Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon Skoda Vision iV

Startet av batterimannen, onsdag 29. mai 2019, klokken 22:30

« forrige - neste »

telcontar

Sitat fra: Lepet65 på tirsdag 03. september 2019, klokken 09:40
Sitat fra: KTS på søndag 01. september 2019, klokken 13:00
Nærmer seg 6000 registrerte nå. Blir spennende å se hvor mange biler Skoda kommer til å lage per uke.
Jeg la inn reservasjon idag og fikk rett over 6000, hvis de produserer 500-ish i måneden må jeg vente 1 år etter de første får sine. Hadde egentlig lyst på iX3 men den ser ut til å trekke ut i tid og får dårligere speks og må fraktes fra Kina vistnok  :(

Også sett sterke rykter angående iX3 kommer kun med RWD i starten, så en trangere fødsel enn det er vanskelig å få til.

sveander

hva er greia med folk som er inne og forteller at de ikke skal ha en bil ?
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

batterimannen

Sitat fra: sveander på torsdag 05. september 2019, klokken 10:53
hva er greia med folk som er inne og forteller at de ikke skal ha en bil ?

Hva mener du? Har ikke sett at så mange her i tråden skrive at de ikke ønsker Vision iV.

De aller fleste vurderer flere biler og da er det en eliminasjonsprosess når nye opplysninger kommer.

For min egen del er fortsatt Skodaen den mest sannsynlige oppgraderingen om vi skulle bytte ut Konaen. Droppet tanken på Mazda da batteristørrelsen kom. Følger fortsatt med på Ford Mach E, Byton M Byte, Hyundai NE SUV, Cupra (SEAT) ogTesla Model Y som potensielle utfordrere.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

MooCow

Polestar 2 og Ford Mach E som er mest aktuell for meg utenom Vision IV. Model Y kan kanskje bli aktuell om han mot formodning skulle komma med varme i rattet. Cupra ligg vel litt lenger fram i tid, og har vel ikkje norsk importør med mindre Seat vil ta inn dei og. Hyundaien er vel heller ikkje i nærmaste framtid? M Byte er eg litt skeptisk til i og med at dei er heilt nyoppstarta. Spennandes framover blir det ihvertfall :)

batterimannen

Sitat fra: MooCow på torsdag 05. september 2019, klokken 20:24
Polestar 2 og Ford Mach E som er mest aktuell for meg utenom Vision IV. Model Y kan kanskje bli aktuell om han mot formodning skulle komma med varme i rattet. Cupra ligg vel litt lenger fram i tid, og har vel ikkje norsk importør med mindre Seat vil ta inn dei og. Hyundaien er vel heller ikkje i nærmaste framtid? M Byte er eg litt skeptisk til i og med at dei er heilt nyoppstarta. Spennandes framover blir det ihvertfall :)

Enig med mye. For meg er Mach-E første utfordrer. Kommer mest an på pris og hvor kassebil Skodaen blir...

Jeg tror ikke Cupraen ligger så langt foran Vision iV og Crozz, siden de kommer på samme plattform. M Byte er jeg litt skeptisk til, ikke fordi de er nyoppstartet, men fordi det virker som at de ikke har noen planer for verksteder for service og kontroll. Hadde de f.eks. alliert seg med noen eller hatt planer om å få servicesteder i Norge så hadde det vært mer betryggende.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

KTS

1200 biler produseres per dag på fabrikken i Mlada Boleslav
(https://www.skoda-auto.com/news/news-detail/all-electric-vehicles)

10000 Kodiaq i måneden fordelt på 6 fabrikker (https://www.skoda-storyboard.com/en/press-releases/250000th-kodiaq-manufactured-a-new-milestone-in-the-skoda-suv-campaign/)

Får håpe at Skoda faktisk prioriterer Vision, så får vi nok nok biler til Norge.


batterimannen

Utdrag fra Facebook-gruppa i dag "Jeg har forhåndsbestillt i dag og har fått nummer 6245, er der så mange som har bestilt?"
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

KTS

Må vel bety at vi er minst 6245 som har betalt inn 5000 kr. Så spørs det hvor mange som har angret... kanskje noen 100?

batterimannen

Sitat fra: KTS på mandag 16. september 2019, klokken 22:31
Må vel bety at vi er minst 6245 som har betalt inn 5000 kr. Så spørs det hvor mange som har angret... kanskje noen 100?

6245 x 5000 = 31 225 000
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Jørgen von Schnellfahrer

Noen som har sett sitt kønummer bli lavere ettersom folk har trukket seg? Jeg har lavt uendret nummer.
Sitat fra: KTS på mandag 16. september 2019, klokken 22:31
Må vel bety at vi er minst 6245 som har betalt inn 5000 kr. Så spørs det hvor mange som har angret... kanskje noen 100?
Kia Soul EV Exclusive 2016 grå

Elmo

Har aldri hørt om noen som senker kø-nummeret når noen trekker seg. 
Og det er jo ingen vits for det er jo uansett rekkefølgen som teller
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Amatøren

Da jeg hadde reservasjon på Audi e-tron 55 så sank kønummeret etter hvert som folk trakk seg.

Blir ikke overrasket om Møller opererer med slikt køsystem for både Volkswagen og Skoda også.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Elmo

Tror i så fall Audi er de eneste.  Det er ikke sånn på VW ID.3 eller Skoda Citigo-e.
Og heller ikke på DS3 eller Byton.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

tromsø

Kia har samme system på E-Niro. Jeg begynte på 5000, har nå 4200 et år seinere...
Bestilte etron 50 isteden.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

LFC

Sitat fra: Elmo på lørdag 21. september 2019, klokken 19:16
Tror i så fall Audi er de eneste.  Det er ikke sånn på VW ID.3 eller Skoda Citigo-e.
Og heller ikke på DS3 eller Byton.

Feil. Peugeot har også kønummer som blir lavere etterhvert som folk faller fra.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA