Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ville dere kjøpt TMX på nytt?

Startet av hovering, tirsdag 28. mai 2019, klokken 20:27

« forrige - neste »

JorEl

Sitat fra: JO på mandag 01. juli 2019, klokken 17:04
..Gi meg en Model X med normale dører, håndtak og forenkle hele bilen så er jeg med..
Høres ut som du er klar for model Y ;)
Xèn frister( :o) men trenger ikke plassen, så da er Sèn midt i blinken.
Men drømmer om en model Y Performance.

Tenk at verdens beste bilfabrikant kan bli enda bedre. Fremtiden er vår  :+1: :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Tesla91

"Verdens best bilfabrikant" var vel å ta litt i da... Selv om mange plutselig har fått "råd" til å kjøre rask bil til en billig penge trenger man ikke å jasse det opp.


turfsurf

Sitat fra: Tesla91 på mandag 08. juli 2019, klokken 12:01
"Verdens best bilfabrikant" var vel å ta litt i da... Selv om mange plutselig har fått "råd" til å kjøre rask bil til en billig penge trenger man ikke å jasse det opp.
Tja, det handler jo ikke i og for seg om bilen, man kan jo mene det om man tror på deres mission statement:

SitatTo accelerate the advent of sustainable transport by bringing compelling mass market electric cars to market as soon as possible
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Tesla91

Joda selvfølgelig kan man mene hva man vil. Kona mi er forøvrig verdens diggeste og favorittlaget mitt Leeds United er verdens beste fotballag. Uten tvil!

christian1986

Kanskje partisk, men hvem er bedre? Dinosaurjuice er jeg ferdig med(føles sååå gammeldags), da er det jo ingen alternativer igjen?

Og hvem gir oss autopilot, infotainmentsystem, app eller hurtigladere? Alt som stadig forbedres?

Sannheten er vel at Tesla er alene. Klart blant annet audi og jaguar lager biler som er bedre skrudd sammen, men helt oppriktig føles det som å kjøpe den dyreste Nokia-telefonen rett etter iPhone kom ut🤣

zbk

Jeg ville nok kjøpt igjen om prisen ikke kom i veien  8), men det er nok mer sannsynlig at det ville blitt en noe mer fornuftig Model Y.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

ElMarkus

#51

Sitat: men helt oppriktig føles det som å kjøpe den dyreste Nokia-telefonen rett etter iPhone kom ut

HaHa, klokk rent  ;D ;D
Ikke lag kø, da blir jeg sprø:)
2016 TMX 60D
(Min første Elbil kjøpt september 2020)
97 000km på turteller.
Reservert: CyberTruck fra dag 1. (Når den nå kommer) :)
Bor på Haramsøya ved Ålesund.

Rævedilter

Sitat fra: christian1986 på tirsdag 09. juli 2019, klokken 09:54
Kanskje partisk, men hvem er bedre?
Mange når det gjelder å lage pålitlige biler iallefall :-)
Mange når det gjelder å lage kino og og hundebur også; men Tesla er den som er best på 2 av 3 punkt og som kan kjøres, innimellom iallefall når ikkje bilen står på verksted.

DagfinnN

Ja, for ingen av konkurrentene står på verksted noen gang.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

kodax

Har ikke angret ett sekund på kjøpet.
(Men siden jeg egentlig ikke liker å bruke så mye penger på bil, hadde jeg nok valgt en Model Y hvis den var tilgjengelig da, selv om jeg ikke hadde vært like fornøyd med den pga plass, kvalitet, funksjonalitet og luksus.)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Rævedilter

#55
Sitat fra: DagfinnN på onsdag 09. september 2020, klokken 08:52
Ja, for ingen av konkurrentene står på verksted noen gang.

I ikkje samme grad som Tesla X nei, det er eg rimelig sikker på.
Er på andre veka på verksted med MCU feil, ingen beskjed om kva som var fiksa sist gang med samme feil (1 mnd sidan) til tross for mange purringar, ingen beskjed om kva som er gale nå, kun at dei venter på deler, og alle veit jo at MCU1 er a piece of shit med materialfeil som MÅ feile, men det får eg ikkje beskjed om. Trur dei prøver å skyve dette over reklamasjonsperioden i staden for å fikse ein velkjent produksjonsfeil. Tesla service i et nøtteskall, av og til bra og alt for ofte totalt kundefientlig og uten evne til å kommunisere med kunden.

Eg er nok av dei som ikkje ville kjøpe X igjen, ikkje kun på grunn av pålitligheten, men heile pakken til Tesla. Hadde nok vurdert CT om den kjem, men S3X er uaktuelle, men skal sjå på Yen når den kjem.

https://www.motorbiscuit.com/the-tesla-model-x-is-the-worst-electric-car-you-should-never-buy/

Espen Hugaas Andersen

#56
Det kan være en del småfeil, men sjeldent feil som tilsier at bilen *må* på verksted.

Tror min har vært på verksted 2-3 uker totalt sett på over tre år og 120.000 km. Mesteparten av tiden har vært i forbindelse med lakk og justering av falkedørene. Der jeg har valgt tidspunkt helt selv, og låne-X har stått klar.

Jeg hadde kjøpt på nytt, om jeg trengte størrelsen og hengervekten. Jeg kunne nok klart meg med en Model Y, men for tre år siden var ikke Model Y et relevant alternativ. Og det kan jo fortsatt gå 6-12 måneder før man får Model Y.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Sjøhyene

Etter snart 7 år med teslaer og ca 200k kjørte km kan jeg kun huske ett verksted opphold som faktisk var helt nødvendig med en gang, og det var pga noe ladefeil som model S hadde helt i starten. Ellers har det vært fiks av ting som går på garanti og som ikke har vært kritiske feil. Alltid også fått lånebil. Heller aldri hatt så lite service kostnader som med disse teslaene.

Ville valgt X igjen pga størrelsen og kjøreegenskapene.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Rævedilter

#58
Når det gjelder opplevd kvalitet og reperasjoner på Tesla har over halvparten av dei eg kjenner med Tesla fått stopp så dei måtte hentes, min har fått driftsfeil 2 ganger (MCU) som krevde besøk.
Så kan ein jo ta designfeil på bremsene foran (setter seg fast første året..), skeivslitasje på bakdekk, sensorfeil (nokon med X som ikkje har hatt dette?), styrekryss som må byttes før 100 000km (og som fortsatt byttes til samme type som for 7 år siden...) , FWD som sliter lakk, MCU1 minnebrikke etc. Disse tingene er jo designfeil alle sammen (bortsett fra sensorfeil) som burde være fikset etter 1/2 år.

Fokuset til Tesla er på heilt andre steder enn pålitlighet.

Rævedilter

Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 09. september 2020, klokken 09:49
Etter snart 7 år med teslaer og ca 200k kjørte km kan jeg kun huske ett verksted opphold som faktisk var helt nødvendig med en gang, og det var pga noe ladefeil som model S hadde helt i starten. Ellers har det vært fiks av ting som går på garanti og som ikke har vært kritiske feil. Alltid også fått lånebil. Heller aldri hatt så lite service kostnader som med disse teslaene.

Nå har du vel ikkje hatt ein Tesla utanfor garanti/reklamasjon, trur ikkje det er så mykje lånebil da.
Og når ein skal betale verkstedet kr. 2000,- i timen + dyre deler for å fikse designfeil vert det fort dyrt.
Eg skaffar meg ein reservebil om eg skal ha X min utover garanti/reklamasjontida.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA