Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpe inventory TMS 2019 75D eller brukt TMS 2015 70D?

Startet av tgarmann, onsdag 29. mai 2019, klokken 13:26

« forrige - neste »

andreasoe

Sitat fra: Musk el bil på onsdag 05. juni 2019, klokken 23:58
Var i samme situasjon sjølv. Fulgte med både på finn.no og Tesla CPO, fortrinnsvis godt utstyrt 90D, men når prisen plutseleg droppa nesten 100k ca 10 mai på inventory 100D var eg ikkje i tvil lengre. Slo til på ein blå S100D med EAP black premium/carbon til ca 744k.

Ai, hvor fant du den? Fikk du med deg rentetilbudet også?

JorEl

Sitat fra: tgarmann på onsdag 05. juni 2019, klokken 22:36
Ble inventory 75d. Demobilen var ca. likt oppsatt og det var god-følelse med en gang. Var bare å bestille.
Hadde sikkert blitt fornøyd med bruktbilen også, men nytt er nytt.
Rentekampanje på 0,49%  visste jeg ikke om kom som en hyggelig bonus når jeg allerede hadde bestemt meg.

Litt rart å gå fra facebookgruppen og forumet til E-tron, for så å bytte til tilsvarende i Tesla. Hadde lest meg EKSTREMT opp på E-tron. Er ingen Audi-mann i utgangspunktet, men E-tron likte jeg ekstremt godt. Men når ting ble som det ble er jeg i grunn veldig happy med valget. Håper bare ikke klargjøringen tar for lang tid nå da. Trenger bil til neste uke  :)
Gratulerer så mye med valget :+1: E-tron er sikkert fin, men med en Tesla er garantert kjekkere å kjøre. Herlig når man får nye oppdateringer i tillegg. En god rente gjør at man også kan kose seg med et godt økonomisk valg ;)
Og selv om dieselskandalen er "over", ikke for mennesker og annet liv selvsagt, så er det et bedre, "grønnere" valg og støtte Tesla 8)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Tin

Sitat fra: Hvitmalt på torsdag 06. juni 2019, klokken 00:17
Sitat fra: tgarmann på onsdag 05. juni 2019, klokken 22:36
Håper bare ikke klargjøringen tar for lang tid nå da. Trenger bil til neste uke  :)

Håper du er heldigere enn meg. Bestilte 8. April, venter fortsatt. :-[

(bruktbil)

No feil med bilen du har kjøpt da antagelig? Hadde samme problem med en inventory en gang. Fikk flyttet over på en annen bil etter ventet 2 mnd. Da ble den utlevert på ett par dager. Kjøpte en brukt på søndag. Utlevering i morgen.


Stark

Akkurat hentet meg en S75D inventory. Helt fantastisk bil!
Selger opplyste om at bilen hadde den minste AP pakken, og at jeg kunne oppgradere til FSD for 50k. Den skulle altså ikke ha oppgradert AP med summon etc.
Jeg ser nå at under Autopilot i settings er både Navigate On Autopilot og Summon skrudd på. Er dette en slags prøveperiode, eller har selger opplyst feil? Er det noen måte jeg kan se fullstendig utstyr på bilen for å bekrefte dette? Bil spec på myTesla lister ikke opp autopilot i det hele tatt.

mthoring

Hva koster det å oppgradere til FSD på kontosiden? Er det relativt rimelig så har du vel EAP.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Stark

Sitat fra: mthoring på lørdag 08. juni 2019, klokken 15:14
Hva koster det å oppgradere til FSD på kontosiden? Er det relativt rimelig så har du vel EAP.

Godt forslag!
67.000 står det for Full selvkjøring.

Tiger123

Sitat fra: Stark på lørdag 08. juni 2019, klokken 14:11
Akkurat hentet meg en S75D inventory. Helt fantastisk bil!
Selger opplyste om at bilen hadde den minste AP pakken, og at jeg kunne oppgradere til FSD for 50k. Den skulle altså ikke ha oppgradert AP med summon etc.
Jeg ser nå at under Autopilot i settings er både Navigate On Autopilot og Summon skrudd på. Er dette en slags prøveperiode, eller har selger opplyst feil? Er det noen måte jeg kan se fullstendig utstyr på bilen for å bekrefte dette? Bil spec på myTesla lister ikke opp autopilot i det hele tatt.

Gratulerer!

Enten har selger informert feil, eller så er Enhanced Autopilot i minste AP pakken.

MuskElBil

Sitat fra: Tiger123 på lørdag 08. juni 2019, klokken 19:21
Sitat fra: Stark på lørdag 08. juni 2019, klokken 14:11
Akkurat hentet meg en S75D inventory. Helt fantastisk bil!
Selger opplyste om at bilen hadde den minste AP pakken, og at jeg kunne oppgradere til FSD for 50k. Den skulle altså ikke ha oppgradert AP med summon etc.
Jeg ser nå at under Autopilot i settings er både Navigate On Autopilot og Summon skrudd på. Er dette en slags prøveperiode, eller har selger opplyst feil? Er det noen måte jeg kan se fullstendig utstyr på bilen for å bekrefte dette? Bil spec på myTesla lister ikke opp autopilot i det hele tatt.

Gratulerer!

Enten har selger informert feil, eller så er Enhanced Autopilot i minste AP pakken.

Antar det er snakk om 60 dagers gratis prøveperiode. https://www.tesla.com/no_NO/support/autopilot-trial#trial-start
Min 100D hadde EAP, men bestilte med FSD før utlevering for 25k. Dette skal også inkludere oppgradering fra HW2.5 til HW3 når det blir rullet ut til ettermarkedet.
(Bestilt 10 mai, utlevert 6 juni)
Ikkje mange inventory igjen nå med EAP, kan sjå ut som at biler med EAP har blitt degradert til AP for å redusere veiledende salgspris. EAP kan ikkje kjøpes som oppgradering lengre, men det tilbys FSD til 50k før utlevering, øker til 67k etter utlevering av bil.
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

mthoring

Sitat fra: Stark på lørdag 08. juni 2019, klokken 16:37
Sitat fra: mthoring på lørdag 08. juni 2019, klokken 15:14
Hva koster det å oppgradere til FSD på kontosiden? Er det relativt rimelig så har du vel EAP.

Godt forslag!
67.000 står det for Full selvkjøring.

Den prisen tilsier at du har AP, og at det mest sannsynlig vil komme en oppdatering som tar bort alt unntatt TACC og Autosteer.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA