Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Spørsmål ang FI

Startet av Snowjoggs, onsdag 29. mai 2019, klokken 14:08

« forrige - neste »

Snowjoggs

Fikk FI idag etter å ha purret litt på tlf, fikk VIN på mail 23 mai etter å ha ringt inn og bedt om endring til HF,  så her var det visst en glipp at FI ikke var lagt inn... Har fått muntlig bekreftet mulig levering i drammen 11 juni, men har mine tvil, bilen stod visstnok i belgia fremdeles.

For dere som betaler alt eller deler selv, har dere betalt FI samme dag som dere fikk den eller avventet? Vil ikke stoppe opp noe :( men det er mye penger og man blir jo litt paranoid av å lese om rot som andre har opplevd.

Står et referanse nr som betalingen skal merkes med, dette er vell ikke kid?

BDA1

For min del følger jeg policy som en skrev tidligere på forumet: Jeg venter med å betale til Tesla sier fra ut fra prinsippet om at de ønsker pengene dine.
Mao tar jeg det med ro og forventer at Tesla varsler når det nærmer seg.

Fush

Jeg valgte selv å betale når jeg fikk FI, fordi jeg liker å få ting unnagjort.
På selve fakturaen står det at du må betale senest 7 dager innen levering, men i realiteten er det ikke noe problem å vente med betaling helt frem til du står hos Tesla og skal ta i mot bilen.

Det er flere på forumet som har gjort dette, og jeg gjorde det selv med Model S, da det tok tid å skrape sammen finansiering den gangen.

Tesla trenger bare at du beviser at pengene er overført på en måte du ikke kan kansellere på overleveringsdato, også får du ta levering av bilen.
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

hanjan

Jeg har heller ikke fått FI og har levering allerede neste fredag...

Jeg ringte dem i går i de sa at FI hadde vært klar noen dager allerede, men det hadde ikke kommet på kontoen min av en eller annen grunn, men de skulle fikse det. Men sitter fortsatt her uten FI jeg da...

Får mase litt til i morgen om det ikke skjer noe snart...

birkeland

Hvem ringer dere egentlig til? Selgeren min ser ikke ut til å kunne gjøre noe annet enn å selge. Alle andre spørsmål kan han ikke hjelpe til med.

Fush

Sitat fra: birkeland på onsdag 29. mai 2019, klokken 15:03
Hvem ringer dere egentlig til? Selgeren min ser ikke ut til å kunne gjøre noe annet enn å selge. Alle andre spørsmål kan han ikke hjelpe til med.

21959212

For Tesla Model 3 er det valg 2 - 2 - og så 1 for hvis du HAR dato og 2 hvis du IKKE HAR dato.
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

ApeX

Sitat fra: Fush på onsdag 29. mai 2019, klokken 14:25
Jeg valgte selv å betale når jeg fikk FI, fordi jeg liker å få ting unnagjort.
På selve fakturaen står det at du må betale senest 7 dager innen levering, men i realiteten er det ikke noe problem å vente med betaling helt frem til du står hos Tesla og skal ta i mot bilen.

Det er flere på forumet som har gjort dette, og jeg gjorde det selv med Model S, da det tok tid å skrape sammen finansiering den gangen.

Tesla trenger bare at du beviser at pengene er overført på en måte du ikke kan kansellere på overleveringsdato, også får du ta levering av bilen.

Det er helt uproblematisk å betale når du står der, ja. "Min" selger sa selv, uten oppfordring, at betaling ordner vi når bilen utleveres. Det er slik vi har gjort det de andre gangene vi har kjøpt Tesla også. De to andre er forøvrig kjøpt ulike steder, så det er heller ikke bare lokal praksis på nærmeste SC.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

S4e

Sitat fra: ApeX på onsdag 29. mai 2019, klokken 21:42
Sitat fra: Fush på onsdag 29. mai 2019, klokken 14:25
Jeg valgte selv å betale når jeg fikk FI, fordi jeg liker å få ting unnagjort.
På selve fakturaen står det at du må betale senest 7 dager innen levering, men i realiteten er det ikke noe problem å vente med betaling helt frem til du står hos Tesla og skal ta i mot bilen.

Det er flere på forumet som har gjort dette, og jeg gjorde det selv med Model S, da det tok tid å skrape sammen finansiering den gangen.

Tesla trenger bare at du beviser at pengene er overført på en måte du ikke kan kansellere på overleveringsdato, også får du ta levering av bilen.

Det er helt uproblematisk å betale når du står der, ja. "Min" selger sa selv, uten oppfordring, at betaling ordner vi når bilen utleveres. Det er slik vi har gjort det de andre gangene vi har kjøpt Tesla også. De to andre er forøvrig kjøpt ulike steder, så det er heller ikke bare lokal praksis på nærmeste SC.

Sikker på at dette er uproblematisk for masseutlevering på Lillestrøm? Noen som har erfaring?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA