Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Opel Corsa-e

Startet av magnetic, torsdag 23. mai 2019, klokken 22:45

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: Jakal på torsdag 06. juni 2019, klokken 09:11
Et must for meg er muligheten til å frakte ski i bilen eller ev på taket. Helst også sykkel, men det er kanskje tvilsomt.
Det går fint med sykkel inni Ampera-E så kan jo hende det går i E-Corsa også


Jakal

#16
Ja, Amperaen er jo en ren elbil med plassforhold deretter. Corsaen blir ca 10 cm kortere (417 cm vs 406 cm), lavere og dermed litt mindre praktisk. Håper jo det blir mulig med takstativ (utgående Corsa tar i hvert fall takstativ...). Ellers er det interessant at grillen er uforandret i forhold til fossil-utgaven, vellykket synes jeg.

Dieseldyret

Fortsatt mindre enn 320 reservasjoner i går kveld.
Hva tenker forøvrig folket her om Corsa vs e-208?
Kommenter gjerne i ny tråd under e-208 delforumet.

batterimannen

Sitat fra: Dieseldyret på lørdag 08. juni 2019, klokken 12:42
Fortsatt mindre enn 320 reservasjoner i går kveld.
Hva tenker forøvrig folket her om Corsa vs e-208?
Kommenter gjerne i ny tråd under e-208 delforumet.

Begge 2 er for små for at vi vurderer dem, men e-208 virker litt mer sprek/spenstig, så hadde jeg vært enslig eller uten barn så hadde kanskje den vært mer aktuell.

De er ellers såpass like i størrelse og ytelse, at det blir mer hva man liker enn at man kan ta det på specs og behov.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

daktari

Pris i Tyskland fra €29.900,- sier Auto Motor & Sport. Det var ikke galt.
https://www.auto-motor-und-sport.de/elektroauto/opel-corsa-e-elektroauto-2019/

Skal vi vedde på basismodell fra 240.000,- NOK u/mva. eller vil Opel kun tilby en overlesset modell til 340.000,- NOK?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Jakal

Ganske så sikker på at prisen havner godt under 300.000,- for en topp-spekket bil (tips: 275.000,-). e-208 leveres i 4 utstyrsvarianter, Opel antagelig bare 2. Det betyr at Opel, i likhet med eks Hyundai, satser på mye utstyr til OK pris. 
Nå nærmer det seg dessuten en pris-krig på elbiler, og Opel har sagt at de skal sikte seg inn på Renault Zoe-segmentet (som kommer i ny utgave til vinteren (eller før).Tror ikke DS blir en direkte konkurrent til Corsa pga prisen, men e-208 blir det selvsagt. også fordi den vel kommer på markedet før Corsa-el. Derfor tipper jeg Opel legger opp til en aggressiv pris-setting. 
TM nevnte First Edition-utgave: Hva legges i det begrepet? Er det en ekstra velutstyrt utgave som ev tas inn for de første 100-200 kjøperne? Og hva tror dere om ev takstativ til å frakte ski eller sykkel?

bno

Da her jeg fått vite køplassen som er 18*

Jakal

Se link:
https://www.nextgreencar.com/news/8678/vauxhall-corsae-pricing-revealed/

De 500 første kunder får (gratis) installert ladepunkt hjemme. Siden Norge er et prioritert marked regner jeg med at priser i Norge ikke drøyer så lenge, håper på et godt First Edition - tilbud her også (selv om jeg ikke har mulighet for hjemmeladning).

Trine2

Jeg forventer at Opel prises endel lavere enn Peugeot.

Dagens Corsa er av elendig kvalitet og finish. Kan nevne vonde seter, dårlig plastisk interiør med skarpe kanter. Håndbrekket er som tatt rett fra Kadett79 osv. Altså veldig typisk Opel hele bilen.

batterimannen

Sitat fra: Trine2 på torsdag 04. juli 2019, klokken 13:19
Jeg forventer at Opel prises endel lavere enn Peugeot.

Dagens Corsa er av elendig kvalitet og finish. Kan nevne vonde seter, dårlig plastisk interiør med skarpe kanter. Håndbrekket er som tatt rett fra Kadett79 osv. Altså veldig typisk Opel hele bilen.

Nå har jo e-208 prisene kommet, så man kan sikkert regne seg ut til noen ca priser (basert på DS-3/e-208 og generell prisforskjell på Opel/Peugeot)
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

sjokomelk

Man kan kanskje se på prisforskjellen på 2008 vs Crosslandx og 3008 vs Grandlandx for å gjøre et estimat. Disse to modellene er bygd av Peugeot, og har bare fått klistra på en Opel-logo istedenfor løven.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Jakal

Corsa´en er nå presentert for bransjefolk, og nye videoer vil komme.
Dette er førsteinntrykket fra en edruelig og brukerbevisst tester:

https://www.youtube.com/watch?v=hBNww4ODDZ4

jman76

Har det blitt nevnt noe sted om e-Corsa og e-208 blir godkjent for taklast?

Jakal

Jeg ser at flere spør om det, men nei. Ingen info om det enda på noen av modellene. For meg er det en "dealbraker" om det blir mulig å frakte ski på bilen, den blir for liten til å legge ski innvendig (tror jeg).

jman76

#29
Samme her, må minimum kunne frakte fire par langrennsski på taket. 40-Leafen er godkjent for 35 kilo, det holder egentlig i massevis for min del. Skjønner heller ikke at VW ikke har prioritert taklast på ID.3.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA