Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppdatert Model S, 'Raven', testet

Startet av MrBacardi, mandag 27. mai 2019, klokken 20:34

« forrige - neste »

MrBacardi

MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Sense

Virker på en måte lovende. Men jeg trodde det skulle dreie seg om aktive adaptive suspensions, som jo er fullstendig overlegen. Men hvis de nye modellene har hardware i form av sensorer som retter seg mot underlaget, så kan jo dette komme i en oppdatering. Det hadde vært helt Konge!

Likevel, er jeg ganske spent på hvordan forskjellene vil merkes når min bil leveres i juni. For noe av det beste med de gamle model S`ene, var luftfjærene. Og de har holdt perfekt uten reparasjon eller service av noen slag, i over 230 000 km, fordelt på to model S`er.
Kanskje litt stive, men jeg liker de heller sånn, enn for myke.


Joachim@sancon.no

Har jeg forstått det riktig at Raven også blir levert med oppgradert SUC lading? Opp mot 145kw på V2? Og kanskje opp mot 200-210kw på V3? Mente på jeg leste noe om at ledningsnettet skulle oppgraderes..

Eller kommer det senere?

Newbee

Usikkert mtp Raven, men Mod S som leveres i Norge fra nå har oppgradert ledningsnett og medfølgende CCS adapter.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

daktari

#4
Veldig spennende med den nye dempingen. Videoen er dog helt håpløs lang og selvopptatt...

Akkurat fjæringskomforten er ikke optimal på Model S 2017-19 og de har i tillegg skranglingen fra fronten.

Noen som har sjekket i delekatalogen om andre deler av hjulopphenget er endret?

Dette må jo være spennende saker for TeslaBjørn å jobbe med - ta et par ukers stunt et sted og teste vibrasjoner i bilen og andre merker?
Evnt gjøre slik som denne klassiske testen?
https://www.youtube.com/watch?v=0qzuFE1AIew
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Diravi

Sitat fra: daktari på tirsdag 28. mai 2019, klokken 10:34

Evnt gjøre slik som denne klassiske testen?
https://www.youtube.com/watch?v=0qzuFE1AIew

Den dagen en Model S slår en hydraulisk Citroën på fjæringskomfort, da bestiller jeg en ny - uansett pris.  :D
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

OlaM

Sitat fra: daktari på tirsdag 28. mai 2019, klokken 10:34
Videoen er dog helt håpløs lang og selvopptatt...


Det er en vlogg med egeninteresser og en fanbase de snakker til jenvlig. Det er ikke noen som på egen fritid lager videoer kun for å informere deg etter dine behov.
'21 3LR

MrBacardi

MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Sense

Frontparti-designet kan ihvertfall model 3 ikke matche ennå. Ser ut som min datter, ei uskyldig ungdomsskolejente har designet model 3. 
Den strutter av: "Er det plass en liten som meg her borti hjørnet?"

Designet burde heller sagt, jeg er liten og fleksibel, men ikke la deg lure, for jeg rekker langt og er raskere enn de fleste.

Der synes jeg model S treffer bedre. Likte litt bedre det gamle svarte frontpartiet, selv om jeg helst ville hadde noe annet enn plastikk der. Men man venner seg jo til design etterhvert.

Sense

Er det noen av dere som leser dette som har mottatt sin model S, produsert i april eller senere?
(Synes det er rart jeg ikke har fått noe VIN nr ennå - 5 uker etter bestilling.)

Contango

Bestilte i beg av mai for juni levering. Heller ikke VIN. Var innom SC for noe annet og spurte selger der om han kunne se den. Det kunne han ikke - han spekulerte at den var ombord på vei til Amsterdam. Men jeg lurer - uten VIN...
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Sandvika

Etter hvordan folk reagerte når «sitt» VIN nummer ble solgt til andre på Model 3 så ville det ikke overraske meg om de ikke gidder å gi ut dette lengre. Tidligere kunne man konfigurere omtrent uendelig antall forskjellige varianter slik at bilen måtte lages til ordre, nå som dette er kuttet drastisk er det kanskje mulig at det er mer «push prinsipp».

Sense

På en måte skulle man tro det burde være overkapasitet på produksjonsbåndet, siden etterspørselen etter X og S har sunket det siste året.
Men når jeg ikke engang blir bedt om å betale et par uker før bilen etter avtale skulle blitt levert, opplever jeg det som underlig.

Det får meg til å tro at det foreligger en forsinkelse de ikke vil innrømme.
Rart om ikke fabrikken vil informere kundene om hvordan man ligger an i produksjonen. Er det forsinkelser, så er det langt lettere å skape tålmodighet hos kunden om man vet hvor lenge den blir forsinket og hvorfor.

Eneste bekreftelsen jeg har fått så langt, er at depositum er betalt. Tenk, det var jeg igrunn klar over.....  Etter det er det blitt helt stille. Før fikk jeg masse oppdateringer som ''Vi samler nå inn deler til bilen din". "Din bil er nå under produksjon." "Din bil er nå under transport." osv.. Selv om bare var sprøyt som en datamaskn produserte ut til ventende kunder, så fikk du ihvertfall en følelse av at noen brydde seg om at du ventet. 
Nå har jeg en følelse av at de kun setter av tid til å masseprodusere model 3, mens profitten i selskapet kommer fra oss som kjøper en X og S.

gigafactory

Aner ikke hvordan det ligger an med europeiske Raven, men ser på amerikanske forum at det har vært litt forsinkelser. Lurer på om noen selgere hadde nevnt "software validation" som grunn. Først de siste par dagene at den er blitt levert i volum der.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA