Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skvettlapper/foliering

Startet av Spiro, lørdag 25. mai 2019, klokken 12:48

« forrige - neste »

znkr



Synes ikke dette ble ille i det hele tatt (økt kontrast på bildet). I alle fall mye bedre enn lakkskader. Har folie og ser etter 7000 km at den har fått en del juling.
Model Y LR 2022

Autowinder

Sitat fra: vhw på onsdag 31. juli 2019, klokken 16:31
Synes ikke dette ble ille i det hele tatt (økt kontrast på bildet). I alle fall mye bedre enn lakkskader. Har folie og ser etter 7000 km at den har fått en del juling.
Veldig bra :+1: :)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Toalmar

Ser helt ok ut. Skal bli godt å få de montert før vinteren og strøgrusen kommer frem
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Zeeshan Sheikh

Skal bestille skvettlapper fra alixpress. Ser at det er lurt å bruke lakkbeskyttelsesfolie under. Har noen kjennskap til hvor man kan kjøpe 3M 1080 folie på rull? Tenker å foliere knnstegslister og øvre del av bakfanger i samme slengen. Erfaringsmessig blir det mye riper akkurat på disse stedene.
TM3 SR+ hvit med sort interiør bestilt 17.07.19

Zeeshan Sheikh

Har lest mye på forumet og sett you tube videoer siste tiden. Har bestilt hvit SR+. En stund var jeg sikker på at jeg ville gå for profesjonell legging av lakkbeskyttelsesfolie (ppf), enten helfoliering eller delfoliering.

Etter å ha lest masse rundt ppf, så har jeg ombestemt meg. Ppf er ganske dyr å få lagt på. Til den prisen kan jeg faktisk lakkere bilen før salg, eventuelt foliere i en annen farge etter noen år hvis jeg beholder bilen. Og selv da vil jeg komme billigere ut av det.

De eneste stedene det kan være ekstra lurt å ha en form for beskyttelse er på innstegslistene foran og bak samt ved innlastingssonen på bakre fanger. Man får kjøpt ferdige kit hos rpmtesla. Har ikke funnet andre som har det. De tre kittene koster 110 dollar. Er usikker på om det er toll på dette. Moms må man sikkert betale? Noen som har bestilt fra Rpmtesla tidligere?

Rpmtesla gir 20%rabatt ved bestilling over 150 dollar. Det står også at frakt er gratis ved bestilling over 50 dollar.

Har noen i Nittedal eller Oslo området lyst til å bestille dette, så kan vi begge nyte godt av 20% rabatten?

TM3 SR+ hvit med sort interiør bestilt 17.07.19

aj1240

Har gjort samme vurderinger som Zeeshan Sheikh. Blir skvettlapper og beskyttende film på innsteg, topp bakfanger og rundt hjulbuene. Tenker å prøve biltema sin billige variant først å se hvordan holdbarheten er, før man eventuelt må gå opp til dyrere alternativer.

Bigdrago

Dere får ikke tatt dette på garanti? En bil til nesten halv mill som ikke tåler vanlige kjøreforhold....
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

awd

vhw - hvilken type skvettlapper har du satt på der?
Ser vesentlig bedre ut enn de helt flate plastplatene som selges på nett i Norge.

znkr

Sitat fra: awd på torsdag 01. august 2019, klokken 22:42
vhw - hvilken type skvettlapper har du satt på der?
Ser vesentlig bedre ut enn de helt flate plastplatene som selges på nett i Norge.

Fra AliExpress:

https://s.click.aliexpress.com/e/cml6uVlI
Model Y LR 2022

awd

Takker!
Fikk du med alt du trengte av plugger/skruer, og var de kurante å montere?

Toalmar

Sitat fra: awd på fredag 02. august 2019, klokken 08:25
Takker!
Fikk du med alt du trengte av plugger/skruer, og var de kurante å montere?
Les innlegg #127 i denne tråden så får du litt info
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

olkal

Hei, for de som har 3D printer så jeg har akkurat lagt ut filer på noen litt diskrè skvettlapper her https://www.thingiverse.com/thing:3900366. Kun framme foreløpig.

Toalmar

Sitat fra: olkal på søndag 06. oktober 2019, klokken 17:26
Hei, for de som har 3D printer så jeg har akkurat lagt ut filer på noen litt diskrè skvettlapper her https://www.thingiverse.com/thing:3900366. Kun framme foreløpig.
Har du testet disse noe særlig så du vet de holder mål?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

olkal

Sitat fra: Toalmar på søndag 06. oktober 2019, klokken 18:22
Har du testet disse noe særlig så du vet de holder mål?

Nei, jeg monterte dem på bilen i dag. 

Hodetelefoner

Kan bare printe de i gummi etc. Får mange forskjellige typer gummi til 3D printere.
De så fine ut. Tror du kan printe ut så mange du klarer i høyde og bredde her. Disse får du solgt lett.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA