Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skvettlapper/foliering

Startet av Spiro, lørdag 25. mai 2019, klokken 12:48

« forrige - neste »

RuneW

Sitat fra: vifteovn på onsdag 20. november 2019, klokken 14:19
Dette er jo interessant i denne debatten:

https://electrek.co/2019/11/20/tesla-free-protection-kit-mud-flaps-winter-climate-model-3-paint-issues/

Ja, ser ut som det er begrenser til Canada nå, men Norge er vel et like naturlig marked å tilby dette til.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

GOS


Er det noen som har montert skvettlapper og skrudd i den øvre skruen? (I tillegg til de ro nedre pluggene/bolten på undersiden)

Fikk mine skvettlapper for mange måneder siden, men har ikke montert dem enda. Nå står jo vinteren for tur og det er på tide å få ræva i gir, men er usikker på om det er noe skummelt å treffe der en må skru i skrue i øvre del av skvettlapper?
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

C_B_

#168
Sitat fra: GOS på søndag 01. desember 2019, klokken 17:04

Er det noen som har montert skvettlapper og skrudd i den øvre skruen? (I tillegg til de ro nedre pluggene/bolten på undersiden)

Fikk mine skvettlapper for mange måneder siden, men har ikke montert dem enda. Nå står jo vinteren for tur og det er på tide å få ræva i gir, men er usikker på om det er noe skummelt å treffe der en må skru i skrue i øvre del av skvettlapper?
Samme situasjon her. Det ryktes at selskapet skal komme med gratis skvettlapper og dermed avventer jeg litt. Tesla-gjengen sier at garantien ikke dekker plassen man monterer egen skvettlapp. Lurer på man kan la være å skru i den øverste skruen du snakker om, fordi jeg ser noen andre dyrere typer skvettlapper til mod. 3 ikke har den skruen øverst... noen meninger om det?

GOS

Trodde alle var laget med skrue oppe. (Alle jeg har sett). Jeg vet noen har brukt kraftig dobbelsidig tape istedenfor å bruke øvre bolt, men har ikke helt tro på dem løsningen heller.

Tesla leverer jo bare slike til biler levert i den senere tid...så jeg faller nok utenfor. Men blir jo interresant å se om den har skrue på samme plass.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

C_B_

#170
Sitat fra: GOS på søndag 01. desember 2019, klokken 19:24
Trodde alle var laget med skrue oppe. (Alle jeg har sett). Jeg vet noen har brukt kraftig dobbelsidig tape istedenfor å bruke øvre bolt, men har ikke helt tro på dem løsningen heller.

Tesla leverer jo bare slike til biler levert i den senere tid...så jeg faller nok utenfor. Men blir jo interresant å se om den har skrue på samme plass.
Ok, søkte på div. skvettlapp-typer nå og fant f.eks. disse på vedlagt bilde med skruehull kun nederst. De brukte dobbeltsidig tape øverst for feste, men typen jeg fant var ganske tynne.

sbjarnas

#171
Fikk levert min SR+ i går, ingen problemer og veldig fornøyd!

Det som var interessant var at bilen ble levert med skvettlapper foran! I tillegg så fikk jeg også utlevert et sett av større skvettlapper men fikk høre at de standard skvettlappene skulle ta unna > 90% av all grus uansett.  Ingenting bak men tror det er ikke nødvendig uansett.  Eneste som jeg synes er litt rart er at det er et hull over skvettlappene ute ved skjermen, tror det vil ta opp masse dritt etter hvert.

[EDIT] Ser ut som dette hullet skal være der og at det er egentlig ikke et hull, har en eller annen type clips til å feste nedre delen av skjermen.

joherszch

Sitat fra: sbjarnas på torsdag 12. desember 2019, klokken 15:08
Fikk levert min SR+ i går, ingen problemer og veldig fornøyd!

Det som var interessant var at bilen ble levert med skvettlapper foran! I tillegg så fikk jeg også utlevert et sett av større skvettlapper men fikk høre at de standard skvettlappene skulle ta unna > 90% av all grus uansett.  Ingenting bak men tror det er ikke nødvendig uansett.  Eneste som jeg synes er litt rart er at det er et hull over skvettlappene ute ved skjermen, tror det vil ta opp masse dritt etter hvert.

[EDIT] Ser ut som dette hullet skal være der og at det er egentlig ikke et hull, har en eller annen type clips til å feste nedre delen av skjermen.

Fikk levert min LR i mandags og sitter med de samme tankene, der det er hull kan det ikke være tenkt at skvettlappene skal sitte :D

Er det noen har fått disse montert i det hele tatt?

unionmade

Noen som har testen skvettlappene fra feks bilexperten? ser de monterer også....

stefse

Har kjørt  knappe 10 000 med mine e-bay skvettlapper, og de funksjonerer som de skal.
Den øverste skruen ser jeg de leverte de i en ikke rustbestandig kvalitet, så den kommer jeg til å bytte.

For meg ser det ut (på bildene i denne tråden) til at Tesla sin lille skvettlapp kun er der for å beskytte lakken i hjulbuen, og vil ikke begrense så mye av spruten mot bilen.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

unionmade

Hentet min model 3(ny) idag. Var montert skvettlapper på bilen. Så kanskje mulighet å få de direkte fra Tesla nå? (Trodde fremdeles 3´erne var uten skvettlapper)...

Handyman

Alle TM3 leveres nå med skvettlapper, og jeg har fått beskjed om at alle som ikke har fått dette skal få det tilsendt, straks SC får dem inn.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Anders9

Fikk beskjed at alle som ikke har skulle få sent ut skvettlapper i januar

znkr

Sitat fra: Handyman på fredag 27. desember 2019, klokken 18:30
Alle TM3 leveres nå med skvettlapper, og jeg har fått beskjed om at alle som ikke har fått dette skal få det tilsendt, straks SC får dem inn.
Alle som i fra dag 1 av leveranser...?
Model Y LR 2022

Handyman

Det spurte jeg ikke om, men jeg fikk bil 15/3. Husker ikke om jeg sa datoen, men fikk inntrykk av at alle skulle få.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA