Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon Skoda Vision iV

Startet av batterimannen, onsdag 29. mai 2019, klokken 22:30

« forrige - neste »

tromsø

Vision og Mach E mener jeg blir helt forskjellige biler. Fords bil fokuserer på lang rekkevidde og rask akselerasjon. Får derimot ikke så god plass tenker jeg med tanke på at den har en svært lang panser. Skoda får nok svært bra plass med medium rekkevidde og akselerasjon.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

gekko300

Hmmm, etter det jeg har lest vil både rekkevidde (ikke 600 km på første versjon av Ford), akselerasjon og størrelse være ganske så like på disse to bilene. Ser ut til å være mer smak og behag hvilken man velger.

batterimannen

For min egen del så er det Vision iV, ID.4, Mach-E og Model Y som er mest interessante. Så for meg så konkurrerer de mot hverandre. Det er ikke like mange elbiler å velge og vrake i som fossil, så jeg tror ikke kan ha like snevert syn på hva som konkurrerer mot hverandre når man er i elbil-verden.

Det er stor forskjell på antall reservasjoner og antall bestillinger, og jeg er helt sikker på at produsentene gjør det de kan for å redusere forskjellen mellom de to.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

torlie

Kommer til å reservere Ford også til mandag. Skoda blir nok mer SUV og Ford en mer sporstlig CUV, noe lignende I-Pace.

Håper Skoda viser frem sin i god tid før evt bestilling av Ford blir klar til våren.

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

batterimannen

Noen som vet klokkeslett for reservasjon? Blir det 03:00?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

arthur

Kanskje ta det i tråden om den bilen og ikke i en tråd om en Skoda?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Aja

#186
Reserverte i kveld, fikk kønummer 7781

Electric cars in Norway

Aja, takk for info. Snart på nr 8000. Da har steget mye. Jeg fikk rundt 200 når jeg reserverte.

batterimannen

7800 reservasjoner x 5000 kr = 39 000 000
For å sette det litt i perspektiv   :P

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 01. desember 2019, klokken 14:29
Aja, takk for info. Snart på nr 8000. Da har steget mye. Jeg fikk rundt 200 når jeg reserverte.

Samme her.

Har skrellet ned på lista over konkurrenter de siste månedene, og nå står det nok mellom Vision iV SUV, Model Y eller beholde bilen vi har nå...
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Electric cars in Norway

Batterimannen :+1: :+1: vi tenker ganske likt ser jeg.

Men hva med Forden? Ikke noe for deg? Jeg har den også på lista.

batterimannen

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 05. desember 2019, klokken 15:35
Batterimannen :+1: :+1: vi tenker ganske likt ser jeg.

Men hva med Forden? Ikke noe for deg? Jeg har den også på lista.

Mach-E FE ca 600 000, Model Y long range awd litt under 500 000 (uten full selvkjøring. Når bilene ikke er så ulike så synes jeg ikke Forden rettferdiggjør 100 000 i forskjell. Den er enn så lenge uten skiluke og taklast. Baggasjerommet ble heller ikke så stort. Hvis vi bytter ut Kona så bør det være en større mer romslig bil. Tror Vision iV SUV slår Ford på baggasjerom, innvendig plass, taklast/skiluke og forhåpentligvis på pris også... En ting jeg savner på Tesla er HUD
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

telcontar

Sitat fra: batterimannen på fredag 06. desember 2019, klokken 07:26
Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 05. desember 2019, klokken 15:35
Batterimannen :+1: :+1: vi tenker ganske likt ser jeg.

Men hva med Forden? Ikke noe for deg? Jeg har den også på lista.

Mach-E FE ca 600 000, Model Y long range awd litt under 500 000 (uten full selvkjøring. Når bilene ikke er så ulike så synes jeg ikke Forden rettferdiggjør 100 000 i forskjell. Den er enn så lenge uten skiluke og taklast. Baggasjerommet ble heller ikke så stort. Hvis vi bytter ut Kona så bør det være en større mer romslig bil. Tror Vision iV SUV slår Ford på baggasjerom, innvendig plass, taklast/skiluke og forhåpentligvis på pris også... En ting jeg savner på Tesla er HUD

Tror Mach-E skal slite med salget hvis de ikke tilbyr rabatter på denne, spesielt hvis konkurrentene ligger lavere i pris. For min del så blir det ingen bestilling av Mach-E FE hvis de er låst på 599k pluss vinterdekk og h.feste. Da er Polestar 2, Y og muligens Vision iV bedre alternativ.

torlie

Enig med siste taler. Ford bør ned på 525-545k for First Edition om man ser på valutakursen.

Er rimelig sikker på at jeg ikke bestiller til vår/sommer om norsk pris blir låst på dagens nivå.

Håper Skoda er aggressivt priset og kommer godt utstyrt til ca 500k.

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

tromsø

Hvis maks rekkevidde ikke er et must så syns jeg jo etron 50 er en meget god deal, hvis man ikke skal ha alle ekstrautstyr da. Har selv bestilt en ribbet launch ed for drøye 500 kNOK. 4x4, stor bagasje, skiluke, hengerfeste, taklast og god kvalitet (forhåpentligvis).

Men jeg er fortsatt meget spent på hva vision iv vil lande på i pris og spec!
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

kodax

Sitat fra: batterimannen på fredag 06. desember 2019, klokken 07:26
...Tror Vision iV SUV slår Ford på baggasjerom...
ID3 har ikke frunk, og panseret ser ikke mye større ut på spy-shotsene av ID4, så spørs om det blir noe særlig forasjerom på Vision heller..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA