Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Software update ønsker

Startet av Svolar, mandag 20. mai 2019, klokken 21:54

« forrige - neste »

Svolar


Forslag;

La appen gi deg en melding om når trunken ikke er lukket sikkelig, eller gjør den det allerede idag?
Tenker på å unngå regn, etc som kommer ned i trunken om den blir stående med lokket bare nedpå.

mikaelf

Bilen skulle gi varsellyd og blinke ved at sjåføren går ut av bilen og glemmer mobilen inn i bilen (bilen låser seg ikke i en slik tilfelle som er helt greit, men jeg faktisk måtte å løpe tilbake ca 500m ved en slik tilfelle :)
TMY - LR AWD (2022 HW3)

ladov

Sitat fra: Svolar på mandag 20. mai 2019, klokken 21:54

Forslag;

La appen gi deg en melding om når trunken ikke er lukket sikkelig, eller gjør den det allerede idag?
Tenker på å unngå regn, etc som kommer ned i trunken om den blir stående med lokket bare nedpå.
Den kan vel egentlig utvides til *alt* som kan åpnes/lukkes. Har forlatt bilen både med en dør på gløtt, og glippe på vinduet. Hadde vært greit med enten 'lukk alt' funksjonalitet eller 'si fra om ting ikke er lukket og jeg forlater bilen'.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Torair

I påvente av at Tesla kommer med dette, så fins det en grei app som du kan velge om skal varsle deg hvis for eksempel dørene er ulåst:

Stats: For Tesla Model S/X/3
https://itunes.apple.com/no/app/stats-for-tesla-model-s-x-3/id1191100729?l=nb&mt=8

z4rd

På X vises det i appen med grafikk om dører, trunk osv er åpne eller lukket. Har ikke Model 3 dette i app? Eller mener dere noe annet?
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Handyman

Sitat fra: z4rd på tirsdag 21. mai 2019, klokken 18:01
På X vises det i appen med grafikk om dører, trunk osv er åpne eller lukket. Har ikke Model 3 dette i app? Eller mener dere noe annet?
Jo det gjør det, men jeg tror det er ønske om et varsel.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Lynkjapp

Jeg pleier å sjekke appen i det jeg går fra bilen hvis det er viktig at den er helt lukket. Hvis noen dør står på gløtt så går ikke hengelåssymbolet i lås pluss at aktuell dør vises på vidt gap. Da er det bare å snu og gå tilbake til bilen.

Mitt SW-ønske: La oss få velge om vi vil bruke ACC eller bare CC. Men det kommer aldri til å skje dessverre siden Tesla ville se det som en fallitterklæring for deres selvkjøringsambisjoner. :)

z4rd

#7
Sitat fra: Handyman på tirsdag 21. mai 2019, klokken 18:25
Sitat fra: z4rd på tirsdag 21. mai 2019, klokken 18:01
På X vises det i appen med grafikk om dører, trunk osv er åpne eller lukket. Har ikke Model 3 dette i app? Eller mener dere noe annet?
Jo det gjør det, men jeg tror det er ønske om et varsel.

Ah, ok :)

Som en notification i appen f.eks?

Tror man kan få til noe greier i iOS med Shortcuts og Siri. Har ikke hatt behovet med X, pga motoriserte dører... meen.. Siri kan f.eks svare på "is my car locked?". Funker fint her, og dette kan man integrere i Shortcuts etter hvilke ønsker/behov man har. Hjelper det?

Ref. Shortcuts:
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/aj365m/more_siriios_shortcut_controls/

Vær OBS på punkt 4. angående lagring av brukernavn og passord.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

itre

Flott å kunne velge at lading stoppes og ladeport låses opp med det samme førerdør lukkes opp, så slipper man åpne appen for å gjøre dette når man reiser hjemmefra.

Forvarming av batteri via app/tidsinnstilling hadde også gjort susen i vinterhalvåret for de som skal langt.


GOS

#9
Sitat fra: itre på onsdag 22. mai 2019, klokken 06:41
Forvarming av batteri via app/tidsinnstilling hadde også gjort susen i vinterhalvåret for de som skal langt.

Det har du. Setter du på varmen fra appen så varmer den også batteriet. (Selv om ikke batterisymbol vises på appen)

Når det er kaldt så trekker bilen min i starten av en ladeprosess ca 5 kw mer fra veggen enn det som går til lading og varming av kupe. En kan høre summingen fra induksjonen som er batterivarmingen. På de kaldeste testene mine så har jeg vært nede i 5-7 km/t i ladehastighet mens det trekkes 11 kw fra nettet.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Cowboystrekk

- Muligheter for å programmere knappene på rattet til å styre klimaanlegg som i S og X.
- Planlagt forvarming som absolutt alle andre elbiler foruten Tesla har.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

z4rd

Planlagt forvarming kan man vel gjøre med en shortcut, ref. det jeg linket tidligere. Er bare å sette på en timer på hvilken som helst kommando.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Cowboystrekk

Sitat fra: z4rd på onsdag 22. mai 2019, klokken 10:24
Planlagt forvarming kan man vel gjøre med en shortcut, ref. det jeg linket tidligere. Er bare å sette på en timer på hvilken som helst kommando.
Via tredjepartsapp? Eller via bilen? Om det er en tredjepartsapp er problemet det samme da manglende mobildekning f.eks på hytta, eller andre steder utenfor allfarveg gjør det umulig å  forvarme. Det har vært en smule irriterende i Model S noen ganger og stå med iskald bil, null regen og skal ned fra fjellet når planlagt forvarming via bilen kunna ordna dette svært lett. De har jo planlagt lading eller "smart preheat" av alle ting så hvorfor ikke planlagt forvarming?
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

3irikur

Jeg har slått på varsel nå bilen låses - Det kommer et lite tutt.
Da vet jeg at bilen er låst, og ingen dører er åpne (for da vil den ikke låse).

Ikke helt det samme, men det hjelper litt :)
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Svolar

Sitat fra: Cowboystrekk på onsdag 22. mai 2019, klokken 10:38
Sitat fra: z4rd på onsdag 22. mai 2019, klokken 10:24
Planlagt forvarming kan man vel gjøre med en shortcut, ref. det jeg linket tidligere. Er bare å sette på en timer på hvilken som helst kommando.
Via tredjepartsapp? Eller via bilen? Om det er en tredjepartsapp er problemet det samme da manglende mobildekning f.eks på hytta, eller andre steder utenfor allfarveg gjør det umulig å  forvarme. Det har vært en smule irriterende i Model S noen ganger og stå med iskald bil, null regen og skal ned fra fjellet når planlagt forvarming via bilen kunna ordna dette svært lett. De har jo planlagt lading eller "smart preheat" av alle ting så hvorfor ikke planlagt forvarming?


Har opplevd at bilen var varm om morgenen når vi skulle dra. Vet ikke hvorfor, men vi drar på samme tidspunkt hver dag så mulig den lærer av seg selv?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA