Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon Skoda Vision iV

Startet av batterimannen, onsdag 29. mai 2019, klokken 22:30

« forrige - neste »

Bigdrago

Sitat fra: Guleböj på fredag 25. oktober 2019, klokken 13:48
I Østlandets Blad (23. okt) er det en sak om Autoria Ski og Vision iV. Der påstår de at levering vil starte i november 2020. Samtidig påstår de også at antall reservasjoner er 3500. De refererer flere ganger til Broom, så jeg tipper de har tatt (det feilaktige?) tallet derfra, og ikke direkte fra Skoda.

Det var leit. Er det tilfelle vinner Tesla Y dette slaget.
Står på venteliste til Skoda og håper de kommer med bilen til våren.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

KTS

Var det ikke slik at forhandlere skulle få litt mer info i november og vi andre ut på sen vinteren?

batterimannen

Sitat fra: KTS på torsdag 31. oktober 2019, klokken 07:37
Var det ikke slik at forhandlere skulle få litt mer info i november og vi andre ut på sen vinteren?

Vil ikke tro man får noe ordentlig info før de har fått signert avtalene på ID.3.

Jeg har ikke så stor tro på noe nytt før godt utpå våren. Får heller nøye oss med litt Mach-E info i november?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

frickadelia

Kan SUV utgaven få 7 seter, eller er det bare 5 seter på begge utgavene?

Har prøvd å Google men finner ingen informasjon om dette..

tornaldo

Sitat fra: Bigdrago på onsdag 30. oktober 2019, klokken 21:35
Sitat fra: Guleböj på fredag 25. oktober 2019, klokken 13:48
I Østlandets Blad (23. okt) er det en sak om Autoria Ski og Vision iV. Der påstår de at levering vil starte i november 2020. Samtidig påstår de også at antall reservasjoner er 3500. De refererer flere ganger til Broom, så jeg tipper de har tatt (det feilaktige?) tallet derfra, og ikke direkte fra Skoda.

Det var leit. Er det tilfelle vinner Tesla Y dette slaget.
Står på venteliste til Skoda og håper de kommer med bilen til våren.

Det er jo ingen opplysninger i media som har antydet at Skoda kommer til våren. Men kommer den til høsten, tilsier alt at det uansett er før Model Y leveres til Europa.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

batterimannen

Sitat fra: frickadelia på lørdag 02. november 2019, klokken 02:12
Kan SUV utgaven få 7 seter, eller er det bare 5 seter på begge utgavene?

Har prøvd å Google men finner ingen informasjon om dette..

E-post fra Skoda 15.10.19
"Vi kan nå endelig bekrefte at vår fullelektriske store familiebil, basert på VISION iV-konseptet, settes i produksjon med hengerfeste og fem seter. Dermed er det meste lagt til rette for norske barnefamilier som enn så lenge venter på et fullgodt alternativ i elbilmarkedet.  "

Regner med at du må gå for Model X eller vente på Model Y om du skal ha 7 seter.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

KTS

Denne kom i går:
HVA FORVENTER DU?
ŠKODA er i innspurten av utviklingen av merkets store elektriske familie-SUV. I den forbindelse vil vi gjerne få noen innspill fra deg om bilvalget ditt og forventningene dine til oss og til bilen. I ŠKODA tror vi på smarte løsninger, og når vår første helelektriske familie-SUV rulles ut på norske veier, skal den være smart – og i størst mulig grad tilpasset dine behov og preferanser.

gekko300

Fikk den for noen dager siden. Skoda er ute og fisker for å se hvor mye de kan ta for bilen...

batterimannen

#173
Sitat fra: gekko300 på mandag 04. november 2019, klokken 07:36
Fikk den for noen dager siden. Skoda er ute og fisker for å se hvor mye de kan ta for bilen...

Kan være mer enn det. Det kan hende de har mulighet til å begynne med både 2wd og 4wd eller om skoda også lager den med mellomste batteristørrelsen. De må sikkert også ta et valg i forhold til pris og hvor mye ekstrautstyr de baker inn i basismodellen.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Counterpointer

Tja

De spør ganske generelt også. Jeg påpekte behovet for funksjonell app med god driftsikkerhet.

kodax

Den "undesøkelsen" er bare jatt for å få folk til ikke å miste interessen og evt bestille noe annet som kan leveres nå.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

lirekassa

Sitat fra: kodax på mandag 04. november 2019, klokken 13:45
Den "undesøkelsen" er bare jatt for å få folk til ikke å miste interessen og evt bestille noe annet som kan leveres nå.

Tror nok du har ganske rett i det, nå midt i en lang periode uten nyheter rundt denne bilen.

gekko300

Jeg ser for meg at kundegruppen til Vision iV er noenlunde den samme som kundegruppen til Fords nye elbil. Ford lanserer sin bil offisielt 17/18 november, og ryktet vil ha det til at de åpner for reservasjoner samtidig.
Tror det ville vært lurt av Skoda å presentere noe matnyttig informasjon om Vision iV før Fords lansering, ellers vil nok en del potensielle Skodakunder skifte beite.

lirekassa

Sitat fra: gekko300 på torsdag 14. november 2019, klokken 07:28
Jeg ser for meg at kundegruppen til Vision iV er noenlunde den samme som kundegruppen til Fords nye elbil. Ford lanserer sin bil offisielt 17/18 november, og ryktet vil ha det til at de åpner for reservasjoner samtidig.
Tror det ville vært lurt av Skoda å presentere noe matnyttig informasjon om Vision iV før Fords lansering, ellers vil nok en del potensielle Skodakunder skifte beite.

Skoda har vel 7000 reservasjoner her til lands, så om det drypper noen få over til Ford tror jeg ikke de skal engste seg for mye for det. Dessuten er det lov å reservere to biler samtidig :)

kodax

Selv om de nye bilene som kommer har lang nok rekkevidde, tipper jeg negative mediaoppslag om lade-køer kommer til å skremme mange Tesla-skeptikere over til TMY dersom Tesla klarer å levere.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA