Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon Skoda Vision iV

Startet av batterimannen, onsdag 29. mai 2019, klokken 22:30

« forrige - neste »

kodax

I det hele tatt svært lite blest rundt dette. Forhåndsbestillingen er vel bare i Norge, og her bestilles det kanskje uansett kjapt opp det de maks klarer å produsere, og så får de mye gratis reklame samtidig.
Gjetter på at lillebror Skoda har endel begrensninger ift resten av VAGs el-planer, sånn at de kanskje ennå ikke vet når de får til å produsere og selge, om de får lov til å lage coupe eller SUV, prisnivået de skal legge seg på osv.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

ProsjektX

Fryktelig lite info så langt ja. Tones den ned til å ligne på Kodiaq, like spennende som en boks makrell i tomat, og noe av det styggeste jeg ser på veien for tida, så tror jeg mange blir skuffet og takker for seg... Ble vel også sagt i et intervju at interiøret skulle bli mye mer konvensjonelt, så litt skeptisk til hva slags pakke det egentlig blir
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

kodax

Passer meg strålende hvis den ikke ser så «kul» ut, bare den ikke unødvendig kaster bort strøm på luftmotstanden.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Guleböj

Enig i at den ikke behøver å være superkul. Med barnefamilie er det høyere prioritert med praktiske løsninger og god plass, enn kult utseende. Forøvrig synes jeg ikke kodiaq trenger å være så ille, spesielt ikke i sportline-utgave.

Enig i at det har vært i underkant med informasjon. Føles som en kickstarter-kampanje - betaler for å stå i kø for noe som ser kult ut, men aner ikke hvordan sluttproduktet faktisk blir.

Guleböj

Ser at Skoda skriver følgende på en kommentar på Facebook-siden deres: "Leveringstid vil jo alltid påvirkes av utstyrsnivå osv. men de første kundene kan forvente å få bilene sine levert mot slutten av 2020. :)"

batterimannen

Sitat fra: Guleböj på tirsdag 18. juni 2019, klokken 22:59
Ser at Skoda skriver følgende på en kommentar på Facebook-siden deres: "Leveringstid vil jo alltid påvirkes av utstyrsnivå osv. men de første kundene kan forvente å få bilene sine levert mot slutten av 2020. :)"

Virker som at Ford tar mindre forbehold om levering i 2020.Kommer Mach E før Vision iV? Hvis det avhenger av utstyrsnivå, så burde de oppgi hvilket som er beregnet til å gi minst ventetid...
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

casall

Kommer de med noe pris i dag? Blir det noe beløp å betale for reservasjonen?

Sunhome

Angående utstyrsnivå og levering, så vil sikkert også Skoda ha det slik at de kommer med en lanseringsmodell med en konfigurasjon som er satt. Siden kommer det flere alternativer. Pris på bil kommer ikke enda, heller ikke endelig navn. Det koster 5000 kroner å sette seg på reservasjonsliste i dag. Dette beløpet blir tilbakebetalt ved kontraktsinngåelse.

casall

Og man får de tilbakebetalt dersom man ikke ønsker å inngå kontrakt går jeg da utifra?

så det kommer sannsynligvis ingen nye bilder eller info i dag?

Sunhome

Sitat fra: frtan på onsdag 19. juni 2019, klokken 09:45
Og man får de tilbakebetalt dersom man ikke ønsker å inngå kontrakt går jeg da utifra?

så det kommer sannsynligvis ingen nye bilder eller info i dag?

Du kan avslutte reservasjonen når som helst, og du får da utbetalt reservasjonsbeløpet innen noen dager.
Tror ikke det kommer noe særlig med ny informasjon i dag :-(

batterimannen

Det som er litt rart er at det ikke er vist noe frem i forhold til SUV-utgaven. Siden begge heter Vision iV og reservasjon av Vision iV starter i dag... er det begge 2 man setter seg i kø for, eller bare crossover-coupe?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

kodax

Sitat fra: Sunhome på onsdag 19. juni 2019, klokken 09:11
...Det koster 5000 kroner å sette seg på reservasjonsliste i dag...
Er dette en antagelse, eller noe du har hørt?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Sunhome

Sitat fra: kodax på onsdag 19. juni 2019, klokken 10:48
Sitat fra: Sunhome på onsdag 19. juni 2019, klokken 09:11
...Det koster 5000 kroner å sette seg på reservasjonsliste i dag...
Er dette en antagelse, eller noe du har hørt?

Står på Skoda sine nettsider :-)

Sunhome

https://butikk.skoda.no/ofte-stilte-sporsmal_VISIONiV

FORHÅNDSBESTILLE VISION iV (PRODUKSJONSMODELL)
Når kan jeg forhåndsbestille?
Hva koster det å forhåndsbestille bilen?
Det koster kr 5.000,- å forhåndsbestille en bil.

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA