Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Maps oppdatering

Startet av Alexander Lüthi, onsdag 22. mai 2019, klokken 11:44

« forrige - neste »

Alexander Lüthi

Hei! Er ny her på forumet, og ny tesla-eier. Utrolig fornøyd med min Model S P85, men er en ting jeg savner fra Toyotaen: aktuell fartsgrense på skjermen, og varsel før fotoboks.
Idag åpnet jeg Google maps på iPhonen og så at de har fått inn fotobokser! Og så har jeg lest at Google maps kan vise aktuell fartsgrense basert på GPS. Er det håp om at dette også kommer til tesla, siden de bruker Google maps? Har tesla lagt til funksjoner til navigasjonen tidligere?

Motorwatt

Hei Alexander, og velkommen

Tror du skal prøve søkefunksjonen. Det er skrevet 100-vis av posteringer rundt dette.  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

sjokomelk

Velkommen skal du være, Alexander.
Tesla bruker ikke Google Maps til kartdata. Det er bare bakgrunnsbildet på skjermen som kommer derifra. Og POI (points of interest). Selve kartdataene for navigasjon lager de selv med utgangspunkt i opensource. Mener det er OpenStreetmap som brukes der.
Og så kommer det et tredje sett med kart som inneholder fartsgrenser og annen info om veien som Autopilot-systemet bruker.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

pers1

Siste jeg har på min Model X
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

Alexander Lüthi

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 22. mai 2019, klokken 11:53
Hei Alexander, og velkommen

Tror du skal prøve søkefunksjonen. Det er skrevet 100-vis av posteringer rundt dette.  :D

Takk :) Hehe ja, det ble en del treff! Beklager, skal søke først neste gang ;)

Alexander Lüthi

Sitat fra: sjokomelk på onsdag 22. mai 2019, klokken 12:10
Velkommen skal du være, Alexander.
Tesla bruker ikke Google Maps til kartdata. Det er bare bakgrunnsbildet på skjermen som kommer derifra. Og POI (points of interest). Selve kartdataene for navigasjon lager de selv med utgangspunkt i opensource. Mener det er OpenStreetmap som brukes der.
Og så kommer det et tredje sett med kart som inneholder fartsgrenser og annen info om veien som Autopilot-systemet bruker.

Takk skal du ha :) Og takk for nyttig info! Da er det altså kun biler med AP som får vist fartsgrensen? Da får jeg prøve teslawaze eller teslapage og håpe at de fungerer greit på 2014 MCU

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA