Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ZOE R90 - ladeplanlegger frustrasjon

Startet av stiankls, tirsdag 28. mai 2019, klokken 18:49

« forrige - neste »

stiankls

Hei.

Jeg er ny på forumet og bestemte meg for å registrere meg i dag etter 3.tur på service med min 1 år gamle 2018-modell R90.

Når jeg aktiverer ladeplanleggeren så virker den første natt, men fra dag/natt 2 så lader den umiddelbart når kabel settes inn i bilen. Jeg har lagt inn ladeplanleggeren via konsollen i bilen, ikke via app da forhandler sa at appen ikke fungerte for ladeplanleggeren.

NÅ, etter 3 ganger på service så klarer fremdeles forhandleren ikke å finne en løsning på dette. Hver gang jeg henter bilen på service så sier de at det er problemer med appen, og hver gang sier jeg at jeg ikke har brukt appen, begynner å bli temmelig frustrert og irritert.

Jeg ble litt forbannet hos forhandler i dag og da fortalte han meg at ladeplanleggeren ikke fungerte på hans ZOE heller, og at dette var vanlig (!). Årsaken til dette var visstnok noe en snarlig oppdatering fra Renault skulle fikse.

Altså, her kom forhandler med en NY forklaring da jeg ikke godtok den samme gamle som han hadde fortalt meg 5 minutter tidligere.

Så, mitt spørsmål til dere andre ZOE-eiere, fungerer ladeplanleggeren deres ETTER første dag?


julenissen2k

Ladeplanleggeren min fungerer utmerket via både app og menyen i bilen. Jeg har R90 2017 modell. Hva slags versjon har du av bilens programvare?

stiankls

Litt usikker hvor jeg finner versjonsnummeret, men fant noe i innstillingene som viser 3 19 som versjonsnummer, kan det stemme?

stiankls

Er en stund siden jeg startet denne tråden, har fremdeles ingen løsning på utfordringen med ladeplanlegger.

Jeg har ved flere anledninger den siste tiden forsøkt ladeplanleggeren, og på siste service (1mnd siden) oppdaterte de R-link, uten noen bedring for min del. Jeg har satt inn lading mandag til fredag kl.0015-0800, og lørdag/søndag 0015-1200. På mandag satte jeg inn ladepluggen etter jobb kl.17, bilen startet lading kl.0015, alt ok. På tirsdag gjorde jeg det samme, men da startet ladingen umiddelbart når ladeplugg ble satt inn. Ladeplanleggersymbolet er tilstede hele tiden.

Mottar tips med takk, skal forøvrig inn på service igjen på bakgrunn av denne feilen, men er temmelig sikker på at de ikke klarer å finne utav dette på verkstedet. De har nå hatt 4 forsøk på å ordne denne feilen...

chriastr

Jeg har selv en R90 og opplever samme feil som deg, så dette kan fort være relativt utbredt. Har dog ikke tatt det opp med forhandler da jeg ikke har irritert meg nok over det (ennå), men det kan for tenkes at jeg tar det opp med dem i nær fremtid.
[SOLGT] Renault ZOE 400 Intense MY17, aka Claude.

Amund_Lavik

Har R110, akkurat samme problem. Sporadisk overser den kalenderen, og starter umiddelbart, skjer kanskje 1 gang i veka.

Har slått meg til ro med at det er ein bug i software et sted, og har lagt meg ein vane med å kikke inn i bilen etter å ha plugget i kabelen. Om den starter lading, går eg inn i bilen og slår på "umiddelbar lading", og så tilbake til kalender.

Sent from my BLA-L29 using Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA