Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppdatert Model S, 'Raven', testet

Startet av MrBacardi, mandag 27. mai 2019, klokken 20:34

« forrige - neste »

Sense

Det er kanskje nettopp der problemet ligger, muligens. At de prioriterer model 3 kjøperne fremfor oss som spytter dobbelt så mye inn i underskuddsbedriften.

Jeg har ennå ikke hørt om en eneste norsk person som har fått levert "Raven" versjonen ennå, enda produksjonen startet 1. mai. Har ikke sjekket model X kjøpere, men tipper situasjonen er tilsvarende.

Espen Hugaas Andersen

De kjører opp produksjonen av S/X igjen fra et lavt nivå i første kvartal. Fullt mulig de ikke har hatt mer biler enn etterspørsel i nordamerika, og dermed ikke har prioritert å sende biler til andre markeder.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Sense

Sånn jeg ser det er alle forklarnger mulig. Ihvertfall hvis man tror Tesla.

Er det noen som har fått med seg forbruket til model S 100d fra amerikanske kunder som har fått "Raven" versjonen? Forsøkte å lete litt, men det eneste jeg finner er "A better route planner" som kalkulerer med et  forbruk på 185 wh/km ved en fart på 110 km/t.
Noen som vet om dette stemmer?

TeslaK

Sitat fra: Sense på onsdag 19. juni 2019, klokken 13:32
Sånn jeg ser det er alle forklarnger mulig. Ihvertfall hvis man tror Tesla.

Er det noen som har fått med seg forbruket til model S 100d fra amerikanske kunder som har fått "Raven" versjonen? Forsøkte å lete litt, men det eneste jeg finner er "A better route planner" som kalkulerer med et  forbruk på 185 wh/km ved en fart på 110 km/t.
Noen som vet om dette stemmer?

Ca. 245 Wh/mile på Performance S tror jeg. Så ca. 153 Wh/km.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Sense



Ca. 245 Wh/mile på Performance S tror jeg. Så ca. 153 Wh/km.
[/quote]

Et par korte spørsmål melder seg:
Under hvilken hastighet?
Hven opplyser om dette forbruket?

Hodetelefoner

Eneste forskjellen er vel hjullager på performance. Samme motorer som før

TeslaK

Sitat fra: Sense på onsdag 19. juni 2019, klokken 15:33


Ca. 245 Wh/mile på Performance S tror jeg. Så ca. 153 Wh/km.

Et par korte spørsmål melder seg:
Under hvilken hastighet?
Hven opplyser om dette forbruket?
[/quote]

241 faktisk
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Klykken

Ville kalkulert med litt mer for å ha marginer. Klarer jo å kjøre vår med det samme hvis man kjører som en prest.

Ser nederst på siden du linker til at en sier 259wh/mi, altså 160Wh/km. Mange faktorer her (dekk, temperatur, vær, hastighet).
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Newbee

Sitat fra: Hodetelefoner på onsdag 19. juni 2019, klokken 15:39
Eneste forskjellen er vel hjullager på performance. Samme motorer som før

Raven har permanentmagnet motor foran.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Sense

Sitat fra: Klykken på onsdag 19. juni 2019, klokken 15:47
Ville kalkulert med litt mer for å ha marginer. Klarer jo å kjøre vår med det samme hvis man kjører som en prest.

Ser nederst på siden du linker til at en sier 259wh/mi, altså 160Wh/km. Mange faktorer her (dekk, temperatur, vær, hastighet).

Ja, det er rart ingen definerer forutsetningene. Tallene har jo ingen verdi uten at man i det minste vet hastigheten. Så må man selvfølgelig kjøre tilbake til utgangspunktet i testrunden for utligne topografi og vind som en faktor. Å kjøre fra èn by til en annen, gir grunnløse tall.

JorEl

Tax Crediten går vel ned igjen et hakk i usa nå den 30/6? Da er det vel ikke så merkelig at Raven ikke flommer inn over Europa. Tesla gjør det rette, når amerikanerene får først, vi har ikke så kort tidsfrist på statens intensiver.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Sense

Sikkert smart å tilpasse seg slike endringer i markedsinsentiver. Helt enig at det er forståelig.

Men sånne endringer kommer med mange måneders varsel fra myndighetene, også i USA. Dermed skaper det unødig kaos for oss kunder i Europa som har solgt bilene våre selv rett før ferien, siden Tesla ikke ville gi anstendig innbyttepris. Nå står vi uten bil i ferien i påvente av en "Raven" som uteblir på ubestemt tid.

Sånt er ødeleggende for event. gjenværende tillit og så unødvendig. Forstår ikke helt hvem i Tesla som mener dette var beste kundestrategien for å gjenvinne tilliten etter alle serviceproblemene.

FizCarloz

Sitat fra: Sense på torsdag 30. mai 2019, klokken 20:06
Frontparti-designet kan ihvertfall model 3 ikke matche ennå. Ser ut som min datter, ei uskyldig ungdomsskolejente har designet model 3. 
Den strutter av: "Er det plass en liten som meg her borti hjørnet?"

:laugh: :laugh: :laugh: Du burde bli forfatter

Bjørn

Har fått opplyst at min (P100 raven) skulle komme 16 August..  :laugh:

Contango

Sitat fra: Bjørn på tirsdag 23. juli 2019, klokken 11:31
Har fått opplyst at min (P100 raven) skulle komme 16 August..  :laugh:
Hvordan fikk du den opplysningen og kom den uoppfordret?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA