Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rengjøring av interiør i TMX 2018?

Startet av mr.rs4, søndag 26. mai 2019, klokken 00:46

« forrige - neste »

mr.rs4

Har en TMX 2018 og synes den trekker til seg flekker(alla fett flekker) for lett.

Hva rengjør / "impringnere" dere dashbordet / dørsidene med?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

olavxxx


Vhagar

Regndråper når en betaler for seg på ferger setter også irriterende flekker, så en god microfiberklut i bilen er aldri feil.

Til skjermen bruker jeg "Diamond Soft Interiørklut" og den virker perfekt på "trelistene" og pianolakken inni bilen også. (Selv om de ikke ser ut i tåkeheimen av striper fra fabrikk).

Til resten bruker jeg først en tørr microfiberklut til å tørke støv, så en "våt" microfiberklut med Sonax Cockpit Spray, green lemon (matt effekt) og så en tørr microfiberklut igjen. Antistatisk så det holder i månedsvis mellom hver gang jeg har behov for å freshe opp. Men så kjører jeg kanskje ikke så mye, eller i støvete byer heller.

Det finnes trolig bedre der ute, den var ikke så dryg i bruk egentlig, men føler at den gjorde jobben greit. Det står at den ikke skal brukes på vindu, eller lær og varme overflater. Men solen har ikke misfarget dashbordet mitt hvertfall etter at jeg har brukt den siden jeg fikk bilen.

Til vinduene har jeg ikke funnet noe som er særlig bra. Det meste legger igjen produktrester samme hvordan jeg gjør det. Brukerfeil vil jeg tro.

Har forelsket meg litt i CarPro reload silica spray sealant også, påføres på samme måte som Sonax'en men utvendig på tørr bil etter at den er nyvasket. Ett og ett panel om gangen.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Thomas Parsli

Sitat fra: olavxxx på søndag 26. mai 2019, klokken 16:26
Bruk baby wipes

Det er også min anbefaling :)
Billige, praktiske og skader ikke interiøret.

Jeg tørker over setene (kremfarget) en gang i uken og interiøret når jeg ser støv/pollen.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Tiger123

#4
På Jula får du Armor All wipes, både for skinninteriør, for vinyl, og for skjerm. Sistnevnte en mye mindre boks enn de andre.
God kvalitet, og ikke så dyrt, og spesielt de for skinn fungerer bra i min model S hvor jeg har en ekstra skinnpakke tror jeg, skinn også oppe på dashbordet, rundt midtkonsollen, overalt egentlig.
På vinduene er det eneste jeg har funnet som tar vannflekker, er Sonax sin extra strong eller hva den heter. Prøvd mye annet men blir bare stående og gni, får det ikke vekk.


Vhagar

Sitat fra: Tiger123 på torsdag 30. mai 2019, klokken 16:49
På vinduene er det eneste jeg har funnet som tar vannflekker, er Sonax sin extra strong eller hva den heter. Prøvd mye annet men blir bare stående og gni, får det ikke vekk.

Bilen får veldig lett vannflekker, særlig synlig på vinduene der de er sorte. Finner ikke den fra Sonax du nevner, men har selv veldig god erfaring med CarPro Spotless. Ved første gangs bruk var det så å si 90% borte, resten forsvant stort sett når jeg gikk over en gang til. Men om Sonax sin er bedre vil jeg prøve den neste gang.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Kim-

Noen som har tips mot avfarging av jeans på krem interiør? Har forsøkt ditec sin skinnrens med lærbørste, men men ser fortsatt godt at det er blålig. Finnes det noe vidunder middel?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Tuxedo

Sitat fra: Kim- på fredag 31. mai 2019, klokken 00:39
Noen som har tips mot avfarging av jeans på krem interiør? Har forsøkt ditec sin skinnrens med lærbørste, men men ser fortsatt godt at det er blålig. Finnes det noe vidunder middel?
Jeg har de gamle setene i ekte skinn. Har forsøkt "alt", og innser at å farge opp på nytt hos et firma er det eneste som kommer til å nytte.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Kim-

Har forespurt tesla og de sier at normal skinnrenser uten alkohol er å anbefale.. men klarer ikke få vekk det blå selv om.. Den ser sikkert ikke ut etter noen år..
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Klykken

Legg inn en post her: https://www.detailersclub.no/forums/forum/56-jobb-%C3%B8nskes-utf%C3%B8rt/
Ta med et bilde eller to, og hør om noen ser seg villig til å gi deg en pris på jobben. Skriv hvor du befinner deg i landet.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA