Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skvettlapper/foliering

Startet av Spiro, lørdag 25. mai 2019, klokken 12:48

« forrige - neste »

Toalmar

Sitat fra: stefse på søndag 07. juli 2019, klokken 19:19
Bestilte dem nå fra Aliexpress. Likegreit å kjøpe usett for 290kr fremfor 900kr. Kommer vel tidsnok til høsten.
Ble en bestilling fra eBay på meg. La inn ett forslag til pris til de, jaggu godtok de :)
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

stefse

Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

NegativeElectrode

Sitat fra: stefse på søndag 07. juli 2019, klokken 19:19
Bestilte dem nå fra Aliexpress. Likegreit å kjøpe usett for 290kr fremfor 900kr. Kommer vel tidsnok til høsten.

Har du fått dem og montert dem? De ser jo ganske ålreite ut.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

stefse

Sitat fra: NegativeElectrode på torsdag 11. juli 2019, klokken 23:13
Sitat fra: stefse på søndag 07. juli 2019, klokken 19:19
Bestilte dem nå fra Aliexpress. Likegreit å kjøpe usett for 290kr fremfor 900kr. Kommer vel tidsnok til høsten.

Har du fått dem og montert dem? De ser jo ganske ålreite ut.
De skulle komme etter 4-6 uker, så nei, ikke enda.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

123kris

Jeg har fått et pristilbud på foliering av panser, frontfanger og litt lenger opp på hjulbue med lakkbeskyttelsesfilm. 8000,-
Sitter å vurderer om jeg skal legge penger i det, er det verdt det? Og er det mange her inne som har gjort? Fornøyd, ikke fornøyd?
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

RonnyØ2

Sitat fra: 123kris på fredag 12. juli 2019, klokken 08:00
Jeg har fått et pristilbud på foliering av panser, frontfanger og litt lenger opp på hjulbue med lakkbeskyttelsesfilm. 8000,-
Sitter å vurderer om jeg skal legge penger i det, er det verdt det? Og er det mange her inne som har gjort? Fornøyd, ikke fornøyd?

Jeg mener du vil ha størst glede av filmen ved hjulbue og dør bak. Den er utsatt.

Front og panser "styrer du litt selv" mtp hvor nærme man kjører, hvor fort det går osv.

Du kommer nok aldri å angre på at du investerer i beskyttelse på lakken - det vil neste eier sette pris på også

noGas

Sitat fra: 123kris på fredag 12. juli 2019, klokken 08:00
Jeg har fått et pristilbud på foliering av panser, frontfanger og litt lenger opp på hjulbue med lakkbeskyttelsesfilm. 8000,-
Sitter å vurderer om jeg skal legge penger i det, er det verdt det? Og er det mange her inne som har gjort? Fornøyd, ikke fornøyd?

Jeg har kjøpt beskyttelsespakke av scandinano, dvs ppf panser, fanger, skjermer, buer, innsteg, speil og lastesone. Peace of mind, og når steinspruten treffer bryr jeg meg ikke. Totally worth it.

ElToroTMS

Skal selv foliere min, men venter til jeg kommer tilbake fra bilferie i Europa om 1 måned. Bilen har kun kjørt 680km og jeg ser allerede at det er steinsprut og mange merker foran og bak hjulbuen bak. Visste ikke at det skulle komme så fort.. Har foliert mine eldre Model S på dette område med klar folie så anbefales. For meg er skvettlapper uaktuelt.
2019 TM3 Performance (PÅ VEI)
2018 TMS 75D (TIL SALGS)
2017 TMS 75 Uncorked (SOLGT)
2016 TMS P90DL facelift (SOLGT)

Magster

Sitat fra: noGas på lørdag 13. juli 2019, klokken 08:03
Sitat fra: 123kris på fredag 12. juli 2019, klokken 08:00
Jeg har fått et pristilbud på foliering av panser, frontfanger og litt lenger opp på hjulbue med lakkbeskyttelsesfilm. 8000,-
Sitter å vurderer om jeg skal legge penger i det, er det verdt det? Og er det mange her inne som har gjort? Fornøyd, ikke fornøyd?

Jeg har kjøpt beskyttelsespakke av scandinano, dvs ppf panser, fanger, skjermer, buer, innsteg, speil og lastesone. Peace of mind, og når steinspruten treffer bryr jeg meg ikke. Totally worth it.

Hva kostet denne pakken? :)

E_S

Skvettlapper fra Ebay + helfoliering med klar folie. Piece of mind, når jeg har brukt over 500k på en helt kliss ny bil vil jeg helst at den skal se ny ut så lenge som mulig, ikke bli pepret av småstein her og der. Selv om helfoliering med klar folie kommer på 30k er det bedre enn å måtte lakkere halve bilen om igjen om et par år for at den skal se bra ut.
:)

magenuss

#116
Testet forbruket. Kjørte i 90 km/t så å si hele tiden på E39. Sørlandssenteret-Grimstad-Sørlandssenteret (68,6 km). 18 grader ute. Fikk 152 Wh/km i forbruk. Bruker midwest skvettlappene, og kjører 18" uten aero deksler. Hengerfeste er også på (for de få Wh ekstra det tar). Det må også sies at denne motorveien går ganske opp og ned. Det er en del stigning og nedoverbakker.

Teslabjørn kjørte riktignok 52 mil på sin test, holdt 90 km/t. Med aero deksler. 18-13 grader ute. Og fikk 133 Wh/km.

For å få testen noe mer nøyaktig burde jeg ha kjørt mange mil, lik han. Men nå ble det sånn.
Dvs at det å ta av aero deksler, ta på hengerfeste og ta på midwest skvettlapper øker forbruket fra 133 til 152 Wh, 14%. Dvs 7 mil på et fullt batteri. Absolutt verdt det  :police:

Fint om flere gidder å ta en test med sitt forbruk med skvettlapper.
Eks: 97 RS125; 98 CB600F; 92 MX5; 07 A4 Cab S-line 1.8T; 02 R1150RT; 12 Leaf
Nå: 19 Tesla Model 3 LR AWD+, blå/hvit <3, hengerfeste, HW 3.0, Acceleration boost 504,3 hk / 564 Nm.

NegativeElectrode

Sitat fra: Toalmar på onsdag 10. juli 2019, klokken 22:00
Sitat fra: stefse på søndag 07. juli 2019, klokken 19:19
Bestilte dem nå fra Aliexpress. Likegreit å kjøpe usett for 290kr fremfor 900kr. Kommer vel tidsnok til høsten.
Ble en bestilling fra eBay på meg. La inn ett forslag til pris til de, jaggu godtok de :)

Prisen er satt ned, betalte 171 kr med USD 3.00 ny kunderabatt.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Zeeshan Sheikh

Hvilken versjon er skvettlappene fra aliexpress, mid west?
TM3 SR+ hvit med sort interiør bestilt 17.07.19

tss_trd

Har midwest skvettlapper på perf.
Kan ikke si at jeg registrerer endring i forbruket i det hele tatt.

Slik jeg oppfatter det, er det svært vanskelig å sammenligne forbruk med ditten eller datten. Å klare å kjøre 100% identisk med pådrag, brems etc er ikke lett.

Fikk meg akkurat 18 toms vinterhjul og testet disse tur retur hytten. Ca 70 km. Havnet på 140Wh per km. Sist jeg kjørte til hytten med 20 toms var jeg på 220Wh per km, men jeg kan fint bruke både mindre eller mer. Ofte er det små ting som gir store utslag. Feks var det en MB G55 AMG kompressor som medførte det relativt høye forbruket sist ;)

Tilbake til poenget mitt; skvettlappene ligger i le av dekkene, mulig man i laboratorium kunne klart å måle en forskjell, men ikke i dagligdags kjøring. Der er det andre faktorer som betyr langt mer.. Min påstand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA