Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon Skoda Vision iV

Startet av batterimannen, onsdag 29. mai 2019, klokken 22:30

« forrige - neste »

sveander

Sitat fra: torlie på tirsdag 13. august 2019, klokken 15:22
Sitat fra: sveander på tirsdag 13. august 2019, klokken 12:29
Da er jeg på reservasjonslisten. Det blir spennende å følge dette.
Jeg skal ha et hundebur bak så er spent på antall cm fra bakluke til seterygg

Hvilket kø nr havnet du på i dag?

det står 5532 . Usikker på om det startet på 0
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

gekko300

#106
Har sett nummer fra 14x (har selv 2xx) så det startet nok på/nær 1 ja.

batterimannen

Så på Facebook-gruppa til Vision iV at det er oppe i 5878. Et respektabelt antall reservasjoner.

Lurer på når vi får se noen biler av SUV-utgaven...
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

geear

Vision IV må langt ned i pris for å være interessant nå med e-tron til 499k...

Rosstopher

Sitat fra: gr på fredag 30. august 2019, klokken 10:34
Vision IV må langt ned i pris for å være interessant nå med e-tron til 499k...

De er jo konsernbrødre, så vi må vel anta at VAG justerer prisene slik at de selger mest av de bilene de ønsker å selge (altså de bilene de tjener mest på).
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Counterpointer

Sitat fra: gr på fredag 30. august 2019, klokken 10:34
Vision IV må langt ned i pris for å være interessant nå med e-tron til 499k...
Det er 30 mil rekkevidde på E-tron mot 50 mil på iV (oppgitt av produsent begge deler)

Fremdeles bør nok iV ligge litt under både E-tron og Y, så rundt 440 er billig nok tipper jeg.

MooCow

#111
Vision IV kjem nok til å selja bøttevis dersom han legg seg på prisen til Model Y, eller litt over. Reknar jo med han kjem med meir utstyr enn Tesla, samt at han vil får litt meir fysiske knappar på ratt for hurtigare betjening :)

Kårepåsporet

Sitat fra: MooCow på lørdag 31. august 2019, klokken 12:04
Vision IV kjem nok til å selja bøttevis dersom han legg seg på prisen til Model Y, eller litt over. Reknar jo med han kjem med meir utstyr enn Tesla, samt at han vil får litt meir fysiske knappar på ratt for hurtigare betjening :)

Har du prøvd Tesla 3?
Jeg har nå 900 km bak rattet i 3, tro ikke jeg savner noen knapper, jeg tvert i mot digger løsningen Tesla har valgt.
Og nei, jeg er ikke i 20-30 åra, neste store runde tall blir 60 om noen år....
Hvis Skoda tar en Kia med «en million» knapper så blir den lindre interessant for meg.
Men ut fra førsteinntrykket av Tesla 3 så er jeg faktisk fristet til å kansellere reservasjonen på Skoda, og heller reservere Tesla Y.
For Tesla sitt konsept digger jeg, og så leverer de biler...

Sunhome

Sitat fra: Kårepåsporet på lørdag 31. august 2019, klokken 12:30
Sitat fra: MooCow på lørdag 31. august 2019, klokken 12:04
Vision IV kjem nok til å selja bøttevis dersom han legg seg på prisen til Model Y, eller litt over. Reknar jo med han kjem med meir utstyr enn Tesla, samt at han vil får litt meir fysiske knappar på ratt for hurtigare betjening :)

Har du prøvd Tesla 3?
Jeg har nå 900 km bak rattet i 3, tro ikke jeg savner noen knapper, jeg tvert i mot digger løsningen Tesla har valgt.
Og nei, jeg er ikke i 20-30 åra, neste store runde tall blir 60 om noen år....
Hvis Skoda tar en Kia med «en million» knapper så blir den lindre interessant for meg.
Men ut fra førsteinntrykket av Tesla 3 så er jeg faktisk fristet til å kansellere reservasjonen på Skoda, og heller reservere Tesla Y.
For Tesla sitt konsept digger jeg, og så leverer de biler...
Akkurat som i mitt hode og min situasjon!

MooCow

Sitat fra: Kårepåsporet på lørdag 31. august 2019, klokken 12:30
Sitat fra: MooCow på lørdag 31. august 2019, klokken 12:04
Vision IV kjem nok til å selja bøttevis dersom han legg seg på prisen til Model Y, eller litt over. Reknar jo med han kjem med meir utstyr enn Tesla, samt at han vil får litt meir fysiske knappar på ratt for hurtigare betjening :)

Har du prøvd Tesla 3?
Jeg har nå 900 km bak rattet i 3, tro ikke jeg savner noen knapper, jeg tvert i mot digger løsningen Tesla har valgt.
Og nei, jeg er ikke i 20-30 åra, neste store runde tall blir 60 om noen år....
Hvis Skoda tar en Kia med «en million» knapper så blir den lindre interessant for meg.
Men ut fra førsteinntrykket av Tesla 3 så er jeg faktisk fristet til å kansellere reservasjonen på Skoda, og heller reservere Tesla Y.
For Tesla sitt konsept digger jeg, og så leverer de biler...

Nei folk er forskjellige, eg var førstedagsreservasjonsholdar av Model 3 og har og prøvekøyrt ja. Skjermen er stor og fin, god oppløysing og fungerar greit nok, men kan ikkje erstatta knappar på rattet og hendlar som ein operar i blinde (for eksempel cruisekontroll og vindaugsviskar med tilhøyrande følsomheit). Eg diggar konseptdesignet til Skoda (redd dei kjem til å bli for konservative på utsjånaden på produksjonsmodellen. Fleire grunnar til at eg vil velja Vision IV foran Model Y gitt same pris (her er dei eg kjem på i farten):
- Varme i ratt
- Forhåpentlegvis Led Matrix lys
- Lokalt og fungerande serviceapparat
- Design (definitivt om han lignar på konseptmodellen)

Det eg er missunneleg på frå Tesla er det utbygde ladenettverket og akselerasjonen. (Nei autopilot vil nok ikkje funka så godt ein del typiske 1,5 felts vestlandsvegar og heller ikkje når dei er snødekte)

Det eg er redd min noverande bil er betre på enn både Model Y og Vision IV er seter (Saab 9-5)

Kårepåsporet

"Nei folk er forskjellige, eg var førstedagsreservasjonsholdar av Model 3 og har og prøvekøyrt ja. Skjermen er stor og fin, god oppløysing og fungerar greit nok, men kan ikkje erstatta knappar på rattet og hendlar som ein operar i blinde (for eksempel cruisekontroll og vindaugsviskar med tilhøyrande følsomheit)."

Ut fra hva du skriver virker det ikke som det var lange prøveturen. Jeg har hatt flere biler med både vanlig CC og ACC, men Tesla sin betjening synes jeg er den beste. Vindusvisker er også enkel, men en må finne ut hvordan ting fungerer, og det tar kanskje mer enn en kort kjøretur? Både for Tesla og mange andre nye biler.

"Eg diggar konseptdesignet til Skoda (redd dei kjem til å bli for konservative på utsjånaden på produksjonsmodellen."

Helt enig! Jeg hadde bestilt bilen den dagen den ble lansert i Geneve, satt i bilen på jobb å så lanseringen. Men jeg er redd den er langt frem, og noen rendyrka SUV er jeg ikke interessert i.
Men jeg er redd for at det blir Y og ikke Skoda hvis bilen jeg har nå fortsetter å innfri.
Eneste som er sikkert, min neste bil blir ikke Kia, de har fått nok sjanser!

MooCow

#116
Var vel omlag 15 minutt, men har sett mange videoar og prøvekøyringar og slikt etterkvart som leveransane starta i statane. Regna faktisk ikkje sjølv om det var Bergen, slik eg har forstått så kan ein ta "single" visk ved å trykka inn hendelen på rattet, og når ein gjer det så kjem automatisk sida der ein har vindaugsviskarinnstillingane fram nede til venstre. Klarar ikkje å sjå at det skal vera enklare enn alt på ein hendel ;) Anna ting er jo missnøyen som ein del har ytra med hensyn på at det ikkje er dedikert viskarsensor, men nyttar eksisterande kamera, med litt vekslande hell. (sikkert vorte betre på seinare oppdateringar).

Har aldri vore tru mot bilmerker og bytt imellom alt etter kva eg har hatt mest lyst på. Men klart skjønnar ein kan bli litt lei av at Kia ikkje får levert nok bilar anten dei ikkje produserar nok på grunn av manglande batteri eller manglande vilje. Vurderte Kona og, men litt for kjedleg (sjølv om han nok er driftsikker). Hadde han hatt 4-hjulstrekk, raskare akselerasjon og app kunne det fort vorte Hyundai.

Ja blir og spennande å sjå kor lang tid det tek før Vision IV coupe'n kjem i produksjon (er vel snakka om eit par månadar) med hensyn på 2021 og kanskje innfasing av moms, uansett så har eg lågt reservasjonsummer, rundt 250.

Counterpointer

Sitat fra: MooCow på lørdag 31. august 2019, klokken 17:05
........ein ta "single" visk ved å trykka inn hendelen på rattet, og når ein gjer det så kjem automatisk sida der ein har vindaugsviskarinnstillingane fram nede til venstre. Klarar ikkje å sjå at det skal vera enklare enn alt på ein hendel
Enig i at det kunne vært flere funksjoner på viskerhendelen. MEN det betyr ikke at en må ha tusen knapper og knotter, Tesla har gått bittelitt langt i å legge ting på skjerm men det er bedre og mer brukervennlig enn det meste. Hadde Tesla bare laget noen programerbare snarveier på basisskjermen og litt mer konfigurering av eksisterende knapper og scrollhjul så hadde det vært optimalt.

KTS

Nærmer seg 6000 registrerte nå. Blir spennende å se hvor mange biler Skoda kommer til å lage per uke.

Lepet65

Sitat fra: KTS på søndag 01. september 2019, klokken 13:00
Nærmer seg 6000 registrerte nå. Blir spennende å se hvor mange biler Skoda kommer til å lage per uke.
Jeg la inn reservasjon idag og fikk rett over 6000, hvis de produserer 500-ish i måneden må jeg vente 1 år etter de første får sine. Hadde egentlig lyst på iX3 men den ser ut til å trekke ut i tid og får dårligere speks og må fraktes fra Kina vistnok  :(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA