Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan konfigurerer du din EQC ?

Startet av Trond.m, tirsdag 21. mai 2019, klokken 09:18

« forrige - neste »

Trond.m

Lurer på om det er et must å velge Burmester lydanlegg.

Advanced Soundsystem anlegget virker jo helt greit for de fleste:

Advanced Soundsystem (tysk prisliste)

9 Lautsprechern und 225 Watt Systemleistung. Mit dem Soundsystem steigern Sie Ihren Fahrspaß auch akustisch. Das exakt auf den Innenraum abgestimmte Lautsprechersystem bietet Ihnen dabei eine dynamische Musikwiedergabe eller med Google Tranlate

9 høyttalere og 225 watt systemkraft. Med lydanlegget øker du kjørepleie også akustisk. Høyttalersystemet, som nettopp er tilpasset interiøret, gir deg dynamisk musikkgjengivelse.

Noen som har relevant erfaring fra GLC el. ?

jeke

Kan anbefale Burmester hvis man hører på annet enn DAB. Har det på min GLC og har bestilte på min EQC.

Trond.m

Sitat fra: jeke på tirsdag 21. mai 2019, klokken 11:06
Kan anbefale Burmester hvis man hører på annet enn DAB. Har det på min GLC og har bestilte på min EQC.
Hører aldri på annet enn DAB. Så hvis jeg skal velge det, så må det være fordi det er vanskelig å selge en bil uten. Tipper det er flere enn meg som bare er opptatt av god bilradio.

boppus

Er det ikke alternativ til svart pianolakk i midtkonsollen?

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Øyvind.h

#4
For å følge opp emnetittelen - synes det er litt utfordrende å begrense seg utstyrsmessig.

Kjører jeg en nøktern linje hvor det ikke gjøres utstyrsbrølere ender jeg på 685 (664 med rabatt).
Da er det aller meste på plass (matrix, setevarme, varme i speil, 360 kamera, skinn, metallic, El hengerfeste, autopilot, carplay, solgardiner, toning, stigtrinn edit:stigtrinn strøket, klønete løsning!) Heldigvis tonnevis som er standard så det er ikke så mye som legges til.

Men lesser jeg på med alt utstyr (inkl eks masserende ventilerte seter, AMG interiør og eksteriør, agumented reality video, Burmester anlegg +++) så ender jeg bare på 748 (725 med rabatt).


For 60k ekstra får man en skikkelig lastet bil. Nesten 200k rimeligere enn det andre tyske alternativet. Eneste savn blir luft foran og ladehastighet lik den jeg har i dag istedenfor raskere. Men ingen av delene er krise for meg.

Det er ikke lett å ikke gå all inn her kjenner jeg.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Trond.m

Sitat fra: boppus på tirsdag 21. mai 2019, klokken 21:02
Er det ikke alternativ til svart pianolakk i midtkonsollen?
Ser dessverre ikke sånn ut i øyeblikket. Skulle gjerne betalt en del for å slippe pianolakk.

Counterpointer

Sitat fra: TM på tirsdag 21. mai 2019, klokken 22:10
Sitat fra: boppus på tirsdag 21. mai 2019, klokken 21:02
Er det ikke alternativ til svart pianolakk i midtkonsollen?
Ser dessverre ikke sånn ut i øyeblikket. Skulle gjerne betalt en del for å slippe pianolakk.
Det er jo både enkelt og reversibelt å foliere!

Øyvind.h

#7
Tenker jeg også. Billig og enkelt. Samtidig - jeg har noe pianolignende greier i min bil nå. Shiny blank asketre eller noe sånt
  Ville egentlig ikke ha det, det blir lett ripete, mye gjenskinn og ikke pent. Men har aldri somlet meg til å foliere selv om det er billig og lett.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

boppus

Folie er en god idé. Jeg velger antagelig "open pore black ashwood" eller-hva-den-heter, og håper det finnes en folie som matcher.
Pianolakk er pent, men aldri rent nok til å være praktisk.
Får alle 3% rabatt? Noen høyere?




Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Trond.m

Jeg har tenkte å ta med kode 866 - forberedelse for underholdning i baksete.
I følge selgeren var det bare feste for nettbrett og ikke ekstra strømforsyning. Det stemmer ikke for i den tyske prislisten står det følgende etter Google tranlate:

866 Forutstyr for underholdning og komfort

Førsteklasses underholdning, selv i andre rad: Forutstyret gjør at du enkelt kan koble til ulike utstyrs- og tilbehørsprodukter. Den festes til ryggstøttene på forsetene og har en integrert strømforsyning - for uavbrutt underholdning på lengre turer.

Med kode 866 har man tilgang til flere tilleggsprodukter som eks. nettbrettholder, klappbord eller kleshenger.

boppus

Hva er opsjonene "Smartphone integrasjonspakke" (kr 3100) og "Multifunksjonstelefoni" (kr 2500)?
Jeg antar mobilen kan kobles til bilen med Bluetooth uten dette? Behøves det for å støtte Android Auto?

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

chargedup

Dersom du trykker på Android auto (som koster kr 0) i konfigurator, kommer de opsjonene du MÅ ha for å legge til Android auto.
Ifølge konfigurator trenger man da Smartphone integrasjonspakke til 3100.
Multifunksjonteknologi er ifølge google/mercedes: "Multifunksjonstelefoni forbinder automatisk smarttelefonen din med bilens utvendige antenne. Dermed har du til enhver tid den beste forbindelsen. "

Blåtann er std, men da kan man kun bruke den som tlf/musikkavspiller. Akkurat som man har hatt i biler de siste 10 årene.

PS: Man kan ikke koble opp Android auto trådløst (som jeg vet om), men det kan man visstnok på apple carplay, så for å få AA må man bruke kabel. For noen er det å måtte koble til en kabel hver eneste gang man setter seg inn i bilen for å få AA for "slitsomt".
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Trond.m

#12
I følge min selger så støttes ikke trådløs forbindelse til Apple Carplay.
Det er dårlig, da det fungerer fint trådløst i min BMW. Ulempen med kabel er at det da er lett å glemme igjen telefonen i bilen. Er usikker på verdien av å betale for trådløs lading, når det er kablet forbindelse til CarPlay.

Men jeg mester at nye A-klasse støtter trådløs tilkobling av CarPlay. Da har jeg egentlig liten tro på at min selger har gitt meg korrekt informasjon.

https://www.carplaylife.com/news/2018-mercedes-benz-a-class-will-feature-wireless-apple-carplay/

boppus

Leker med konfiguratoren.
Avantgarde interiør gir bl.a. ratt med flat bunn. Men, ved å krysse av for "varme i ratt" ser det ut til å bli skiftet ut med sirkulært ratt. Noen som vet om det stemmer?

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Trond.m

Sitat fra: boppus på torsdag 23. mai 2019, klokken 18:27
Leker med konfiguratoren.
Avantgarde interiør gir bl.a. ratt med flat bunn. Men, ved å krysse av for "varme i ratt" ser det ut til å bli skiftet ut med sirkulært ratt. Noen som vet om det stemmer?
Ja, det stemmer. AMV rattet leveres ikke med varme. Hvis du ønsker varme i rattet, så er kanskje AMG eksteriør og Electric Art interiør et alternativ. Hvis du ikke ønsker stoff i setene, så er alternativet skinnseter til ca 14.000. Eller du kan velge AMG line, og godta at rattet endres.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA