Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gratis Superlading plutselig trukket tilbake fra Tesla konto :(

Startet av Toalmar, fredag 24. mai 2019, klokken 23:53

« forrige - neste »

Svolar

Er det slik at en fysisk må teste suc for å sjekke om det går? Det er vel liten vits i å prøve å snakke med noen fra Tesla. Da får en vel ca 50% riktige svar...

Det er ikke noe i bilen som en kan se på noe konto der?

Må en uansett legge opp kortinfo på kontoen for å få tilgang, selvom en har fri suc?


Sent from my iPhone using Tapatalk

pekle


geear

Sitat fra: Svolar på søndag 26. mai 2019, klokken 18:25
Er det slik at en fysisk må teste suc for å sjekke om det går? Det er vel liten vits i å prøve å snakke med noen fra Tesla. Da får en vel ca 50% riktige svar...

Det er ikke noe i bilen som en kan se på noe konto der?

Må en uansett legge opp kortinfo på kontoen for å få tilgang, selvom en har fri suc?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Du må ikke teste nei, bare å logge deg inn på tesla.com og trykke deg inn på bilen din, så står det der under supercharging.

Svolar

Sitat fra: gr på mandag 27. mai 2019, klokken 11:07
Sitat fra: Svolar på søndag 26. mai 2019, klokken 18:25
Er det slik at en fysisk må teste suc for å sjekke om det går? Det er vel liten vits i å prøve å snakke med noen fra Tesla. Da får en vel ca 50% riktige svar...

Det er ikke noe i bilen som en kan se på noe konto der?

Må en uansett legge opp kortinfo på kontoen for å få tilgang, selvom en har fri suc?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Du må ikke teste nei, bare å logge deg inn på tesla.com og trykke deg inn på bilen din, så står det der under supercharging.


Casen er vel her at en ikke kan stole på det som står der...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Handyman

Nå fikk jeg en telefon fra Tesla med beskjed om at 6mnd fri superlading (fra dags dato) endelig var lagt til kontoen min.
Min referral hadde kun koden brukt en gang, og jeg sendte den inn vi a epost 7/12. Bestilte bilen 5/12.
De beklaget at det hadde tatt lang tid.
Har purret dem om saken flere ganger pr epost, uten noe som helst svar tidligere.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Autowinder

Litt, men ikke helt off topic, ladet på SUC i Hokksund i går, så får se om det kommer giro. Men det dukker ikke opp noe under Siste Superlading på ladebildet i bilen. Er 20 minutter for kort til at det registreres?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

elmalo

Ikke off-topic i det hele tatt, synes jeg. Jeg er i samme situasjon. Hadde på siden superlading til 8. september. Plutselig forsvant det og nå står det lading pr. bruk.
Lader jeg på superlader får jeg likevel ingen belastning. Så siden er ubrukelig.
Reva2007
Tesla Model 3 2019
Klepp, Rogaland

offpist

Samme her.. hurtiglader fortsatt gratis selv om det står  jeg nå må betale på nettsiden.
Testet det senest i helgen.

Kjører:
Grå 2013 Model S P85

torjze

Brukt henvisning ved kjøp og hadde i starten «gratis superlading er for tiden aktivert» på Tesla.com. For en måneds tid siden endret dette seg til «betaling per bruk».

Ringte Tesla i dag etter at jeg for to uker siden sendte en e-post. Fikk svar på telefon og e-post om at jeg hadde gratis superlading i 6 måneder og ville få ekstra 3 måneder for ikke å ha prøvekjørt på forhånd. Det var en feil på Tesla-sidene pga. vedlikehold. De sa at de hadde 1500 kunder som har sendt e-post så de bruker litt tid på å jobbe seg gjennom.

Jays

Sitat fra: torjze på onsdag 29. mai 2019, klokken 11:36
Brukt henvisning ved kjøp og hadde i starten «gratis superlading er for tiden aktivert» på Tesla.com. For en måneds tid siden endret dette seg til «betaling per bruk».

Ringte Tesla i dag etter at jeg for to uker siden sendte en e-post. Fikk svar på telefon og e-post om at jeg hadde gratis superlading i 6 måneder og ville få ekstra 3 måneder for ikke å ha prøvekjørt på forhånd. Det var en feil på Tesla-sidene pga. vedlikehold. De sa at de hadde 1500 kunder som har sendt e-post så de bruker litt tid på å jobbe seg gjennom.
Hvilken adresse sendte du epost til?
Jeg har selv sendt til referralprogram@tesla.com uten å få svar. Sist jeg ringte og tok det opp fikk jeg bare beskjed om å sende mail på det. På nett står det "betaling for bruk" og jeg blir belastet for superlading (har testet).

torjze

Sitat fra: Jays på torsdag 30. mai 2019, klokken 16:05
Hvilken adresse sendte du epost til?
Jeg har selv sendt til referralprogram@tesla.com uten å få svar. Sist jeg ringte og tok det opp fikk jeg bare beskjed om å sende mail på det. På nett står det "betaling for bruk" og jeg blir belastet for superlading (har testet).

Sendte til den e-postadressen du nevner og fikk en automatisk bekreftelse på at den var mottatt. Da jeg ringte sa jeg at jeg hadde sendt e-post for en tid tilbake. Hun fant fram e-posten og det virket som hun chattet med en på referralprogrammet og bekreftet ved opplesning at jeg hadde gratis superlading. Fikk ti minutter senere bekreftelse om det på e-post fra han hun chattet med.

tmn

Jeg "mista" gratis superlading fra teslakontoen min. Men lader fortsatt gratis på superlader. Så tenker ikke det er noe å stresse med.
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA