Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvor kan man se EQC utstilt ?

Startet av Trond.m, onsdag 22. mai 2019, klokken 09:34

« forrige - neste »

Trond.m

Jeg har tatt en rast kikk på EQC, men nå når det er tid for å bestille bil er det en del ting jeg gjerne ville se på igjen.
Finnes det en bil man kan se hos BOS eller andre ?

chargedup

BOS Lørenskog skal ifølge selger få låne en eller to biler fra pressekjøringen enten førstkommende torsdag eller fredag. Godt mulig at andre forhandlere også får låne bilen. Ring/send mail til din lokale forhandler og hør.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Trond.m

Hører at bilen er utstilt flg. steder (forbehold om endringer / feil).
Så da er det mulig å få sett bilen før man bestiller  :)

BOS Lørenskog 23-24. mai
Erik Arnesen     25. og 27. mai
BOS Ullevål      28,29 og 31. mai
BOS Rud          1. juni og 3. juni
BOS Lier           4-5 juni

Mao

Utstilt hos Motor-Trade i Trondheim 23.-24. mai  :)
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Counterpointer

Det er en sort bil med stoffinteriør uten hengerfeste som står på Lørenskog.

Ifølge selger er det denne bilen som kan sees på Østlandet. Fint om noen melder om det dukker opp en annen bil i vårt område.

Øyvind.h

Sort bil med kombo sort og beige seter på Helsfyr i dag.

Fin bil. Solid og gjennomført. Ble positivt overrasket over plass i baksetet. Jeg er 187 cm. ca og kunne fint sitte bak meg selv uten at det ble trangt.

Laveste punkt under bilen er midt mellom hjulene bak. Bilen har bakkeklaring omtrent som en personbil vil jeg si. Kommer du deg til hytta i vanlig personbil fungerer også EQC.

Ingen matcher Mercedes på opplevd kvalitet i interiøret. Pent. Men kanskje litt traust.

Det eneste som trakk litt ned var bagasjeplass, men jeg er dessverre ekstremt bortskjemt i dag. Ser det kommer til å bli en del bruk av takboks.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Trond.m

Hvis du skal bruke takboks en del, så vurderer du kanskje å få bilen levert med stigbrett for å lette adkomsten ? Hørte også at noen valgte stigbrett for å redusere sjansen for å få parkeringsskader fra åpning av dører. Men ser det ikke litt rart ut på en bil som definitivt er en by-SUV ? Med mud-spray ser det kanskje tøft ut ?  8)

LA3UX

I Trondheim var en mørk grå EQC utstilt 23 og 24 mai, og det anbefales å prøvesitte for å gjøre seg opp en mening. Alle biler er egentlig designet med en rekke krav og det nytter ikke oppfylle alle, f eks har jeg mer bagasjeplass i min Dodge enn EQC har. Men Dodgen er for stor til parkeringskjeller, og EQC vil lett kunne parkeres i vanlige P-hus. Førerplassen i EQC føles som cockpit i et fly og må bare oppleves. Dette er 2020 modell og man merker at det er designet for et nytt ti-år. Føreplassen har en fullverdig PC med mus og diger skjerm, så GPS navigering i Wien tenker jeg blir en drøm. Gleder meg som et barn til den kommer.

Trond.m

Hyggelig med positive omtaler.
Hvilke seter var det i den grå bilen da ?
Hvilket interiør hadde den ?
Fargen antar jeg var Graphite Grey metallic, hvis den var mørk grå.

Tok du bilder som du kan legge ut ?

Svg1974


4Matic Fanatic

#10
Trondheim: Mulighet for prøvekjøring, no less:
https://www.facebook.com/events/313147556292247/

Counterpointer

Skal kjøre på fredag Gleder meg. Vet ikke hvilken utgave.

boppus


Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Øyvind.h

Test gjerne D-- giret. Spent på om bilen kan kjøres omtrent som Tesla med en pedal.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Counterpointer

Tror det var syv biler som skulle på «turne» rundt i landet. Det blir muligheter for prøvekjøring flere steder.
Virker som de starter med de som er tidlig på kølista.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA