Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon Skoda Vision iV

Startet av batterimannen, onsdag 29. mai 2019, klokken 22:30

« forrige - neste »

batterimannen

Du kan ikke vise dette vedlegget.

På Skoda sin Facebook-side så viser de frem 'Dette konseptet' ... 'blir snart virkelighet'.
Ser det ut som SUV-versjon, eller er det bare en crossover-coupe som er kommet et steg nærmere produksjonsmodell?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Guleböj

Vanskelig å si hvilken modell det er.. Det ser uansett ut som at det er ordinære speil, og ikke kamera. Tipper de dropper kamera-alternativet for å spare penger, noe som for meg er helt OK.

lirekassa

Sitat fra: Guleböj på tirsdag 25. juni 2019, klokken 12:53
Vanskelig å si hvilken modell det er.. Det ser uansett ut som at det er ordinære speil, og ikke kamera. Tipper de dropper kamera-alternativet for å spare penger, noe som for meg er helt OK.

De må gjerne ha det som ekstra tilvalg.

Ser bare ut som om de har lagt på duk på prototypen for meg - det man ser er helt likt.

batterimannen

Sitat fra: lirekassa på tirsdag 25. juni 2019, klokken 23:11
Sitat fra: Guleböj på tirsdag 25. juni 2019, klokken 12:53
Vanskelig å si hvilken modell det er.. Det ser uansett ut som at det er ordinære speil, og ikke kamera. Tipper de dropper kamera-alternativet for å spare penger, noe som for meg er helt OK.

De må gjerne ha det som ekstra tilvalg.

Ser bare ut som om de har lagt på duk på prototypen for meg - det man ser er helt likt.

Ja, det kan hende. Tenkte på det samme etter at jeg la ut posten.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Trond.m

Noen som vet når produksjonsutgaven skal vises. Bilutstillingen i Frankfurt i september er vel for tidlig ?

Leaftekna2018



Kommer disse som noe annet enn 4 seter?

Noen som vet?
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

batterimannen

Sitat fra: Leaftekna2018 på onsdag 26. juni 2019, klokken 20:04


Kommer disse som noe annet enn 4 seter?

Noen som vet?

Så at Skoda Norge skrev på facebook at Vision iV konseptet har 4 seter, men at produksjonsmodellen sannsynligvis får 5 seter.

"ŠKODA Norge
Hei Børge. Det er ikke helt sikkert ennå. Konseptbilen har 4 seter, men endelig produksjonsmodell vil nok få 5 seter.
"
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Guleböj

Sitat fra: TM på onsdag 26. juni 2019, klokken 18:59
Noen som vet når produksjonsutgaven skal vises. Bilutstillingen i Frankfurt i september er vel for tidlig ?

Jeg har sett at Geneve, mars 2020, har vært nevnt. Ikke noe fra offisielt hold meg bekjent.

Guardian

Sitat fra: Guleböj på torsdag 27. juni 2019, klokken 08:31
Sitat fra: TM på onsdag 26. juni 2019, klokken 18:59
Noen som vet når produksjonsutgaven skal vises. Bilutstillingen i Frankfurt i september er vel for tidlig ?

Jeg har sett at Geneve, mars 2020, har vært nevnt. Ikke noe fra offisielt hold meg bekjent.

Jeg har også hørt Geneve neste år og at det er SUV-versjonen som vil bli vist frem og da den første som produseres

lirekassa

Sitat fra: Guardian på torsdag 27. juni 2019, klokken 09:48
Sitat fra: Guleböj på torsdag 27. juni 2019, klokken 08:31
Sitat fra: TM på onsdag 26. juni 2019, klokken 18:59
Noen som vet når produksjonsutgaven skal vises. Bilutstillingen i Frankfurt i september er vel for tidlig ?

Jeg har sett at Geneve, mars 2020, har vært nevnt. Ikke noe fra offisielt hold meg bekjent.

Jeg har også hørt Geneve neste år og at det er SUV-versjonen som vil bli vist frem og da den første som produseres

Det vil i så fall passe godt inn i tidslinjen for lansering.

Tør vi gjette på navnet? Blir det egen modell, eller kanskje de trauster det ned til 'Kodiaq iV'?

batterimannen

Sitat fra: lirekassa på torsdag 27. juni 2019, klokken 11:32
Sitat fra: Guardian på torsdag 27. juni 2019, klokken 09:48
Sitat fra: Guleböj på torsdag 27. juni 2019, klokken 08:31
Sitat fra: TM på onsdag 26. juni 2019, klokken 18:59
Noen som vet når produksjonsutgaven skal vises. Bilutstillingen i Frankfurt i september er vel for tidlig ?

Jeg har sett at Geneve, mars 2020, har vært nevnt. Ikke noe fra offisielt hold meg bekjent.

Jeg har også hørt Geneve neste år og at det er SUV-versjonen som vil bli vist frem og da den første som produseres

Det vil i så fall passe godt inn i tidslinjen for lansering.

Tør vi gjette på navnet? Blir det egen modell, eller kanskje de trauster det ned til 'Kodiaq iV'?

Håper virkelig at den blir en modifisert utgave av konseptet til crossover-coupe, og ikke en Kodiaq-klone. De kan øke bakkeklaringen øke takhøyden (og beholden høyden lenger bakover) så blir det en fin bil.

Det er egentlig litt rart at vi ha reservert en bil vi ikke aner hvordan utseende blir. Spesifikasjonene mhp baggasjerom, akselerasjon og wltp osv er også basert på den coupe-bilen som er vist frem.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

kodax

Sitat fra: batterimannen på onsdag 03. juli 2019, klokken 08:17
Det er egentlig litt rart at vi ha reservert en bil vi ikke aner hvordan utseende blir...
For de som syns utseende er veldig viktig er det vel rart, men for de som forventer en elbil som gjør jobben til en grei pris og sikkert kommer til å ha et helt greit utseende er det vel ikke rart.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

gekko300

Reservert? Stilt seg i kø med opsjon til å bestille. Fritt for å la være.  :D

batterimannen

#88
Lite nyheter om Vision iV SUV, derfor det er kanskje på tide med litt synsing og spekulasjoner? Skoda har laget en SUV for kineserne, Vision GT. De har prøvd å få den til å bli litt mer sporty enn de andre SUV-ene til Skoda. Ser den er litt mindre enn Vision iV konseptet, men kanskje de bruker noe av det samme designet på Vision iV SUVen?



https://www.skoda-auto.com/news/news-detail/vision-gt
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA