Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Slik jobber Teslas ingeniører med Model 3

Startet av OhmPaPa, lørdag 25. mai 2019, klokken 12:32

« forrige - neste »

OhmPaPa

Interessant artikkel om hvordan Tesla sin nyeste bilmodell ble konstruert.

Sitat
Model 3 er Teslas mest avanserte bil til dags dato, og ingen «miniatyr-Model S». Og på mange måter et helt annet kjøretøy, laget for ulik bruk.

..

For anledningen hadde Tesla flydd inn noen av sine ingeniører fra California, som svarte villig på alle spørsmål.

https://www.tu.no/artikler/slik-jobber-teslas-ingeniorer-med-model-3/465394

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

bmw2002

Fra artikkelen:

Når Track Mode aktiveres, vil batteriet automatisk kjøles ned så mye som mulig på forhånd, slik at bilen kan kjøres hardt så lenge som mulig.

Tester viser vel at bilen holder under 20 minutter med banekjøring.

Ikke at det er viktig for folk flest, men det er litt pinlig når de prøver å si at den er en konkurrent til BMW M3.

1000kwh

Sitat fra: bmw2002 på mandag 27. mai 2019, klokken 06:59
Fra artikkelen:

Når Track Mode aktiveres, vil batteriet automatisk kjøles ned så mye som mulig på forhånd, slik at bilen kan kjøres hardt så lenge som mulig.

Tester viser vel at bilen holder under 20 minutter med banekjøring.

Ikke at det er viktig for folk flest, men det er litt pinlig når de prøver å si at den er en konkurrent til BMW M3.
Totalt sett så er det vel mest pinlig for BMW og dere performance modeller. Ekstremt pinlig for BMW og bilene de lager for vanlig folk (type 320d osv). :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA