Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvordan konfigurerer du din EQC ?

Startet av Trond.m, tirsdag 21. mai 2019, klokken 09:18

« forrige - neste »

mathis

@øyvind.h
Du skriver et par mnd til prøvekjøring. Regner med du har fått med deg at det nå er et par EQC på norgesturne hvor du har anledning til ekstra prøvekjøring? Jeg har fått tid i morgen. Gleder meg som en unge. Skal nevnes at det er korte turer da pågangen er enorm. Blitt fortalt at jeg får ca 20 min med bilen, og en selger skal være med på turen. Sikkert for å forhindre at jeg tar meg store friheter med kjørerute og blir borte lengre enn avtalt.
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

Øyvind.h

Sitat fra: mathis på onsdag 03. juli 2019, klokken 14:28
@øyvind.h
Du skriver et par mnd til prøvekjøring. Regner med du har fått med deg at det nå er et par EQC på norgesturne hvor du har anledning til ekstra prøvekjøring?
Ja 2 måneders anslaget mitt var basert på at selgeren hevdet prøvekjøring ville være mulig fra august. Runden nå i juli kom raskere enn ventet, men jeg er på ferie så det hjelper ikke så mye. Så igjennom listen for å se om det kunne matche å stikke innom andre forhandlere, men det gjør det ikke.

20 minutter rundt forhandleren med selger på slep er heller ikke helt nok for meg. Jeg har fått aksept for å kunne kansellere kontrakten frem til prøvekjøring. Dvs. tar jeg en hasterunde nå hvor jeg ikke får tid til å sette meg litt inn i bilen kan jeg miste mulighet til å kansellere og vil ende opp med å akseptere eller kansellere på for tynt grunnlag.
Venter derfor til det blir bedre tilgang på biler, utstyrs-versjoner og bedre tid til å prøvekjøre etter sommeren.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

mathis

Helt enig med deg på at 20 min blir veldig kort tid for å gjøre en beslutning. Kommer til å påpeke dette for selger i morgen når jeg skal teste bilen. I dialog med selger på tlf forstod jeg det litt som at morgendagens kjøretur er kun en bonus. At jeg får muligheten til å teste bilen i mye større grad rundt august/september. Har samme deal som deg om at det er først da jeg forplikter meg til signert kontrakt.

Uansett så vil nok jeg oppleve EQC som et meget stort steg opp fra min hyundai tucson (3 år gammel). Det jeg er mest spent på er softwaren i bilen. Som ITnerd blir jeg utrolig skuffet om ikke Mercedes har klart å nærme seg Tesla på dette området. Heldigvis er dette noe som enkelt skal kunne oppdateres i etterkant. Og Mercedes selv virker til å mene de er på samme nivå eller berdre enn nettopp Musk og hans biler. På en presentasjon av bilen viste jo Mercedes at de drev med prototyping av et bilspill. Spillet i seg selv er ikke viktig for meg, men at de viser nytenkning og vilje til å investere i software er meget viktig.
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

Counterpointer

Min selger hadde 100% forståelse for at 20 minutter kun er en smakebit.

Blir ny tur i august med god tid.

Eneste fordelen å ha selger i bilen ved prøvekjøring er at en kan få forklaringer og hjelp med innstillinger «on the fly».

Butare

Har fått prøvekjøring den 13.7. Vurderer takke nei da jeg i ettertid er blitt invitert i selskap dagen før. Hvis jeg drar dit vil jeg ikke være i kjørbar stand den 13. ..... Jeg har allerede bestilt bil og fått produksjonsdato. Så jeg tenkte mere å tukle med instillingene til bilen enn selve kjøringen. Men får ta en besluting tidlig slik at andre får plassen hvis jeg takker nei. Kanskje prøve på nytt i august?

Trond.m

@Butare  Produksjondato ? Det har ikke jeg fått, men har heller ikke spurt. Appen viser bare at bilen er i bestilling.

Når blir din produsert og hvilket reservasjonsnummer har du ?

Butare

Jeg har fått dato første uken i september. Ikke på dagen altså. Det er vel kanskje ikke like enkelt å gi. Ikke vet jeg. Jeg er på 80-tallet i køen.

Trond.m

Sitat fra: Butare på torsdag 04. juli 2019, klokken 11:15
Jeg har fått dato første uken i september. Ikke på dagen altså. Det er vel kanskje ikke like enkelt å gi. Ikke vet jeg. Jeg er på 80-tallet i køen.
Jeg er ca 30, så det er jo grunn til å tro at den også har fått en estimert produksjonsuke. Men mye kan nok skje før den blir låst for produksjon. Håper på levering medio oktober.

Butare

Sitat
Jeg er ca 30, så det er jo grunn til å tro at den også har fått en estimert produksjonsuke. Men mye kan nok skje før den blir låst for produksjon. Håper på levering medio oktober.

Det er sikkert en dato ja. Fikk høre at hvis bilen ble produsert iht produksjonstidspunkt og hvis det ikke ble noe forsinkelser, var det håp om levering Sep/okt. Dette er vel kanskje bare de høyere makter som vet mer om. Får jeg i oktober er jeg fornøyd.

Trond.m

Ligger an til starten av september for meg også fikk jeg høre. Så tidlig oktober levering burde være rimelig sikkert med mindre noe uventet inntreffer. Det gjør det imidlertid nesten alltid med mye elbiler  ;)

Kitchendog

Noen som kan bekrefte med sikkerhet at handsfri telefoni og musikk strømming over bluetooth er standard. Jeg har allerede lagt på premium pluss pakke og smartphone integrasjonspakka med android og apple. Men så leste jeg i den tyske prislista at "899multifunksjonstelefoni" i tillegg til å bruke antennen på bilen, bruker bilens høytalere. Da kan man få inntrykk av at det ikke er tilfelle uten. Eller er det bare jeg som er overnervøs for at jeg har glemt noe på bestillingen min.

jevel

Kjørte demobil her uten integrasjonspakke og kan bekrefte at full handsfree er standard i pakke.

Hadde bilen i noen timer her og fikk testet både motorveg og småveger fulle av hull. Dette er utrolig mye for pengene i grunnpakke for å si det sånn.

Trond.m

Sitat fra: TM på torsdag 04. juli 2019, klokken 17:59
Ligger an til starten av september for meg også fikk jeg høre. Så tidlig oktober levering burde være rimelig sikkert med mindre noe uventet inntreffer. Det gjør det imidlertid nesten alltid med mye elbiler  ;)
Er vel litt OT,  men interessant å se tilbake på hva jeg skrev i juli i fjor og se hvor galt det kan gå / har gått. Har nå fått forhåpninger om levering neste uke....men ingen løfter 😯

Øyvind.h

Sitat fra: jevel på torsdag 02. januar 2020, klokken 23:53
Kjørte demobil her uten integrasjonspakke og kan bekrefte at full handsfree er standard i pakke.

Hadde bilen i noen timer her og fikk testet både motorveg og småveger fulle av hull. Dette er utrolig mye for pengene i grunnpakke for å si det sånn.

Samme bekreftet selgeren min. Utvidelsen med ekstra integrasjonspakke medfører bare integrert mobilantenne i bilen, som muligens krever USB tilkobling.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Trond.m

Tror bruk av ekstern antenne bruker NFC kommunikasjon mot telefonen. Jeg tror ikke det går via USB kontakt. Det er vel bare ekstern antenne i kombinasjon med trådløs lading, men jeg tror ikke QI standarden omfatter antennetilkobling. Fint om noen kunne klarlegge hvordan man får tilkoblet mobiltelefonen til ekstern antenne og samtidig trådløs lading. Og hvilke standarder telefonen må ha for å støtte dette. Tipper NFC og QI, men det er mulig jeg tar feil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA