 16:53
Det ryktes at Enyaq starter på 38.000 Euro. Det høres kanskje litt mye ut når ID3 med samme drivlinje starter under 30.000. Uansett indikerer det en startpris i Norge på 350.000 +/- 10.000. (Skoda har historisk sett priset seg svært aggressivt i Norge)
Hva forskjellen blir opp til største batteripakke er vanskelig å si ,men i Danmark er ID3 med 77kwh nettokapasitet 65.000dkk dyrere enn den med minste batteri(Som er mindre enn minste batteri i Enyaq og det er MYE mer utstyr på 77kwh)
Jeg tipper:
iV 50 350.000 Lite utstyr
iV 60 375.000 Lite utstyr
iV 80 410.000 Lite utstyr
iV 80 X 460.000 Mer utstyr
iV 80 RS 500.000 Mye utstyr

Interessant Stikkkontakt :+1:  ja ser euro prisen er nevnt her https://www.autozeitung.de/neuer-skoda-enyaq-iv-198357.html

Men startpris i Norge på 350'?

Ja håper du har rett i det men tror den nok starter litt høyere. Desverre :-1:  og det blir mer en 10' på der også. Jeg tipper iV 50  380' med lite utstyr.

Interessenten können beim Basismodell des neuen Skoda Enyaq iV (2021) mit 55-kWh-Batterie mit einem Grundpreis von etwa 38.000 Euro rechnen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA