Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skvettlapper/foliering

Startet av Spiro, lørdag 25. mai 2019, klokken 12:48

« forrige - neste »

stefse

Tror jeg beholder mine Kina-skvettlapper. De både dekker bedre, og ser bedre ut. Må vel da få skriftlig om Tesla mener bilen er utelukket fra all form for garanti på batteri osv pga disse skvettlappene ;D
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Toalmar

Har selv Kina skvettlapper montert på bilen i dag, men blir Spennede å se de originale.
Vil demontere Kina utgaven og montere de originale når våren kommer for å se hvordan de blir på. Så får fremtiden vise om de blir på hele tiden eller om Kina utgaven kommer på mot vinteren. Har klar film montert under Kina skvettlappene også for ekstra beskyttelse mellom lakk og skvettlapper
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Slarre40

Jeg har montert kinalappene med et par striper (ganske tykk) beskyttelsestape bak.
Ser at det blir litt skitt bak disse, så jeg skal demontere og sette på teslas originale og mindre skvettiser til våren.
Men regner som i innlegget over med å sette på de store skvettlappene til høsten. De dekker jo mer av det området man ser folk har fått lakkskader på :-)
Men kanskje mulig det holder med smålapper og litt folie ellers...?
Trondheim

TPK

Er det standard med skvettlapper på model 3 pr i dag?

jasken

Sitat fra: TPK på mandag 02. november 2020, klokken 20:30
Er det standard med skvettlapper på model 3 pr i dag?

jeg lurte på det samme når jeg bestilte nå i oktober, de blir levert med dette nå ja. men enkelte her på forumet mener at de er stygge/lange og kan subbe nedi bakken ved fartsdumper etc. personlig uansett hvor stygge de er er jeg bare glad det følger med nå 👌

Brosme

Sitat fra: TPK på mandag 02. november 2020, klokken 20:30
Er det standard med skvettlapper på model 3 pr i dag?

Jeg fikk beskjed om at det kommer ett sett skvettlapper montert som er av kort type. I tillegg leveres det med en lengre type som man selv kan monteres utenpå den korte.

Dette er kun framme. Bak kommer det ingen ting.
2014 P85 | Grå | 21''Grå | Alt utstyr uten +.
2021 Model 3 LR Rød med hengerfeste.  Bestilt 09.04.21. Leveres........snaaaaaaart.

lars667

Tar gjerne tips om skvettlapper som er bra og hvor det ikke bygger seg opp mye grus over tid (bor innerst i 3 km grusvei). Er ikke interessert i å betale mer enn 3-400. Er det også mulig å få ferdigkuttet folie til utsatte steder til overkommelig pris? (Synes ikke en liten foliebit er verdt 4-500 kr bare fordi den er ferdig kuttet).
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

snd

Sitat fra: lars667 på fredag 06. november 2020, klokken 09:12
Tar gjerne tips om skvettlapper som er bra og hvor det ikke bygger seg opp mye grus over tid (bor innerst i 3 km grusvei). Er ikke interessert i å betale mer enn 3-400. Er det også mulig å få ferdigkuttet folie til utsatte steder til overkommelig pris? (Synes ikke en liten foliebit er verdt 4-500 kr bare fordi den er ferdig kuttet).

@lars667, det pleier å være godt utvalg på finn. Omtrent alt av tredjeparts skvettelapper bygger ikke opp grus, som de originale gjør. https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?q=skvettelapper%20model%203
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Svein Erik

Noen som har montert de med farge fra https://www.begood.no/products/skvettlapper-mud-flaps-tesla-model-3 ? Ser de greie ut? Tenker spesiellt på de blå. Det står også noe om at borring av hull ikke er nødvendig, gjelder de sorte. De ser alle like ut. Noen som har erfaring?

alagerqv

Noen som vet om den mailen om tilsendte skvettlapper betyr at de kommer ferdig montert på nye biler fremover?

lars667

Jeg bestilte matchende hvite skvettlapper fra Wish. Så helt like ut på bilde som de på BeGood, men litt billigere. Har inntrykk av at alle biler kommer med ferdig monterte korte lapper foran, i alle fall?
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

bloxx

Sitat fra: Svein Erik på torsdag 19. november 2020, klokken 22:15
Noen som har montert de med farge fra https://www.begood.no/products/skvettlapper-mud-flaps-tesla-model-3 ? Ser de greie ut? Tenker spesiellt på de blå. Det står også noe om at borring av hull ikke er nødvendig, gjelder de sorte. De ser alle like ut. Noen som har erfaring?

Jeg har montert de der. Men ikke behov for å borre hull på de svarte? Hmmm... Mener da bestemt at jeg måtte borre et tynt hull i plasten i innerskjermen foran...
Men monteringen er enkel, og jeg synes de ser helt greie ut.

jorgenask

Sitat fra: bloxx på fredag 20. november 2020, klokken 14:07
Sitat fra: Svein Erik på torsdag 19. november 2020, klokken 22:15
Noen som har montert de med farge fra https://www.begood.no/products/skvettlapper-mud-flaps-tesla-model-3 ? Ser de greie ut? Tenker spesiellt på de blå. Det står også noe om at borring av hull ikke er nødvendig, gjelder de sorte. De ser alle like ut. Noen som har erfaring?

Jeg har montert de der. Men ikke behov for å borre hull på de svarte? Hmmm... Mener da bestemt at jeg måtte borre et tynt hull i plasten i innerskjermen foran...
Men monteringen er enkel, og jeg synes de ser helt greie ut.

Måtte borre et ørlite hull i plasten i innerskjermen her og på de samme skvettlappene på min forrige model 3.
Kommer mest sansynlig til å fjerne Tesla-lappene og henge på begood-lappene

vifteovn

Eg fekk montert på Tesla sine orginale skvettlappar, dei korte, i samband med service. Dei ser ikkje så vert ut, så håpar eg dei gjer det dei skal.

Men nå skal det lite til før skvettlappane subbar nedi små kantar som var uproblematiske før. Så kva Tesla har tenkt då dei utvikla både den korte utgåva, men spesielt den lange, kan ein spørja seg. Den lange vil ta borti absolutt alt og alle.

Benjichr

Fikk også montert de jeg fikk ettersendt av Tesla nå.
Lang modell som nesten subber bakken når jeg står på flatt underlag. Hva tenkte de der? Tar borti alt av kanter og fartsdumper.

Er det mulig å tilpasse dem på en enkel måte, eller er det bare å kjøpe en av de kortere variantene på nettet?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA