Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Har alle solgt BMW'n sin ?

Startet av Ingeniøren, torsdag 23. mai 2019, klokken 18:17

« forrige - neste »

Samco

Veldig fornøyd med min 60ah fryd å kjøre.

Amigakongen

Har 2, men 1 ryker vel til neste år. Sjefen vil ha 5 seter og bedre rekkevidde.
2015 BMW I3 - 11800km

Ingeniøren

#17
Sitat fra: Samco på søndag 26. mai 2019, klokken 21:02
Veldig fornøyd med min 60ah fryd å kjøre.

Var og testet en ny Fully Charged 120 Ah her om dagen. Selger mente den gamle 60Ah var lik den nye å kjøre, det var den ikke. Min 60 Ah var tightere og kvikkere synes jeg.

korrigert..
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

SveinJ

Er ikke FC 120Ah ny den da? I alle fall var min det!
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

moonbuggy

#19
Jeg har nesten kjøpt Tesla m3, stått med fingeren på send knappen flere ganger, og har også vært på nippet til å hoppe på ipace. Men, så kommer tankene hvorfor bytte, når man er så fornøyd med bilen, og det er store minuser med Tesla og ipace...
Vel, enden på visa ble en "ny" i3. Litt kjipt med ny bil som er så til forveksling lik den gamle. Samme farge, samme interiør, og litt for mange tusenlapper for litt større tank.
Enig med ingenøren, den virker tyngre å kjøre, vekten spiller sin rolle. Til gjengjeld støyer den mindre. Kanskje det nye batteriet skjermer bedre for veistøyen, eller den rett og slett er bedre isolert?

Klykken

"og det er store minuser med Tesla og ipace..."
... Som i at de ikke har bare 4 seter, er mye mindre og har for høy rekkevidde? For høy ladehastighet kanskje? For mye lademuligheter?

Du sammenligner hummer og kanari.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

moonbuggy

klykken:
Generelt enig. Det hele var sett ut fra mine behov. Jeg trenger ingen stor bil, men har behov for hengerfeste av og til. Derfor ble ipace vurdert og Tesla model 3 når hengerfeste kom der. TM3 er langt foran på det meste, og med en skikkelig organisasjon og byggkvalitet, så ville TM3 vært et soleklart valg.
Når det gjelder ipace, så trenger de virkelig høy ladehastighet (den har det ikke enda), med forbruket den har. En rekkevidde på rundt 400km imponerer slett ikke med et batteri på brutto 94kwt.
Ingen slår i3 på småkjøring, så med minusfaktorene for de andre, så ble kompromisset for meg en i3 med litt større tank. Så får jeg heller låne bil med hengerfeste ved behov...

ganton

Kommer ikke til å selge i3'en, den skal gå sålenge den kan, regner med 10 år til :-)

Vært gira på lengre rekkevidde tidligere men behovet etter å ha kjøpt Model3 har endret seg. Dagsbehovet er nå mellom 5-10 mil, noe som i3 klarer fint også om vinteren, helt perfekt bil #2 sålenge man har en elbil til med lengre rekkevidde.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

kirky

Apropo som nr2-bil, går egentlig langrennski i skipose inn i i3en med sete foldet ned bak?
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Orbit

Ja, men den må også gå fremover mellom forsetene og ligge på midtarmlenet for alle normale skilengder. Det holder også å legge ned det ene baksetet, så du har i praksis plass til tre personer + ski inni bilen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

DieselVegard

Vi har en '14 med 128' på telleren og en '18 med 22'. Har flyttet, så jeg skal bytte ut den eldste da den ikke fingerer godt nok midt på vinteren. Så er spørsmålet.... What to buy??
Jeg klarer ikke å bestille model3, selv om det er det jeg bør ha. Nært servicepunktet er jeg også, men jeg klarer bare ikke å bruke 480' på noe som jeg egentlig ikke vil ha...

Kan ikke Volvo få ut fingeren på XC40el? Ender vel opp med en vente-i3. 94ah til sub 200' håper jeg kan dekke behovet til Volvo eller Polestar er i gang.

Med to barn så er jo i3en litt snau når alle skal på skitur. Det går bare ikke.
20 Polestar 2 31000km
18 i3s 79000km
14 i3 118400km,

Klykken

#26
Hvis du kan vente et år så får du jo ix3. Den later jo til å bli en kvasiløsning a-la EQC, hvis de nå greier å få lansert
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Ingeniøren

Best å vente til de starter å produsere Tesla i Kina. Da får du trolig kjøpt den på Ebay med gratis frakt og mye bedre byggekvalitet  :+1:

https://www.tek.no/artikler/tesla-slipper-en-egen-kinesisk-variant-av-model-3-i-kina/466590
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

HPSE



Ikke solgt ennå :-) Men den ligger på finn. Veldig god bil, men når E-Soul´en eg egentlig ville ha dukka opp lenge før planlagt, så blir det salg. Her kan man spare mye på en bil som bare er 1 uke gamma.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=149203576
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Stifens

Kjøpte 120ah FC i3s for 4 mnd siden. Hadde en 94ah før det. Vurderer Model 3 nå, kun pga rekkevidde og tilgang til supercharger nettverket og artigere akselerasjon. Har alltid vært bilentusiast og kom fra Audi A5 med quattro og 300hk før i3. I3 er en super bil med veldig god byggekvalitet som er pålitelig og billig i drift. Men å kjøre på bilferie utenfor Norge med max 50kw ladehastighet, det kommer jeg ikke til å gjøre.

Er jo mye som veier både for og imot bytte, men er stygt redd at bilentusiasten i meg kommer til å ryke på en økonomisk smell...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA