Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sentry Mode Warning

Startet av GeirHM, fredag 24. mai 2019, klokken 10:59

« forrige - neste »

GeirHM

Hei

Jeg gjorde et søk og fant ikke noe om dette: Jeg har nylig innstallert dashcam og aktivert sentry mode. Jeg har en rask minnepinne koblet til i en av usb-portene foran. Alt virker. Jeg har symbol for både dash og sentry øverst til høyre på den store skjermen. Elendig komprimering på videoene som produseres. Det skal godt gjøres å gjenkjenne registreringsnummer og slikt. Dumt. Men ok. Fint at sentry mode nå går på automatisk og at den ikke er på hjemme. Fin fint! Men: I går var jeg på et kjøpesenter og da jeg kom tilbake sto det et varsel om en sentry mode hendelse. Men hvordan skal jeg finne tilbake til dette på usbpinnen? Når jeg sjekket fant jeg bare de vanlige filene i TeslaCam mappen. Er det ingen annen råd enn å notere seg klokkeslettet for varselet og så se igjennom alle filene produsert i det mest aktuelle tidsrommet?

emmern

Det er ikke noe system for å gjøre det. Den sier bare at noe har skjedd, så må du manuelt lete gjennom lagrede klipp...
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

GeirHM

Takk for den, emmern!

For orden skyld gikk jeg til manualen i bilen og lette meg fram til "sentry mode" i den detaljerte oversikten du finner nederst i manualen. Jeg trykket på sentry mode og ble sendt tilbake til utgangspunktet. Repeterte øvelsen et par ganger. Konklusjonen er alltid den samme. Sentry Mode er listet, men det står ikke noe om den. Ikke. Ennå.

Enda godt jeg også har en ordentlig dashcam fra ThinkWare. :-)

Counterpointer

Ryan Mcaffery sier en skal trykke på lagringsikonet for Dashcam for å lagre Sentry varslinger.

GeirHM

Aha!!! Den var nyttig! Tusen takk!

mthoring

Sitat fra: knut.aulie på fredag 24. mai 2019, klokken 19:56
Ryan Mcaffery sier en skal trykke på lagringsikonet for Dashcam for å lagre Sentry varslinger.

Min lagrer opptak fra sentry mode uten å trykke på noen lagreknapp, med 2019.12.1.1.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Handyman

Sitat fra: mthoring på fredag 24. mai 2019, klokken 22:14
Sitat fra: knut.aulie på fredag 24. mai 2019, klokken 19:56
Ryan Mcaffery sier en skal trykke på lagringsikonet for Dashcam for å lagre Sentry varslinger.

Min lagrer opptak fra sentry mode uten å trykke på noen lagreknapp, med 2019.12.1.1.
Jepp samme her. 16.2
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Kim-

Lagreknapp kun for å lagre siste 10 min i opptaket fra vanlig dashcam. Sentry lagrer automatisk, men savner noe som sier hvilket klipp som trigget sentry til å ta opp!
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

GeirHM

Sitat fra: Handyman på fredag 24. mai 2019, klokken 22:42
Sitat fra: mthoring på fredag 24. mai 2019, klokken 22:14
Sitat fra: knut.aulie på fredag 24. mai 2019, klokken 19:56
Ryan Mcaffery sier en skal trykke på lagringsikonet for Dashcam for å lagre Sentry varslinger.

Min lagrer opptak fra sentry mode uten å trykke på noen lagreknapp, med 2019.12.1.1.
Jepp samme her. 16.2

Javel? Jeg har og 16.2. Men det finnes ingen annen folder enn TeslaCam. Men i den får jeg to foldere hvorav en heter recent og en annen saved. Hvilken av dem er mister sentry da?

geear

Mener sentry lagrer rett på rota hos meg, utenfor TeslaCam (som bare brukes av dashcamfunksjonen?). Trodde recent var det dashcamet tok opp on the fly, og saved når du trykker (som lagres og ikke overskrives). Det var iallfall null stress å finne sentryfilene hos meg (billig 16GB profileringsstick fra jobb).

Kim-

Recent er siste timen som dashcam har tatt opp. Sentry klipp kommer i samme mappe som om man trykker på lagre knappen, altså Saved
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Handyman

Sitat fra: GeirHM på fredag 24. mai 2019, klokken 23:09
Sitat fra: Handyman på fredag 24. mai 2019, klokken 22:42
Sitat fra: mthoring på fredag 24. mai 2019, klokken 22:14
Sitat fra: knut.aulie på fredag 24. mai 2019, klokken 19:56
Ryan Mcaffery sier en skal trykke på lagringsikonet for Dashcam for å lagre Sentry varslinger.

Min lagrer opptak fra sentry mode uten å trykke på noen lagreknapp, med 2019.12.1.1.
Jepp samme her. 16.2

Javel? Jeg har og 16.2. Men det finnes ingen annen folder enn TeslaCam. Men i den får jeg to foldere hvorav en heter recent og en annen saved. Hvilken av dem er mister sentry da?
I saved, i egen mappe navngitt med dato og klokkeslett.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Counterpointer

Nå skal ikke jeg være påståelig, men slik jeg forsto podcasten så er det når bilen varsler «incidents» på Sentry at den lagrer disse i saved mappe når en trykker på knappen. Ikke bare at den lagrer filer.

Men det er flere feilkilder. Kan være forskjell på US versjon og EUROPA versjon. Det er også dårlig med manual enn så lenge. Samt Sentry er ikke veldig moden software.

tibber73

#13
For de som kjenner til node.js: Last ned teslacam-browser fra GitHub. Der kan en bygge et program som viser alle kamera i en sekvens og det er enkelt å spole gjennom hendelsene fra Sentry mode. (edit: se vedlagte bilde)
2019.16.2 fikk en annen navngiving av filene, men jeg skal prøve å pushe oppdateringen min opp til de som laga dette. (edit: nå ser jeg han la ut en ny versjon v0.0.91. Den fungerer utmerket)

Alle klipp som lagres ligger under TeslaCam/SavedClips/<dato-tidspunkt>
Videostrøm fra siste time ligger under TeslaCam/RecentClips
Når du tømmer minnebrikken er det lurt å slette folderen som heter .cache på rota og alt under TeslaCam. Jeg gjør alltid det og har aldri (bank-i-bordet) hatt problemer med sentry mode.

Jeg har ikke vært borti minnebrikker som ikke er formatert i FAT32, så ikke stress med det :-)
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

GeirHM


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA