Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Brukte 76.000 kroner på solceller, så sa kommunen nei

Startet av Amatøren, mandag 27. mai 2019, klokken 18:20

« forrige - neste »

Wibla

Sitat fra: elektrolux på onsdag 16. juni 2021, klokken 19:46
Og da er prøveperioden med string inverteren historie og erstattet av 3 stk mikroinvertere for 3 fase strømproduksjon.

Siden elektrikkeren la opp et stikk kunne jeg gjøre resten selv og plugge inn det "mobile" anlegget.😀

Hvilke mikroinvertere endte du med?
2018 Tesla Model S 75D

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

#62
Her vises godt hvordan vi styrer forbruket mot de rimeligste strømprisene.

Med timer på både VVB, Power Wall og Ladestasjonen fylles disse opp på natten mens Powerwall støtter opp om forbruket på dagtid.

Over nyttår må vi omprogrammere slik at forbrukstoppene holdes under en gitt tariff slik som 3. bilde hentet fra artikkelen over viser.

Edit: Var heldig med at bildene ble omtrent perfekt lagt over hverandre slik at sammenligningen mellom strømpris og forbruket kommer ekstra tydelig fram
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Svein_H

En tidligere strømleverandør ga meg muligheten for å vise både pris og forbruk i samme graf, og det var utrolig kjekt for å synliggjøre hvordan jeg klarte å utnytte svingningene gjennom døgnet, selv om det ble gjort manuelt. Veldig merkelig at ikke flere tilbyr en slik oversikt.

Har senere hentet inn dataene manuelt og fiklet rundt i Excel for å få samme oversikt. Det funker men er ganske krøkkete, da de ulike selskapene har ulikt format på CSV-filene man kan eksportere, så det blir mye manuell jobbing før dataene kan brukes.

For øvrig gikk jeg nylig over til 3 år med fastpris (Polarkraft, rett før de stengte krana for oss søringer), så det er ikke lenger nødvendig å ha denne oversikten, men jeg samler fortsatt inn data og legger inn i Excel, da jeg syns det er interessant å sammenligne fastprisavtalen min med spotprisen fremover. Fasiten kommer om 3 år...
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

elektrolux

#64
Gudbrandsdalen energi tilbyr dette, men strømprisen er alltid på etterskudd og ikke forskudd som trengs for å planlegge forbruket 
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Svein_H

Hvis man har en eller annen form for spotprisavtale kan man bare se på tallene fra Nordpool dagen i forveien, lenger frem enn det er det ikke mulig å planlegge uansett.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA