Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sentry mode lager bare tomme klipp

Startet av Elkjell, tirsdag 21. mai 2019, klokken 16:30

« forrige - neste »

Elkjell

Jeg har formatert usb-stikk FAT32 og opprettet mappen TeslaCam. Satt pinnen i usb-port og aktivert SM.
Gått ut og ristet litt i bilen og spasert rundt.
På skjermen står det Sentrymode active og recording.
Slår av sentrymode og tar ut pinnen , setter den i pc. Det er opprettet en del filer i mappen Saved files.
De ser i utgangspunktet ok ut men er tomme , altså ingen data i dem.

Noen med ide om årsak ?



Stark

Hva er filstørrelsen på filene? Hvilket filformat?

Elkjell


Handyman

Har hatt dette problemet fra tid til annen, og har ikke klart å finne noen sammenheng.
Viker som løsningen er litt ustabil.
Har du prøvd Power off eller Reset?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

MrBacardi

Sitat fra: Elkjell på tirsdag 21. mai 2019, klokken 16:30
Jeg har formatert usb-stikk FAT32 og opprettet mappen TeslaCam. Satt pinnen i usb-port og aktivert SM.
Gått ut og ristet litt i bilen og spasert rundt.
På skjermen står det Sentrymode active og recording.
Slår av sentrymode og tar ut pinnen , setter den i pc. Det er opprettet en del filer i mappen Saved files.
De ser i utgangspunktet ok ut men er tomme , altså ingen data i dem.

Noen med ide om årsak ?

Hvordan tar du ut USB-pinnen? Du må trykke lenge på ikonet øverst på skjermen slik at det ikke lyser rødt lenger, før du kan ta ut USB-pinnen. Tilsvarer hvordan man gjør det på datamaskiner ellers
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

mthoring

Sitat fra: Elkjell på tirsdag 21. mai 2019, klokken 16:30
Jeg har formatert usb-stikk FAT32 og opprettet mappen TeslaCam. Satt pinnen i usb-port og aktivert SM.
Gått ut og ristet litt i bilen og spasert rundt.
På skjermen står det Sentrymode active og recording.
Slår av sentrymode og tar ut pinnen , setter den i pc. Det er opprettet en del filer i mappen Saved files.
De ser i utgangspunktet ok ut men er tomme , altså ingen data i dem.

Noen med ide om årsak ?

AP 2,0?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

akseln

Lagring av videoklipp fungerer bare med AP 2.5 eller høyere. Vi kan jo håpe på at Tesla klarer å løse dette, men foreløpig så blir det disse 0,5 kb filene. Så en video der det var en som sa at Tesla kommer med en løsning, men det tror jeg ikke før jeg ser det. Mitt håp er at den lovede oppgradering til HW 3 kommer snart og at dette fikser dashcam også for min AP 2 bil.

haraldwis

I pinsen forsvant Autopilot brått på min mars 2017 X90 AP2.0 (2019.16.3.2 a19d0e4).
Jeg ringte Tesla, og han hadde en snurrig løsning. Skru av Sentry Mode og forlat bilen. Dagen etter vil Autopilot være tilbake.
Og som Den Hellige Ånd viste Autopilot seg igjen dagen etter.

Han spurte om jeg hadde forsøkt USB-stick på min AP 2.0, og det måtte jeg jo innrømme. Og jeg påpekte at minnepinnen laget filer med uleselige bildefiler, men riktige timestamps og mapper.
Fyren i (formentlig) Nederland mente at det var en bug i 16.3.2 som forårsaket bortfall av AP om man forsøkte å putte i USB-minne på en 2.0, men at prosedyren med å skru av Sentry og vente til dagen etter ville løse det. I tillegg sa han at det ville komme en oppdatering som ville fjerne problemet innen kort tid. Han hevdet sågar at oppdateringen ville gi 2.0-biler mulighet til å lagre filer fra Sentry OG dashcam. Her måtte jeg spørre flere ganger, men han sto på sitt. Planen er full funksjonalitet med å lagre video også for 2.0 i nær fremtid.

Nå ligger en oppdatering og venter, og jeg er spent på hva den bringer. Jeg satser i alle fall på at AP ikke bare blir borte etter eget forgodtbefinnende.

jkirkebo

Sitat fra: haraldwis på tirsdag 11. juni 2019, klokken 10:51
I pinsen forsvant Autopilot brått på min mars 2017 X90 AP2.0 (2019.16.3.2 a19d0e4).

Forsvant hvordan? Ble den som en AP bil med slaps foran radar (null cruise control) eller som en bil helt uten AP (vanlig (ikke-adaptiv) cruise control tilgjengelig)?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

haraldwis

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 11. juni 2019, klokken 12:59
Sitat fra: haraldwis på tirsdag 11. juni 2019, klokken 10:51
I pinsen forsvant Autopilot brått på min mars 2017 X90 AP2.0 (2019.16.3.2 a19d0e4).

Forsvant hvordan? Ble den som en AP bil med slaps foran radar (null cruise control) eller som en bil helt uten AP (vanlig (ikke-adaptiv) cruise control tilgjengelig)?

Symboler for cruise og AP borte. Ingen opptegninger av veimerking. Med andre ord helt «tomt» rundt bilen på skjermen. «Cruise control not available» som feilmelding enten man forsøkte cruise eller AP. Kjørte selvsagt de vanlige reboots, uten hell. Det var Sentry-trikset med påfølgende ventenatt som gjorde susen. Usikker på om det vil skje igjen om jeg setter i USB nå, men forventer uansett det er 2019.20 som venter nå. Og nokså spent på om man da har gjort lagring av video tilgjengelig også for 2.0.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA