Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppdatert Model S, 'Raven', testet

Startet av MrBacardi, mandag 27. mai 2019, klokken 20:34

« forrige - neste »

JorEl

#45
Bjørn; Har fått opplyst at min (P100 raven) skulle komme 16 August..  :laugh:


16.8.2019 er datoen Musk sier FSD vil koste $1000 mer.
Kanskje noen sammenheng med levering av en Raven med ny hw?

Fra linken under;
Musk also promised in a subsequent tweet that that date (and price bump) should coincide with the release of Tesla's Advanced Summon feature, which will only be available on FSD-equipped cars.

https://www.cnet.com/roadshow/news/tesla-full-self-driving-price-increase-august/
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"


Bjørn

Sitat fra: Contango på tirsdag 23. juli 2019, klokken 16:44
Sitat fra: Bjørn på tirsdag 23. juli 2019, klokken 11:31
Har fått opplyst at min (P100 raven) skulle komme 16 August..  :laugh:
Hvordan fikk du den opplysningen og kom den uoppfordret?

Nei selvsagt ikke..  ::) måtte sitte i telefonkø en halvtime 3x før eg kom gjennom, og fikk vite det.. står ingenting på teslaprofilen min.
Og på toppen av det hele glemte dem bestillingen min, så den ble 2mnd ekstra ventetid.. Way to go Tesla!
(men gleder meg sykt til bilen!  :P)

Sense


Bjørn

Sitat fra: Sense på onsdag 24. juli 2019, klokken 02:12
Når bestilte du bilen?

Bestillingen ble faktisk gjort 3 juni.. men skulle vært gjort ca 2mnd før..
Mulig dem fikk den fremskyndet pga av den fadesen..
Oog, det gjenstår jo selvfølgelig enda å se at jeg faktisk får den den 16 August.. Dette har jeg kun muntlig.

Newbee

Sitat fra: Bjørn på torsdag 25. juli 2019, klokken 02:00
Sitat fra: Sense på onsdag 24. juli 2019, klokken 02:12
Når bestilte du bilen?

Bestillingen ble faktisk gjort 3 juni.. men skulle vært gjort ca 2mnd før..
Mulig dem fikk den fremskyndet pga av den fadesen..
Oog, det gjenstår jo selvfølgelig enda å se at jeg faktisk får den den 16 August.. Dette har jeg kun muntlig.

På den lyse siden; om bestillingen din hadde gått rett gjennom i begynnelsen av april hadde du hatt bilen din nå UTEN RAVEN oppdateringer.... Verdt å vente på :)
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Bjørn

Sitat fra: Newbee på torsdag 25. juli 2019, klokken 07:30
Sitat fra: Bjørn på torsdag 25. juli 2019, klokken 02:00
Sitat fra: Sense på onsdag 24. juli 2019, klokken 02:12
Når bestilte du bilen?

Bestillingen ble faktisk gjort 3 juni.. men skulle vært gjort ca 2mnd før..
Mulig dem fikk den fremskyndet pga av den fadesen..
Oog, det gjenstår jo selvfølgelig enda å se at jeg faktisk får den den 16 August.. Dette har jeg kun muntlig.

På den lyse siden; om bestillingen din hadde gått rett gjennom i begynnelsen av april hadde du hatt bilen din nå UTEN RAVEN oppdateringer.... Verdt å vente på :)
Det var faktisk slik det begynte.. bestilte en P100DL, og bare en uke etter kom Raven.. Fikk da kansellert første bestillingen, og bestilt en raven.. det var denne som ble glemt i 2 mnd..
Men, godt poeng..! :)
I tillegg er bilen blitt 22.000kr billigere, så kan ikke klage så mye.. ;)

Sense

Det samme gjelder her. Bestilte også i april, men endret bestillingen da endringene ble lansert. Skulle få bilen levert i juni, men har ennå ikke engang fått betalingskrav. Lurer veldig på hvor lenge dette vil drøye. (Siste gang jeg skal selge bilen min før ny er mottatt.)

Men tilbake til topic:
Jeg er litt imponert over det lave forbruket til Raven. På P100d, som Bjørn Nyland testet, har jeg regnet typical til å være 163 wh/km. Med et totalforbruk etter 555,6 kjørte km på 164 wh/km, delvis i regnvær, vil det ikke bare sette skapet på plass, men renovere rommet skapet står i. Hva angår konkurranse fra E-tron eller I-pace, så vil jeg tro deres ingeniører nå river av seg håret i disse dager.


Tiger123


Ja, det var virkelig lavt forbruk. Og det med 21".., kan vel trekke ifra noen Wh fra 21" til 19".

OlaM

Med 80 km/t grenser, med en non-P, på tørre veier, med 19", må jo være ENØK så det holder. Blomstene spretter opp rundt deg, karen fra kraftselskapet kommer ut av kraftverket i det du kjører forbi og slenger lua irritert i bakken. Lavt 150-tall?
'21 3LR

Muffinman

Samme forbruk som jeg klarer med 85D på tørre veier med 21" (riktignok litt bredere enn originalt) da altså. Det er ekstremt bra, for våte veier drar fort forbruket opp 15-20wh/km her.

OlaM

Sitat fra: Muffinman på fredag 26. juli 2019, klokken 08:50
Samme forbruk som jeg klarer med 85D på tørre veier med 21" (riktignok litt bredere enn originalt) da altså. Det er ekstremt bra, for våte veier drar fort forbruket opp 15-20wh/km her.

I konstant 90?
'21 3LR

Muffinman


OlaM

Sitat fra: Muffinman på fredag 26. juli 2019, klokken 09:32
Nei, blandet. Vil si mellom 70-110.

Tipper snittfarten er godt under 90. Teslabjørns standardtest er 90.
'21 3LR

Muffinman

Det kan nok stemme. På den andre siden var 31- mils etappen i går oppoverbakke, økte vel et par hundre høydemeter. Men pluss 27-32 grader er nok en faktor som hjalp veldig. Men har ofte ligget på 160-165 med Lexani dekk på langtur. Blir veien våt er det rett opp på 180-185.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA