Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppdatert Model S, 'Raven', testet

Startet av MrBacardi, mandag 27. mai 2019, klokken 20:34

« forrige - neste »

OlaM

Hvis det har blitt en forsinkelse så går nok det utover en planlagt båttransport. Da forskyver ting seg fort et stykke utover. Slike ting er helt kurant å forklare til kunde, men det virker som de veldig mange bedrifter, Tesla inkludert, har gått på det samme PR-kurset der man lærer at man skal ikke si noe til kunden og hvis man sier noe så må det være unnvikende og tildekkende.
'21 3LR

Amoss

Sitat fra: Sense på fredag 31. mai 2019, klokken 01:19
Før fikk jeg masse oppdateringer som ''Vi samler nå inn deler til bilen din". "Din bil er nå under produksjon." "Din bil er nå under transport." osv..

For Model 3 så har de endret praksis ved at de produserer hva de regner med å få solgt, og sender over til Europa og fordeler på kunder her. Dermed har altså kunden heller ikke VIN før bilen er her, og de kan ikke informere om hvor bilen er i produksjons-køen. Kan det være at de har innført samme prinsipp for Model S/X?
Model S 85D

OlaM

10.531 @ 125 på arachnids.

https://www.youtube.com/watch?v=pymsZ2Q3oUo

Eller for å si det på en annen måte, 0-200 på 10 sekunder.
'21 3LR

Sense

En Tesla-dude som har en egen Tesla-kanal på Youtube informerte om at siste oppdateringene på S og X var så omfattende at amerikanske myndigheter ikke uten videre ville godkjenne bilen. (Kan være det Statens vegvesen kaller manglende typegodkjenning.)
Men det burde vel ikke påvirke biler som skal til Europa, om ikke de har samme innvendinger.

Counterpointer

Sitat fra: OlaM på fredag 31. mai 2019, klokken 13:44
10.531 @ 125 på arachnids.

Eller for å si det på en annen måte, 0-200 på 10 sekunder.
Begynner å bli seriøst rask.

Thor2014

Nå må den kjøres på henger for at futten i batteriet brukes opp.
Hvem er det som alltid kjører rundt med 100% og oppvarmet batteri?

Muffinman

Alltid? Ingen. Men de som skal prøve å sette rekord på kvartmila gjør det under rekordforsøket. Det er også vanlig å renske ut alt av interiør, montere slicks, modifisere motorer osv i miljøer som driver med slikt jevnlig. Men de kjører ikke rundt med modifiserte biler "alltid", men du kan stole på at de gjør alt som er mulig for å knipe den ekstra hundredelen når det gjelder.

Dette er jo en test på linje med hypermiling. Det er jo  ingen som kjører i 40km/t med klimaanlegget avslått alltid heller.

OlaM

Sitat fra: Thor2014 på fredag 31. mai 2019, klokken 21:19
Nå må den kjøres på henger for at futten i batteriet brukes opp.
Hvem er det som alltid kjører rundt med 100% og oppvarmet batteri?

Hva tenkte du på når du skrev dette?
'21 3LR

Thor2014

At en sånn kvartmil ikke er representativt for hvordan bilen yter undre normale forhold. 

Men bevares, superrask.

OlaM

Sitat fra: Thor2014 på lørdag 01. juni 2019, klokken 09:53
At en sånn kvartmil ikke er representativt for hvordan bilen yter undre normale forhold. 

Men bevares, superrask.

Jeg begynte ikke å gå med piggsko til jobb etter at Usain Bolt sprang 100 m på 9,58. Men hvis jeg vi løpe 100 m så fort som mulig, da trenger jeg piggsko.
'21 3LR

Contango

Sitat fra: Sense på torsdag 30. mai 2019, klokken 20:09
Er det noen av dere som leser dette som har mottatt sin model S, produsert i april eller senere?
(Synes det er rart jeg ikke har fått noe VIN nr ennå - 5 uker etter bestilling.)
August - kanskje september levering er mest sannsynlig fikk jeg nå fra Tesla. Tror egentlig at ingen aner.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Newbee

Sitat fra: Contango på onsdag 05. juni 2019, klokken 21:12
Sitat fra: Sense på torsdag 30. mai 2019, klokken 20:09
Er det noen av dere som leser dette som har mottatt sin model S, produsert i april eller senere?
(Synes det er rart jeg ikke har fått noe VIN nr ennå - 5 uker etter bestilling.)
August - kanskje september levering er mest sannsynlig fikk jeg nå fra Tesla. Tror egentlig at ingen aner.

Hvorfor, når det står juli om du bestiller ny i konfiguratoren i dag?
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

JorEl

Sitat fra: Contango på onsdag 05. juni 2019, klokken 21:12
Sitat fra: Sense på torsdag 30. mai 2019, klokken 20:09
Er det noen av dere som leser dette som har mottatt sin model S, produsert i april eller senere?
(Synes det er rart jeg ikke har fått noe VIN nr ennå - 5 uker etter bestilling.)
August - kanskje september levering er mest sannsynlig fikk jeg nå fra Tesla. Tror egentlig at ingen aner.
I disse tider, med ny motor og nytt luftdemper-system + en kanskje meget sexy refresh, så hadde jeg hatt veldig mye tolmodighet med min levering. Eller om jeg ikke hadde hatt det...inventory med god rente. :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Sense


August - kanskje september levering er mest sannsynlig fikk jeg nå fra Tesla. Tror egentlig at ingen aner.
[/quote]
Nei, ihvertfall ikke kundebehandlere på norsk side. Hadde de fått troverdig informasjon, så hadde vi ikke fått forskjellige svar hele tiden. I Freemont så vet de nok mer, men den vil de åpenbart ikke dele.

Om du konfigurerer en ny model S i dag, får du opp juli som beregnet leveringstid, ca 6 uker fra nå. Med ferie både i USA og Europa for tur, tror jeg heller på julenissen.
Jeg har ventet 8 uker allerede og det virker som Delivery Specialistene er i streik, for det er knusk stille.

TeslaK

Ville overraske meg om det drøyde så lenge. Det går jo båter med Model 3 kontinuerlig til Europa. Hvorfor skulle de ikke kunne laste på noen Model S/X også? Hvis de skal optimalisere Q2, burde de allerede ha en batch på vei til levering ila. Juni.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA