Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon Skoda Vision iV

Startet av batterimannen, onsdag 29. mai 2019, klokken 22:30

« forrige - neste »

kodax

Sitat fra: TM på onsdag 19. juni 2019, klokken 15:41
Sitat fra: kodax på onsdag 19. juni 2019, klokken 15:29
En godt utstyrt EQC kommer vel på minst rundt 800K, så det er vel ikke egentlig sammenlignbart. Men hvis det er merket og ikke utstyr som er viktig, så kan det jo hende at det blir et prisoverlapp..
Nei, de fleste EQC ligger i området 650-750 eks. vinterhjul. En Skoda må ligger minst 100K under med tilsvarende utstyr. Men jeg antar at Skoda vil være mer «SUV» med langt større bakkeklaring enn EQC.
En velutstyrt eTron ligger vel på 850K+, tviler på at en velutstyrt EQC kommer på under 750K. En velutstyrt Crozz kommer kanskjel på 700K, så ikke utenkelig at en velutsturt (fullspekket) Skoda kommer på rundt 600K, selv om den kanskje starter på 400K ribbet med 2WD.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Øyvind.h

#61
Gå igjennom eqc konfig så tipper jeg du får deg en overraskelse. Du trenger ikke gjette. For 750k får du en bil lastet med alt fra massasjeseter til burmester, AR, AMG design osv.
Selv grunnversjonen har mye utstyr.
Jeg ender på 730 med rabatt og har da krysset nesten alt som kan krysses i hele lista.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

kodax

Fullspekket EQC virker da overraskende mye billigere enn fullspekket eTron som vel bikker millionen, men det er vel litt forskjell på dem. Uansett syns jeg ikke 600K for fullspekket Vision virker helt feil, man kan jo spekke andre Skodaer temmelig høyt.
Og hvis det er 750K vs 600K, så er jo det mer enn 100K forskjell som du mendte det burde være.
Uansett, nok OT, det var reservasjon tråden handlet om:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Trond.m

Hvor høyt reservasjonsnummer er vi på nå ?
Er de numrene vi får reelle kønummer, eller er det huller på grunn av avbrutte betalinger.

tdn

Reserverte for ca. 1 time siden og fikk kønr. 28XX  :-\
2014 Nissan Leaf Accenta

geear

Den gule ("coupéversjon"?) ser ut som en Model X.  :o

... så da var det bare å legge inn en reservasjon..  :P

Digi

Synes den ser ut som Lamborghini Urus jeg  :laugh: :laugh:


batterimannen

Hvor høyt reservaskonsnummer er vi oppe i nå?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Kårepåsporet

Sitat fra: batterimannen på torsdag 20. juni 2019, klokken 15:32
Hvor høyt reservaskonsnummer er vi oppe i nå?

Jeg fikk nå 3680, er det reelt nummer, eller er det mange som har registrert uten å betale osv og derved generert et fiktivt nummer?
Hadde egentlig ikke tenkt å reservere, men slengte meg på allikevel....

batterimannen

Sitat fra: Kårepåsporet på torsdag 20. juni 2019, klokken 17:00
Sitat fra: batterimannen på torsdag 20. juni 2019, klokken 15:32
Hvor høyt reservaskonsnummer er vi oppe i nå?

Jeg fikk nå 3680, er det reelt nummer, eller er det mange som har registrert uten å betale osv og derved generert et fiktivt nummer?
Hadde egentlig ikke tenkt å reservere, men slengte meg på allikevel....

Jeg tror det er reelt nr, hvis du har sjellet på mitt bilhold. Du får ikke noe nummer før betalingen er gjennomført. Det kan hende at de nr i kø ikke endrer seg om man kansellerer (som på DS3), men det vet jeg ikke. Mitt nr på ID.3 har ikke endret seg siden reservasjon (litt under 500).
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Kårepåsporet

Sitat fra: batterimannen på torsdag 20. juni 2019, klokken 18:38
Sitat fra: Kårepåsporet på torsdag 20. juni 2019, klokken 17:00
Sitat fra: batterimannen på torsdag 20. juni 2019, klokken 15:32
Hvor høyt reservaskonsnummer er vi oppe i nå?

Jeg fikk nå 3680, er det reelt nummer, eller er det mange som har registrert uten å betale osv og derved generert et fiktivt nummer?
Hadde egentlig ikke tenkt å reservere, men slengte meg på allikevel....

Jeg tror det er reelt nr, hvis du har sjellet på mitt bilhold. Du får ikke noe nummer før betalingen er gjennomført. Det kan hende at de nr i kø ikke endrer seg om man kansellerer (som på DS3), men det vet jeg ikke. Mitt nr på ID.3 har ikke endret seg siden reservasjon (litt under 500).

Da spørs det om jeg ikke bare kansellerer reservasjonen.
Hvis Skoda blir ti ganger så leveringsdyktige som Kia vil det allikevel ta årevis før en kan forvente å få kjøre rundt i el Skoda....(Cittigo har vi slått i fra oss).
Blir kanskje kjøre Tesla 3 til Y kommer allikevel.

batterimannen

Sitat fra: Kårepåsporet på torsdag 20. juni 2019, klokken 18:57
Sitat fra: batterimannen på torsdag 20. juni 2019, klokken 18:38
Sitat fra: Kårepåsporet på torsdag 20. juni 2019, klokken 17:00
Sitat fra: batterimannen på torsdag 20. juni 2019, klokken 15:32
Hvor høyt reservaskonsnummer er vi oppe i nå?

Jeg fikk nå 3680, er det reelt nummer, eller er det mange som har registrert uten å betale osv og derved generert et fiktivt nummer?
Hadde egentlig ikke tenkt å reservere, men slengte meg på allikevel....

Jeg tror det er reelt nr, hvis du har sjellet på mitt bilhold. Du får ikke noe nummer før betalingen er gjennomført. Det kan hende at de nr i kø ikke endrer seg om man kansellerer (som på DS3), men det vet jeg ikke. Mitt nr på ID.3 har ikke endret seg siden reservasjon (litt under 500).

Da spørs det om jeg ikke bare kansellerer reservasjonen.
Hvis Skoda blir ti ganger så leveringsdyktige som Kia vil det allikevel ta årevis før en kan forvente å få kjøre rundt i el Skoda....(Cittigo har vi slått i fra oss).
Blir kanskje kjøre Tesla 3 til Y kommer allikevel.

VW har gått ut med at de skal produsere 100 000 biler på MEB platformen i 2020. Umulig å vite om de når det, men jeg regner med at de klarer å slå det halvhjerta forsøket til Hyundai/Kia når det kommer til produksjonstakt. 
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Kårepåsporet

Vi kan håpe....iallefall utrolig kjipt det som Hyundai/Kia har surra med. Sitter langt inne for å kjøpe bil av nevnte merker flere ganger.

thomasski

Tenkte jeg var tidlig ute da jeg reserverte i tretida... Nesten 3000 stk foran meg i køen  :-\

er ingen Wirkola de hopper etter hva angår info og fakta i det videre, får sitte på gjerdet en stund og vurdere.

Kårepåsporet

Sitat fra: thomasski på fredag 21. juni 2019, klokken 10:05
Tenkte jeg var tidlig ute da jeg reserverte i tretida... Nesten 3000 stk foran meg i køen  :-\

er ingen Wirkola de hopper etter hva angår info og fakta i det videre, får sitte på gjerdet en stund og vurdere.

Jeg venter på Tesla 3, ulempen for Skoda som er trege, er at hvis Tesla innfrir, da blir min neste bil Tesla Y og ikke Skoda....hadde Skoda levert elbil med hengerfeste i år hadde sannsynligvis jeg kjøpt Skoda og ikke Tesla.
Å sitte med kønummer langt over 3000 var ikke så interessant....med mindre Skoda tar en Tesla og leverer 5-6000 biler første måned.....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA