Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon Skoda Vision iV

Startet av batterimannen, onsdag 29. mai 2019, klokken 22:30

« forrige - neste »

Guleböj

"Vi åpnet for forhåndsbestilling i juni, og responsen har vært formidabel. - Interessen for bilen er enorm, og jeg kan love at vi får et voksent volum til det norske markedet." sier direktør for ŠKODA Norge.

Spent på hva "voksent volum" faktisk betyr, og over hvor langt tidsrom det "voksne" volumet spres.


KJE E

Hadde håpet på en konfigurasjon med nødløsning i bagasjerommet i form av 7 seter før den kommer på markedet. Spesielt med tanke på at dette er alternativ på Model Y. Men håper vel muligens på litt for mye.

Blir uansett spennene og se hva endelige spesifikasjoner er, og hvordan denne blir i forhold til Model Y.

Er per dag ikke i kø på Y men har et relativt lavt nummer her på noe over 200, så får se hva de mener med "relativt voksent volum". og om de overholder lansering sent 2020.

Noen som vet hva man man får av reservasjons nummer om man bestiller i dag?




Guleböj

Sitat fra: KJE E på tirsdag 15. oktober 2019, klokken 11:52
Noen som vet hva man man får av reservasjons nummer om man bestiller i dag?

6245 per 16. september var det siste tallet i denne tråden, og sikkert steget noe siden den gang.

ihaal

Sitat fra: KJE E på tirsdag 15. oktober 2019, klokken 11:52
Er per dag ikke i kø på Y men har et relativt lavt nummer her på noe over 200, så får se hva de mener med "relativt voksent volum". og om de overholder lansering sent 2020.

Noen som vet hva man man får av reservasjons nummer om man bestiller i dag?

Jeg bestilte for noen få minutter siden og fikk ca kønummer 6800 (+/- 10).
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Guleböj

Broom skriver at "Skoda forteller også at det planlegges for utlevering av store volumer av bilen i 2020". Usikker på om de har fått noe direkte info fra Skoda, eller om de bare antar at de store volumene som nevnes skal leveres i 2020.

Samtidig skriver de at "3.500 nordmenn har nemlig satt seg på interesse-listen", noe som virker å være utdatert info på bakgrunn av reservasjonsnumrene som kommer fram i denne tråden.

https://www.tv2.no/broom/10914809/

Aldrimer

Kan se ut som reservasjonnummeret er statisk og at man ikke rykker fremover ved kanselleringer. Jeg tror heller at 3500 er riktig, enn 6800+/-, alltids noen som trekker reservasjonen.

Selv står jeg langt nede på listen, men skal ha SUV-versjonen og ikke coupeversjonen. Flere medier rapporterer om at SUV'en blir levert først!

Guleböj

Sitat fra: Aldrimer på onsdag 16. oktober 2019, klokken 08:27
Kan se ut som reservasjonnummeret er statisk og at man ikke rykker fremover ved kanselleringer. Jeg tror heller at 3500 er riktig, enn 6800+/-, alltids noen som trekker reservasjonen.

Selv står jeg langt nede på listen, men skal ha SUV-versjonen og ikke coupeversjonen. Flere medier rapporterer om at SUV'en blir levert først!

Jeg tror nok Broom har vært late og gjenbrukt et gammelt tall. I en 7 måneder gammel artikkel skriver de at 3500 stk har meldt interesse, altså ikke reservering. Uansett tror jeg ikke at så mye som halvparten har kansellert reservasjonen sin innenfor noen måneder - før vi i det hele tatt har fått mer informasjon om bilen.

https://www.tv2.no/a/10479776/

Carnet

#143
Min første post her inne.

Jeg har og en reservasjon på Skoda inne (3700) og har behov for SUV versjon, ikke coupe. Men vet vi egentlig noe sikkert rundt at SUV kommer først? Fra Skoda selv. Og lager de en ny bil for dette, eller setter inn batteri i en eksisterende modell? DrivingElectric som hadde prototypen på kjøring et par måneder tilbake sa i alle fall at coupe kommer først.

https://m.youtube.com/watch?v=-f1g9xl6W_E

Edit: link

telcontar

Lest at produksjonsmodell skal være veldig lik konseptmodellen, da tolker jeg det som at det er coupe kommer først.

Vision iV bygges på id3 plattformen, så den bruker ikke noe eksisterende fra Skoda eller VAG.

EspenFe

Sitat fra: telcontar på onsdag 16. oktober 2019, klokken 15:04
Lest at produksjonsmodell skal være veldig lik konseptmodellen, da tolker jeg det som at det er coupe kommer først.

Vision iV bygges på id3 plattformen, så den bruker ikke noe eksisterende fra Skoda eller VAG.
I følge elbil24 så har de fått bekreftet fra Skoda følgende:

"Det som til nå ikke er gjort kjent er at Vision iV kommer i to utgaver, og det er ikke kupé-utgaven vi her har prøvekjørt som kommer først. Det er nemlig en mer ordinær SUV som først dukker opp, en bil der taklinjen er trukket rettere bakover, tilsvarende som på Skoda Karoq. Denne kommer i løpet av andre halvår 2020, og et par måneder senere dukker kupé-utgaven opp."

Om vi skal stole på elbil24 så kommer SUV-utgaven først, og coupe senere.

EspenFe

Tesla leverte i Mars over 5000 Model 3.

Tror dere Skoda klarer å levere samme antall "Vision IV" andre halvdel av 2020, om det ikke skal stå på batteriene? Skoda har jo fabrikkene og ikke minst produksjonsverdien til å klare det. Blir spennende å se, er selv på nedre 2000tall i reservasjon og håper jeg får min bil i 2020.

Counterpointer

Sitat fra: telcontar på onsdag 16. oktober 2019, klokken 15:04
Lest at produksjonsmodell skal være veldig lik konseptmodellen, ....
Hvis iV kommer med selvmordsdører og kameraspeil, så skal jeg spise hatten min

telcontar

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 16. oktober 2019, klokken 16:58
Sitat fra: telcontar på onsdag 16. oktober 2019, klokken 15:04
Lest at produksjonsmodell skal være veldig lik konseptmodellen, ....
Hvis iV kommer med selvmordsdører og kameraspeil, så skal jeg spise hatten min

Akkurat det er avkreftet, ingen kamera for speil og selvmordsdører

KTS

Sitat fra: EspenFe på onsdag 16. oktober 2019, klokken 15:33
Sitat fra: telcontar på onsdag 16. oktober 2019, klokken 15:04
Lest at produksjonsmodell skal være veldig lik konseptmodellen, da tolker jeg det som at det er coupe kommer først.

Vision iV bygges på id3 plattformen, så den bruker ikke noe eksisterende fra Skoda eller VAG.
I følge elbil24 så har de fått bekreftet fra Skoda følgende:

"Det som til nå ikke er gjort kjent er at Vision iV kommer i to utgaver, og det er ikke kupé-utgaven vi her har prøvekjørt som kommer først. Det er nemlig en mer ordinær SUV som først dukker opp, en bil der taklinjen er trukket rettere bakover, tilsvarende som på Skoda Karoq. Denne kommer i løpet av andre halvår 2020, og et par måneder senere dukker kupé-utgaven opp."

Om vi skal stole på elbil24 så kommer SUV-utgaven først, og coupe senere.

Er vel Skoda Kodiaq den blir tilnærmet lik i størrelse

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA