Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon Skoda Vision iV

Startet av batterimannen, onsdag 29. mai 2019, klokken 22:30

« forrige - neste »

Guleböj

Sitat fra: kodax på fredag 06. desember 2019, klokken 11:51
Sitat fra: batterimannen på fredag 06. desember 2019, klokken 07:26
...Tror Vision iV SUV slår Ford på baggasjerom...
ID3 har ikke frunk, og panseret ser ikke mye større ut på spy-shotsene av ID4, så spørs om det blir noe særlig forasjerom på Vision heller..

Hvorvidt det er bekreftet eller ikke vet jeg ikke, men elbil24 skriver: Selv om panseret er langt lengre enn på ID.3 vil det dessverre ikke bli noen enkel frunk under panseret på Vision iV heller.. Tror dessverre du har rett her. Uavhengig av det tror og håper jeg at bagasjeplassen blir bedre på Vision iV kontra Mach-e

Counterpointer

#196
Sitat fra: Guleböj på fredag 06. desember 2019, klokken 13:03
Uavhengig av det tror og håper jeg at bagasjeplassen blir bedre på Vision iV kontra Mach-e
Tviler litt på det siden Mach E har ganske stor frunk og der iV evt er større vil være over seterygghøyden pga SUV og ikke coupe form, så stabler en avhengig av bagasjevegg/nett.

Pingle

Sitat fra: knut.aulie på fredag 06. desember 2019, klokken 15:43
Sitat fra: Guleböj på fredag 06. desember 2019, klokken 13:03
Uavhengig av det tror og håper jeg at bagasjeplassen blir bedre på Vision iV kontra Mach-e
Tviler litt på det siden Mach E har ganske stor frunk og der iV evt er større vil være over seterygghøyden pga SUV og ikke coupe form, så sabler en avhengig av bagasjevegg/nett.
Skoda vs ford:
Lengde: 4656 vs 4712
Bredde 1926 vs 1881
Høyde: 1613 vs 1597.
Bagasjevolum: Skoda 515 l for konsept=coupe (iflg Skoda.no; andre angir 550l), Ford 402l +frunk, drøyt 500l totalt (fant ikke tallet på ford.no).
Avrunding bak på coupe kan gjøre at 550l er realistisk på suv-utgaven (sml etron vs etron sportback).
Last til taket er antagelig beste grunn til suv, mens rekkevidden nok er godt argument for coupe, om man ikke skal ha med hund eller overlaste til ferie; vag pleier være gode på sikkerhetsnett.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Pingle

Sitat fra: knut.aulie på fredag 06. desember 2019, klokken 15:43
Sitat fra: Guleböj på fredag 06. desember 2019, klokken 13:03
Uavhengig av det tror og håper jeg at bagasjeplassen blir bedre på Vision iV kontra Mach-e
Tviler litt på det siden Mach E har ganske stor frunk og der iV evt er større vil være over seterygghøyden pga SUV og ikke coupe form, så sabler en avhengig av bagasjevegg/nett.
Skoda vs ford:
Lengde: 4656 vs 4712
Bredde 1926 vs 1881
Høyde: 1613 vs 1597.
Bagasjevolum: Skoda 515 l for konsept=coupe (iflg Skoda.no; andre angir 550l), Ford 402l +frunk, drøyt 500l totalt (fant ikke tallet på ford.no).
Langt panser på ellers relativt like store biler forklarer større bagasjerom bak på Skoda.
Avrunding bak på coupe kan gjøre at 550l er realistisk på suv-utgaven (sml etron vs etron sportback).
Last til taket er antagelig beste grunn til suv, mens rekkevidden nok er godt argument for coupe, om man ikke skal ha med hund eller overlaste til ferie; vag pleier være gode på sikkerhetsnett.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

batterimannen

Ser på facebooksiden til Skoda Enyaq at siste nr er 8646.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Guleböj

Er det noen som har opplevd at kønummeret har sunket siden reservasjonen ble gjennomført?

Martin Eden jr

#201
36K Euro på det amerikanske markedet for ID.4 virker jo lovende, men det er sikkert en 2WD uten topp utstyr.

https://www.auto-motor-und-sport.de/elektroauto/neuer-vw-id4-aka-crozz-2021-e-tiguan-erwischt/
2014-2018 Soul EV, 2018-2019 Kona EV, 2019- eSoul, 2022- Enyaq 80X

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Martin Eden jr på søndag 16. februar 2020, klokken 18:59
36K Euro på det amerikanske markedet for ID.4 virker jo lovende, men det er sikkert en 2WD uten topp utstyr.

https://www.auto-motor-und-sport.de/elektroauto/neuer-vw-id4-aka-crozz-2021-e-tiguan-erwischt/
Jeg regner med at det er for 2WD innstegsmodell med minste batteripakke som man ikke planlegger å importere offisielt til Norge. Må realistisk påregne et prispåslag i forhold til ID.3 med samme batteristørrelse da ID.4 er en større bil.

geear

"Kansellering gjennomført."

Møller permitterer, så jeg gidder ikke fortsette med å gi Møller et risiko og kostnadsfritt lån.

Hadde 28xx, så dere med høyere kønummer som lurer på om det endrer seg får se om dere har rykket frem et hakk. ;)

kodax

Lurer på om jeg skal kansellere mine 1XX Enyaq og 3XX ID3-reservasjoner også. Jeg har beholdt dem i tilfelle noen familiemedlemmer/venner trenger bil kjapt, evt om jeg hadde blitt garantert styrtrik av å flippe dem, men nå er det vel kanskje større risiko for at Møller går konkurs (men vel ikke veldig sannsynlig med det første).
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

lirekassa

Kansellerte ID.3 for en stund siden. At jeg ikke gjorde det før etter at hele systemet deres knelte under reservasjonsprosessen er noe jeg lurer på i etterkant. Har nr. på 300-tall for Skoda og sitter på gjerdet enn så lenge.

geear

Sitat fra: kodax på torsdag 19. mars 2020, klokken 18:59
Lurer på om jeg skal kansellere mine 1XX Enyaq og 3XX ID3-reservasjoner også. Jeg har beholdt dem i tilfelle noen familiemedlemmer/venner trenger bil kjapt, evt om jeg hadde blitt garantert styrtrik av å flippe dem, men nå er det vel kanskje større risiko for at Møller går konkurs (men vel ikke veldig sannsynlig med det første).
Syns egentlig siste lanseringer har vist at reservasjoner ikke er viktig lenger. Alle som vil ha elbiler i 500k-klassen kan stort sett få tak i det omtrent på dagen, også bare dager og uker fra de første bilene har kommet, enten inventory-type biler eller "brukt" fra Finn med et ørlite påslag. Og syns også vi ser at det å Kjøpe helt nylansert bil omtrent alltid har negative sider som man kan spare seg for med å vente 6-12 måneder. E-tron med flere endringer, e-niro app, Model 3 med hengerfeste, Taycan med redusert ladefart på første års biler, og skal vi spekulere så kommer iX3 kun som rwd i starten, men ryktene går om awd etterhvert.

Har nå kun igjen reservasjon på Y og cybertruck. Y mest fordi prisen var satt, de har allerede hart økning og kronekursen er igjen på ville veier, slik at det KAN bli et godt kjøp (og kansellerer jeg eller endrer jeg blir det ny pris), og cybertruck er bare en tusenlapp.

andy99

Kansellerte også i dag.
Tror ikke møller går konk med det første, men så ikke noe poeng i å ha 5000 kr hos møller. Hadde høyt nummer (6900) og med alle utsettelser, ser det ut som MY vil være det nærmeste/beste kortet for meg.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Ledam

Samme her. Har også kansellert. Den svarte bilen som er vist på spionbilder er noe helt annet enn det som vi ble forespeilet. Det ser ut at Enyaq blir en heller kjdelig bil. Bestiller heller en etron sportback. Cirka samme prisklasse men en mye finere bil

tornaldo

Sitat fra: Ledam på tirsdag 24. mars 2020, klokken 18:21
Samme her. Har også kansellert. Den svarte bilen som er vist på spionbilder er noe helt annet enn det som vi ble forespeilet. Det ser ut at Enyaq blir en heller kjdelig bil. Bestiller heller en etron sportback. Cirka samme prisklasse men en mye finere bil

Den sorte på spionbildene er kraftig kamuflert. Og å si at e-tron sportback og Enyaq er i samme prisklasse, er jo totalt skivebom.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA