Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvor kan man se EQC utstilt ?

Startet av Trond.m, onsdag 22. mai 2019, klokken 09:34

« forrige - neste »

Butare

Sitat fra: boppus på mandag 01. juli 2019, klokken 09:20
Klippe klippe

Navigering: Jeg forsøkte under hele kjøreturen å legge inn adresse til BOS Lørenskog uten å lykkes. Jeg må vite gateadressen, ja? Det visste jeg tilfeldigvis, men allikevel fikk jeg ikke startet navigeringen. Rotet så mye med det at jeg holdt på å kjøre av veien. Konseptet hos Tesla er veldig mye enklere; skriv et firmanavn > boom!


Helt utrulig hvis det ikke er bedre med navigeringen. Jeg kjenner ikke Tesla. Bruker Tesla google maps? Ferierer ofte i USA med dertil bruk av Google maps. Skriver sjelden inn adresser, men kun firma/hotelnavn osv. Alt annet er unødvendig i 2019. Talestyring av navigasjon blir vel også bortkastet hvis det ikke er norsk tilpasning?

Jeg får vel bare vente. Får bilen i oktober hvis alt går bra. Edit: Glemte i farten at jeg skal prøvekjøre nå i juli. Får prøve å teste dette da.

Øyvind.h

Det skal sies at Teslas adressesøk er forbilledlig bra. Funker vel som Google Maps hvor du kan skrive hva som helst og den presenterer deg for kart- og listeforslaf basert på treff og avstand.

Nå testet jeg bare en vilkårlig adresse i eqc og det virker som om bilen led litt av at den ikke hadde simkort (eksempelvis ikke satellittbilder mulig), men jeg mener det gikk helt greit å legge inn adressen. Testet dette selv for å se at restkapasitet dukket opp synlig uten å måtte rote i menyer. Det virket bra.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Trond.m

#32
Kommer nok uansett til å bruke navigasjonen i Carplay. De integrerte navigasjonene krever ofte at man må legge inn stedsnavn før man kan søke på gatenavn. Utrolig mye enklere å fortelle Siri hvor jeg skal  ;)
Men så er det store spørsmålet om jeg da må bruke kabel i bilen. Det er jo idiotisk med kablet forbindelse til Carplay og trådløs lading. Dette er kanskje OT, men fint om noen får testet dette. Har ikke hørt noe fra BOS etter at jeg spurte om trådløs Carplay, men de trodde ikke det var støttet. Merkelig tatt i betraktning at BMW har hatt det i flere år. Verden går ikke alltid framover, selv med slagordet «Das beste oder nicht»

Øyvind.h

Det blir nok litt av utfordringen med EQC (så vel som E-Tron). Du kan oppdage mangler i sw, men sannsynligheten for at nye funksjoner pushes ut er vel relativt lav.
De siste ukene har jeg forsøkt å følge litt med på hva jeg setter pris på som jeg mister når jeg bytter ut X med EQC. Det er faktisk en ganske lang liste. Men EQC har på sin side en del jeg ikke får i X`en, så det blir en avveining.

Litt overraskende at motorlyden er hørbar, for journalister har hevdet den er helt fraværende. Til og med i direkte sammenligning er det hevdet "motorlyden hører jeg i xxx, her er det helt stille". Heldigvis ikke noe som plager meg hverken i X`en eller i E-Tron når jeg prøvekjørte den.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

mathis

Jeg tror Tesla vil i lengre tid være sterkest på software når en skal sammenligne EV som er på markedet. Tesla har vel i bunnen av sin navigasjon bygget på Google maps. Alt som gjøres på skjermen i Tesla er blitt forbedret gjennom årevis med bruk og oppdateringer. Tesla får jo nærmest med seg alt av hva brukere gjør i bilene. Der jeg tror andre Premium EV vinner over Tesla er kjørekomfort og bil opplevelse. Nettopp fordi her har selskap som Mercedes mye mer erfaring. De har ikke måtte gjøre samme kompromiss som Tesla. Mitt utgangspunkt når jeg skal prøvekjøre EQC i morgen er at jeg sammenligner med Tesla X og min hyundai Tucson. Tror det da blir lettere å sitte igjen med et positivt inntrykk. Skal prøve meg litt på navigasjonsfunksjonene, men vil i første omgang fokusere på å få kjørt bilen i de korte 20 min jeg har til rådighet.
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

4Matic Fanatic


Oddaa

Sitat fra: 4Matic Fanatic på torsdag 11. juli 2019, klokken 22:11
Sitat fra: 4Matic Fanatic på tirsdag 25. juni 2019, klokken 12:02
Trondheim: Mulighet for prøvekjøring, no less:
https://www.facebook.com/events/313147556292247/
Noen som var og prøvde?
Var fullbooket, så det ble med en prøvesitting. Selger mente at demobil kommer i august.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Alfa Bergen

Så en EQC i Kristiansand i går på veien..
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Butare

Jeg prøvekjørte denne i Oslo i dag. Synes det var bare helt herlig å kjøre. Fikk bare 25 minutter så det var begrenset med kjøring. Måtte bruke litt tid til å tukle med instillingene også.

mathis

Har du erfaring fra andre elbiler som du kan sammenligne kjøreopplevelse? 25 min var jo massevis av tid i forhold til noen av oss andre :p tror jeg fikk en 16 minutter. Og da brukte jeg null tid på å fikle med systemene. Prioriterte kjøring. Under kjøringen knotet jeg en del med å få seter i riktig posisjon. Det tok dessverre litt fokus. Ser frem til en litt mer omfattende prøvekjøring i august. Da skal den testes på veier jeg selv får bestemt. :)
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

Butare

Jeg har ingen erfaring fa andre elbiler. Men er bra fornøyd med det jeg fikk oppleve med EQC. Men du kunne merke at bilen var tung. Den ligger stødig på veien. Ellers er jeg fornøyd at bilen har tilknytning til WIFI. Av en eller annen grunn er det ingen som har kunne bekreftet det før nå. Viktig for meg som har bilen i en stor garasje uten GSM dekning.

Trond.m

#41
Sitat fra: Butare på søndag 14. juli 2019, klokken 22:00
Ellers er jeg fornøyd at bilen har tilknytning til WIFI. Av en eller annen grunn er det ingen som har kunne bekreftet det før nå. Viktig for meg som har bilen i en stor garasje uten GSM dekning.
Er du sikker på at du kan koble bilen opp den opp mot et eksternt nett og styre bilens funksjoner via det ? Det er ikke bare WIFI hotspot i bilen som bruker GSM ? I så fall hjelper det deg vel ikke.

Butare

Sitat fra: TM på mandag 15. juli 2019, klokken 06:35
Sitat fra: Butare på søndag 14. juli 2019, klokken 22:00
Ellers er jeg fornøyd at bilen har tilknytning til WIFI. Av en eller annen grunn er det ingen som har kunne bekreftet det før nå. Viktig for meg som har bilen i en stor garasje uten GSM dekning.
Med WIFI, mener du at du koble den opp mot et eksternt nett. Det er ikke bare WIFI hotspot i bilen da med sim kort i bilen ? I så fall hjelper det deg vel ikke i garasjen.

Det var begge deler. Så det ser ut som alt går bra.

Trond.m


Butare

Må desverre (litt flau ) innrømme at den tingen som nesten opptok meg mest, glemte jeg se etter. Var vel litt mye inntrykk. Det var en annen bruker fra FB gruppen  som sendte meg bildet av instillingene i menyen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA