Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøpe brukt av Tesla

Startet av Arne1, tirsdag 28. mai 2019, klokken 12:01

« forrige - neste »

Arne1


noto

Sitat fra: whertigo på tirsdag 04. juni 2019, klokken 15:42
Nå heter jo innlegget "kjøpe brukt av _tesla_" men jeg prøver meg likevel -

Vi kjøpte brukt på Finn i påsken, og er storfornøyd med handelen. Om du har 500K så ville jeg vurdert denne (som er temmelig lik den vi kjøpte); https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=148630308

Den står hos forhandler, har fortsatt 2 års nybilgaranti fra Tesla og 5 år eller 100000 km på batteri og drive unit.

Utifra en kjapp sortering av inventory-biler på teslas sider ser det ut til at du må opp ca 28K for å få matchende specs. Jeg vurderte denne selv, men i påsken kostet den 519K men er nå blitt satt ned til 499K - tenker derfor det er rom for å prute enda litt.

Denne (og min) er begge AP1 som jeg tipper har sett sine siste softwareoppdateringer med helt ny funksjonalitet - hadde jeg vært mer bevisst på det når jeg handlet ville jeg kanskje prøvd å strekke budsjettet til en modell med AP2. Men det er kanskje ikke så nøye heller - vi er som sagt strålende fornøyde med vårt kjøp og et eller annet sted må grensa gå.

Tja. 500k for snart 3 år gammel 70D med 75k på telleren når du kan legge på 200k og få helt ny inventory 100D..

1000kwh

Sitat fra: noto på tirsdag 04. juni 2019, klokken 20:24
Sitat fra: whertigo på tirsdag 04. juni 2019, klokken 15:42
Nå heter jo innlegget "kjøpe brukt av _tesla_" men jeg prøver meg likevel -

Vi kjøpte brukt på Finn i påsken, og er storfornøyd med handelen. Om du har 500K så ville jeg vurdert denne (som er temmelig lik den vi kjøpte); https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=148630308

Den står hos forhandler, har fortsatt 2 års nybilgaranti fra Tesla og 5 år eller 100000 km på batteri og drive unit.

Utifra en kjapp sortering av inventory-biler på teslas sider ser det ut til at du må opp ca 28K for å få matchende specs. Jeg vurderte denne selv, men i påsken kostet den 519K men er nå blitt satt ned til 499K - tenker derfor det er rom for å prute enda litt.

Denne (og min) er begge AP1 som jeg tipper har sett sine siste softwareoppdateringer med helt ny funksjonalitet - hadde jeg vært mer bevisst på det når jeg handlet ville jeg kanskje prøvd å strekke budsjettet til en modell med AP2. Men det er kanskje ikke så nøye heller - vi er som sagt strålende fornøyde med vårt kjøp og et eller annet sted må grensa gå.

Tja. 500k for snart 3 år gammel 70D med 75k på telleren når du kan legge på 200k og få helt ny inventory 100D..
For hva er vel skarve 200000,-?? :D

noto

#33
Med rentekampanje er ikke 200k problem å finansiere. Tipper du får de pengene tilbake hvis du planlegger å selge etter et par år. Da er AP1-bilen 5 år og 115k km. Den andre er fortsatt «nesten ny» med 3/6 år gjenstående garanti.

whertigo

Sitat fra: noto på tirsdag 04. juni 2019, klokken 21:04
Med rentekampanje er ikke 200k problem å finansiere. Tipper du får de pengene tilbake hvis du planlegger å selge etter et par år. Da er AP1-bilen 5 år og 115k km. Den andre er fortsatt «nesten ny» med 3/6 år gjenstående garanti.

Vet du hva, du har helt rett. Jeg tar den S'en til 700k. Det er litt bratt opp til hytta, så der må jeg sikkert ha en sånn X. Og så gjør jeg så mange sånne småturer, så jeg tar en sånn 3er også. Den skal forresten være en gave, kunne du skrevet "til brumlebassen" på kortet og pakket den pent inn for meg? Tudelu.

Hyperstress

Noen som vet om 14 dager angrefrist vil gjelde for bruktkjøp av tesla?
Om en ikke får prøvekjøre før kjøp så er det litt kjedelig om en ikke skulle være fornøyd.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA