Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vil ikke smartlade

Startet av linge, tirsdag 21. mai 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

linge

Min e-tron vil ikke smartlade slik som min e-golf gjør ved hjelp av Tibber. Får beskjed fra Tibber(strømmegler) om at det er sendt kommando til bilen om å stoppe lading, men bilen starter opp igjen umiddelbart selv. Har satt MMI>Utvidet ladeinnstillinger>lade mellom 2400-0700. Men bilen lader uansett når på døgnet man kobler til. Noen som har tilsvarende problem?
e-tron 55 2021 Sportback
e-tron 55 2019 solgt

Viking800

Sitat fra: linge på tirsdag 21. mai 2019, klokken 13:46
Min e-tron vil ikke smartlade slik som min e-golf gjør ved hjelp av Tibber. Får beskjed fra Tibber(strømmegler) om at det er sendt kommando til bilen om å stoppe lading, men bilen starter opp igjen umiddelbart selv. Har satt MMI>Utvidet ladeinnstillinger>lade mellom 2400-0700. Men bilen lader uansett når på døgnet man kobler til. Noen som har tilsvarende problem?

Fikk du løst dette problemet?

LMOR

Hvis en sliter med Tibber, så spør dem i appen. De er raske og gode til å løse problemer.
Men når jeg brukte dette på i3, så stod smartlading av i bilen. Høres feil ut å la både bil og Tibber styre ladingen.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

daktari

Jeg opplever at Tibber "tar over" MyAudi-appen og dermed setter en ladeplan som også vises i MMI. Jeg ville vel tro at endringer i bilen eller MyAudi vil vises også i Tibber. Merk jeg har ikke Easee.
Det kan jo også være en bug i en modul i aktuell bil.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

LMOR

Det kan godt være, sjekket ikke det så nøye. Hadde heller ikke Easee. Men spør Tibber i appen, og skriv svaret her. Jeg vurderer e-tron og EQC, og et pluss til e-tron er at Tibber støtter Audi men ikke Mercedes.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA