Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon Skoda Vision iV

Startet av batterimannen, onsdag 29. mai 2019, klokken 22:30

« forrige - neste »

EspenFe

Sitat fra: KTS på onsdag 16. oktober 2019, klokken 20:58
Sitat fra: EspenFe på onsdag 16. oktober 2019, klokken 15:33
Sitat fra: telcontar på onsdag 16. oktober 2019, klokken 15:04
Lest at produksjonsmodell skal være veldig lik konseptmodellen, da tolker jeg det som at det er coupe kommer først.

Vision iV bygges på id3 plattformen, så den bruker ikke noe eksisterende fra Skoda eller VAG.
I følge elbil24 så har de fått bekreftet fra Skoda følgende:

"Det som til nå ikke er gjort kjent er at Vision iV kommer i to utgaver, og det er ikke kupé-utgaven vi her har prøvekjørt som kommer først. Det er nemlig en mer ordinær SUV som først dukker opp, en bil der taklinjen er trukket rettere bakover, tilsvarende som på Skoda Karoq. Denne kommer i løpet av andre halvår 2020, og et par måneder senere dukker kupé-utgaven opp."

Om vi skal stole på elbil24 så kommer SUV-utgaven først, og coupe senere.

Er vel Skoda Kodiaq den blir tilnærmet lik i størrelse
Det er ikke det ikke noe i veien for, mye plass. Tipper fronten på coupe og SUV blir tilnærmet lik, men veldig spent på bak. Sikter meg selv inn på SUV-versjonen da jeg har både barn og hund, og håper den blir seende ok ut.

Counterpointer

Sitat fra: telcontar på onsdag 16. oktober 2019, klokken 17:07
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 16. oktober 2019, klokken 16:58
Sitat fra: telcontar på onsdag 16. oktober 2019, klokken 15:04
Lest at produksjonsmodell skal være veldig lik konseptmodellen, ....
Hvis iV kommer med selvmordsdører og kameraspeil, så skal jeg spise hatten min

Akkurat det er avkreftet, ingen kamera for speil og selvmordsdører
Bra for jeg trenger hatten

Det er jo de mest særegne trekkene med konseptbilen. Blir sikkert gjenkjennelig, men det er av nye biler nå omtrent bare Bollinger som er prikk lik konseptet.
Jo større produsent jo vanligere blir den endelige utgaven.

Bigdrago

Står på venteliste. De må legge seg godt under prisen til Tesla Model Y om de skal få solgt denne.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

sveander

Sitat fra: Bigdrago på søndag 20. oktober 2019, klokken 22:10
Står på venteliste. De må legge seg godt under prisen til Tesla Model Y om de skal få solgt denne.

Mulig det , men vi er mange som ikke vil ha Tesla. VI vil ha en "vanlig" bil som et vanlig verksted kan mekke på.

I hvert fall er jeg slik
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

kodax

Blir spennende å se hvor mange vanlige verksteder som kan mekke på disse nye elbilene til VAG-gruppen. De er jo et stort og etablert konsern, og med mange biler på lik platform så burde det være relativt greit å lære opp verkstedene. Man må nok forvente en innkjøringsperiode, og hvor lang tid den blir vil tiden vise. Tesla begynner nå å få bra kontroll på mange av service-sentrene sine..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

jkirkebo

Sitat fra: sveander på mandag 21. oktober 2019, klokken 09:30
Sitat fra: Bigdrago på søndag 20. oktober 2019, klokken 22:10
Står på venteliste. De må legge seg godt under prisen til Tesla Model Y om de skal få solgt denne.

Mulig det , men vi er mange som ikke vil ha Tesla. VI vil ha en "vanlig" bil som et vanlig verksted kan mekke på.

I hvert fall er jeg slik

Det lokale verkstedet nedi gata for meg tar gjerne overhaling av bremser og slikt på Teslaen de. Mer Tesla-spesifikke ting som batteri, motor, MCU osv. må den inn på Tesla-verksted for å få fikset, men det gjelder jo de andre elbilene også. Mitt lokale verksted fikser ikke DC junction box-problemer på Leafen for å si det slik.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Jon65

Så lenge produsenten har gjort en god jobb og leverer en skikkelig bil uten produksjonsfeil og konstruksjonsfeil er det jo veldig lite behov for verkstedreparasjoner på en elbil de første årene. Er vel nesten bare bremser og kupeluftfilter igjen og det kan vel stort sett alle verksteder fikse.

Bigdrago

Sitat fra: sveander på mandag 21. oktober 2019, klokken 09:30
Sitat fra: Bigdrago på søndag 20. oktober 2019, klokken 22:10
Står på venteliste. De må legge seg godt under prisen til Tesla Model Y om de skal få solgt denne.

Mulig det , men vi er mange som ikke vil ha Tesla. VI vil ha en "vanlig" bil som et vanlig verksted kan mekke på.

I hvert fall er jeg slik

En bil til en halv mill burde man ikke trenge å mekke på.
Så lenge man kan få utført service (sjekke tilkoblinger, skifte luftfilter osv.) Og vedlikehold (skifte bremser), dempere osv. uten spesialutstyr er det greit.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Guleböj

I Østlandets Blad (23. okt) er det en sak om Autoria Ski og Vision iV. Der påstår de at levering vil starte i november 2020. Samtidig påstår de også at antall reservasjoner er 3500. De refererer flere ganger til Broom, så jeg tipper de har tatt (det feilaktige?) tallet derfra, og ikke direkte fra Skoda.

telcontar

Sitat fra: Guleböj på fredag 25. oktober 2019, klokken 13:48
I Østlandets Blad (23. okt) er det en sak om Autoria Ski og Vision iV. Der påstår de at levering vil starte i november 2020. Samtidig påstår de også at antall reservasjoner er 3500. De refererer flere ganger til Broom, så jeg tipper de har tatt (det feilaktige?) tallet derfra, og ikke direkte fra Skoda.

Tallet til Broom er gammelt og de refererer til det selv, uten å ha oppdatert seg. Tror betalende køplassholdere nå er godt over 6000

MooCow

Sitat fra: Bigdrago på søndag 20. oktober 2019, klokken 22:10
Står på venteliste. De må legge seg godt under prisen til Tesla Model Y om de skal få solgt denne.

Hehe trur nok du bommar stygt då :) Kjem til å selja i bøtter og spann om han blir dyrare enn Model Y ja, men bør ikkje bli mykje dyrare :)

batterimannen

Sitat fra: andy99 på fredag 25. oktober 2019, klokken 14:51
Tenker vi sier godt over 7000. Pr 16 oktober...

Siste jeg har lest er en på facebook-gruppa skrive at han ble like under 7000 forrige uke.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

batterimannen

Ser på facebook-gruppa at køen er oppe i nr.7349
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Kårepåsporet

Sitat fra: batterimannen på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 18:29
Ser på facebook-gruppa at køen er oppe i nr.7349

Jøss! Føler plutselig at jeg står langt fremme i køen!
Men hvis min Model 3 er like eksemplarisk når Skodaen blir lansert, ja da er sjansen stor for at min neste bil blir Model Y.
Hadde jeg kunnet bestille Skoda når den ble lansert i vår hadde jeg nå kjørt Skoda, men pga at alle de andre har somla med unntak av Tesla, ja da har kanskje Tesla fått en ny lojal kunde.
Har kjørt Skoda og VW i en årrekke(fra -99 til -14)....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA