Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skvettlapper/foliering

Startet av Spiro, lørdag 25. mai 2019, klokken 12:48

« forrige - neste »

123kris

Merhebia i Drammen har gitt meg et tilbud som medlem av Teslanytt på 10490,- Da er det gjennomsiktig selvreparende folie på panser, frontfanger, speilhus, øverste del av bakfanger(innlastingsområde) og ved kanal bak/overgang til hjulbue.
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

Daniel_0007

Sitat fra: birkeland på mandag 03. juni 2019, klokken 13:13
Sitat fra: magenuss på lørdag 25. mai 2019, klokken 15:56
Jeg har blitt helskremt av å se hvordan sand og steinsprut har ødelagt lakken på enkelte model 3'er. Se feks her: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/model-3-paint-wearing-off.146347/

Jeg har bestilt disse: https://www.ebay.com/itm/MidWest-Edition-Mud-flaps-Mud-guards-Garde-boues-Tesla-Model-3/254233960349?hash=item3b31865f9d:g:mcAAAOSwSv9cumyb

Jeg har også bestilt disse fra Ebay (MidWest Edition). De kommer fra Canada og det står ca. 1 mnds leveringstid når jeg bestilte. Passer bra da jeg forventer å få min TM3 i slutten av Juni.

Noen som har noen ca pris på foliering av bilen lik det Tesla Bjørn gjør her?
https://www.youtube.com/watch?v=ikhLPSkTdn0
Tror det tesla bjørn gjør koster rundt 50 000 men tipper han har gjort en avtale mot litt pr på youtube kanalen  :P
Model 3 2019 LR Rwd

Spiro

Fikk tilbud på 32k hele bilen med inntrinn. De anbefalte hexis bodyfance fra Frankrike forde den var grei å legge. De har også llumar og xpel. Noen her som har erfaring med hexis ?
Tesla model 3 performance 2019
Leaf 30kw 2016
Mazda 6 2.2 optimum 2014 solgt

ElToroTMS

#48
Sitat fra: birkeland på mandag 03. juni 2019, klokken 13:13
Sitat fra: magenuss på lørdag 25. mai 2019, klokken 15:56
Jeg har blitt helskremt av å se hvordan sand og steinsprut har ødelagt lakken på enkelte model 3'er. Se feks her: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/model-3-paint-wearing-off.146347/

Jeg har bestilt disse: https://www.ebay.com/itm/MidWest-Edition-Mud-flaps-Mud-guards-Garde-boues-Tesla-Model-3/254233960349?hash=item3b31865f9d:g:mcAAAOSwSv9cumyb

Jeg har også bestilt disse fra Ebay (MidWest Edition). De kommer fra Canada og det står ca. 1 mnds leveringstid når jeg bestilte. Passer bra da jeg forventer å få min TM3 i slutten av Juni.

Noen som har noen ca pris på foliering av bilen lik det Tesla Bjørn gjør her?

Omtrent 30-32k er vanlig pris for dette. Anbefaler Stek DynoShield som har hydrofobisk effekt i tilegg.
2019 TM3 Performance (PÅ VEI)
2018 TMS 75D (TIL SALGS)
2017 TMS 75 Uncorked (SOLGT)
2016 TMS P90DL facelift (SOLGT)

birkeland

Sitat fra: Spiro på mandag 03. juni 2019, klokken 17:59
Fikk tilbud på 32k hele bilen med inntrinn. De anbefalte hexis bodyfance fra Frankrike forde den var grei å legge. De har også llumar og xpel. Noen her som har erfaring med hexis ?

Jeg har fått tilbud på 34.000,- for det samme. Helfoliering custom, ikke precut. Precut er billigere men blir ikke brettet rundt kanter og etterlater 1 til 2mm lakk der folien begynner og slutter. Min mann anbefalte også Hexis. Han bad meg sjekke det på nettet for det var mye bra eksempler der ute. Han anbefalte også å be Tesla om å ikke klargjøre bilen først. Det gikk så fort hos Tesla at det ofte gjorde utgangspunktet for foliering dårligere. Folien vil gi 200 mikron ekstra beskyttelse. Hele lakktykkelsen på Tesla var visstnok 120 mikron fordelt på 40mikron grunning, 40mikron lakk og 40 mikron klarlakk. Så 200 ekstra mikron skulle gjøre susen i 10 år visstnok.

Kartelaven

@Birkeland og Spiro, hvem har dere fått tilbudene fra?
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

Spiro

#51
Tok de med lyktene også til den prisen? Har lest at hexis har 150 microns og kommer med 7 års garanti? Det viktigste er at den klarer sandblåsingen fra vei og litt steinsprut. Og at jobben blir gjort skikkelig.
Tesla model 3 performance 2019
Leaf 30kw 2016
Mazda 6 2.2 optimum 2014 solgt

turfsurf

Sitat fra: Spiro på mandag 03. juni 2019, klokken 17:59
Fikk tilbud på 32k hele bilen med inntrinn. De anbefalte hexis bodyfance fra Frankrike forde den var grei å legge. De har også llumar og xpel. Noen her som har erfaring med hexis ?
Vi har Hexis på vår Model X. Helt supert.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

v1sper

Sitat fra: 123kris på mandag 03. juni 2019, klokken 13:19
Merhebia i Drammen har gitt meg et tilbud som medlem av Teslanytt på 10490,- Da er det gjennomsiktig selvreparende folie på panser, frontfanger, speilhus, øverste del av bakfanger(innlastingsområde) og ved kanal bak/overgang til hjulbue.

Kan du fortelle mer om dette? Synes dette høres mer interessant ut enn å styre med skvettlapper og slikt. Er dette kun delvis foliering av utsatte områder mens resten av bilen ikke får folie? Burde man da kjøre på med kjeramisk forsegling ellers?

Alternativet er kanskje helfoliering i Hexis Bodyfence slik som andre skriver. Virker jo meget bra.
Tesla Model ☰ - LR AWD - 19" Sport - AP - Midnight Silver - Sort interiør - Hengerfeste - HW3 - VIN 291xxx
Tesla Model Y - Performance - 21" Über Turbine - FSD - Black - Sort interiør - Bestilt 7.2.2020

ElToroTMS

Sitat fra: v1sper på tirsdag 04. juni 2019, klokken 11:19
Sitat fra: 123kris på mandag 03. juni 2019, klokken 13:19
Merhebia i Drammen har gitt meg et tilbud som medlem av Teslanytt på 10490,- Da er det gjennomsiktig selvreparende folie på panser, frontfanger, speilhus, øverste del av bakfanger(innlastingsområde) og ved kanal bak/overgang til hjulbue.

Kan du fortelle mer om dette? Synes dette høres mer interessant ut enn å styre med skvettlapper og slikt. Er dette kun delvis foliering av utsatte områder mens resten av bilen ikke får folie? Burde man da kjøre på med kjeramisk forsegling ellers?

Alternativet er kanskje helfoliering i Hexis Bodyfence slik som andre skriver. Virker jo meget bra.

Anbefaler Merhebia også, delfoliert mine 2 siste Tesla her med beskyttelsesfilm. Den ene med coating over og den ene uten. Synes det er bedre å bruke pengene på beskyttelsesfilm enn på coating. Man legger ikke merke til der hvor det er foliert.
2019 TM3 Performance (PÅ VEI)
2018 TMS 75D (TIL SALGS)
2017 TMS 75 Uncorked (SOLGT)
2016 TMS P90DL facelift (SOLGT)

OlaM

Sitat fra: v1sper på tirsdag 04. juni 2019, klokken 11:19
Kan du fortelle mer om dette? Synes dette høres mer interessant ut enn å styre med skvettlapper og slikt. Er dette kun delvis foliering av utsatte områder mens resten av bilen ikke får folie? Burde man da kjøre på med kjeramisk forsegling ellers?

Alternativet er kanskje helfoliering i Hexis Bodyfence slik som andre skriver. Virker jo meget bra.

Bare for å skyte inn, keramisk forsegling hjelper kun ved at bilen holder seg blank og er lett å vaske, det har ingen effekt mot steinsprut o.l. Beskyttelsesfilm er dyrt, å gå for kun utsatte soner til 10k er et veldig godt alternativ hvis helfoliering til 30-40k blir for mye. Du kan "delfinansiere" folieringen ved å droppe keramisk forsegling og kjøpe deg en sprayvoks eller hurtigforselger til et par hundringser.  :)
'21 3LR

v1sper

Takk for svar :)

Da må jeg bare gå noen runder med meg selv.. delvis foliering av utsatte områder, eller full klar-foliering av hele bilen.
Tesla Model ☰ - LR AWD - 19" Sport - AP - Midnight Silver - Sort interiør - Hengerfeste - HW3 - VIN 291xxx
Tesla Model Y - Performance - 21" Über Turbine - FSD - Black - Sort interiør - Bestilt 7.2.2020

hawK

Sitat fra: OlaM på tirsdag 04. juni 2019, klokken 13:50
Sitat fra: v1sper på tirsdag 04. juni 2019, klokken 11:19
Kan du fortelle mer om dette? Synes dette høres mer interessant ut enn å styre med skvettlapper og slikt. Er dette kun delvis foliering av utsatte områder mens resten av bilen ikke får folie? Burde man da kjøre på med kjeramisk forsegling ellers?

Alternativet er kanskje helfoliering i Hexis Bodyfence slik som andre skriver. Virker jo meget bra.

Bare for å skyte inn, keramisk forsegling hjelper kun ved at bilen holder seg blank og er lett å vaske, det har ingen effekt mot steinsprut o.l. Beskyttelsesfilm er dyrt, å gå for kun utsatte soner til 10k er et veldig godt alternativ hvis helfoliering til 30-40k blir for mye. Du kan "delfinansiere" folieringen ved å droppe keramisk forsegling og kjøpe deg en sprayvoks eller hurtigforselger til et par hundringser.  :)

Legger de keramisk forsegling utenpå folien?
Hvordan er det å legge en carnaubavoks utenpå?

Vurderer selv om jeg skal kun legge klarfolie over de mest utsatte områdene. Slik jeg ser det gjelder dette frontfanger, sideskjørt og bakfanger/bakre hjulbue

Spiro

Folieringen bør behandles som lakk for og holde en blank og fin bil. Etter hva jeg har hørt bør man vaske og polere som vanlig. Dritten setter seg like godt på foliering som lakk.
Tesla model 3 performance 2019
Leaf 30kw 2016
Mazda 6 2.2 optimum 2014 solgt

JLafton

Sitat fra: OlaM på tirsdag 04. juni 2019, klokken 13:50
Sitat fra: v1sper på tirsdag 04. juni 2019, klokken 11:19
Kan du fortelle mer om dette? Synes dette høres mer interessant ut enn å styre med skvettlapper og slikt. Er dette kun delvis foliering av utsatte områder mens resten av bilen ikke får folie? Burde man da kjøre på med kjeramisk forsegling ellers?

Alternativet er kanskje helfoliering i Hexis Bodyfence slik som andre skriver. Virker jo meget bra.

Bare for å skyte inn, keramisk forsegling hjelper kun ved at bilen holder seg blank og er lett å vaske, det har ingen effekt mot steinsprut o.l. Beskyttelsesfilm er dyrt, å gå for kun utsatte soner til 10k er et veldig godt alternativ hvis helfoliering til 30-40k blir for mye. Du kan "delfinansiere" folieringen ved å droppe keramisk forsegling og kjøpe deg en sprayvoks eller hurtigforselger til et par hundringser.  :)

Bare for å skyte inn så vil en coating hjelpe til mot riper og beskytte lakken bedre jo.
Går du får en coating av kjent kvalitet så er coatingen mye hardere og tåler mye mer en den skjøre tesla lakken.
Det begynner å komme selreparerende coatinger på markedet også.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA